Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Weer een nieuwe hack mail?

Pagina: 1
Acties:

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik kijk net in mijn spambox en zie weer een mailtje staan dat ik gehacked ben.

Hele lap tekst in het engels maar mijn oog valt wel op mijn wachtwoord wat er ook in staat.

Als ik havibeenpwnd kijk heeft mijn adres 2 breached sites.

Volgens de mail die ik kreeg zeggen ze dat ze alle wachtwoorden ook hebben die ik gebruik.

Kan ik nu gewoon mijn wachtwoord veranderen en de mail weggooien, of gaan ze tegenwoordig al verder dan alleen dreigen met betalingen?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:29

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"gewoon" je wachtwoord veranderen?

Als je weet dat die 2 breached sites een password hadden dat je nergens anders gebruikt(e), hoef je alleen op die sites je password te doen. En als je het niet (zeker) weet, zal je dus op al je sites je wachtwoord moeten veranderen?
gaan ze tegenwoordig al verder dan alleen dreigen met betalingen?
Mij mogen ze bedreigen met betalingen; kom maar op met die miljoenen :) Neem aan dat je bedoelt dat er in de mail iets staat "als je niet zoveel crypto overmaakt, gaan we dit & dat met je account doen"?

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:55
MAX3400 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:10:
"gewoon" je wachtwoord veranderen?

Als je weet dat die 2 breached sites een password hadden dat je nergens anders gebruikt(e), hoef je alleen op die sites je password te doen. En als je het niet (zeker) weet, zal je dus op al je sites je wachtwoord moeten veranderen?

[...]

Mij mogen ze bedreigen met betalingen; kom maar op met die miljoenen :) Neem aan dat je bedoelt dat er in de mail iets staat "als je niet zoveel crypto overmaakt, gaan we dit & dat met je account doen"?
Ik heb zojuist je webcam gehacked. En heb beelden gemaakt die je vrouw en familie niet willen zien. Maak even wat bitcoins naar me over en ik verwijder ze.

* grote_oever heeft helemaal geen webcam

• Crxtreem
Jup 600 dollar.

Het is een wachtwoord wat ik zowat overal voor gebruikte.
Tegenwoordig al bezig met unieke wachtwoorden, alleen voor sommige webshops staat hij er nog in.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:06

DarkSide

theres no place like ::1

Dus zo snel mogelijk overal je WW veranderen.
En vooral nagaan of je ergens met dit WW bent ingelogged waarme ook paypal oid gekoppeld is.
BV de sony playstore?

Daarnaast waar kan ook overal MFA gaan gebruiken.
mochten ze dan toch ergens in kunnen loggen, dan komt MFA om de hoek kijken.

Inloggen op Paypal, Google, Sony etc, etc gaat bij mij allemaal met MFA.
En elke website genereer ik een uniek WW met een password manager (ik kan dus zelf niet eens uit mijn hoofd inloggen op veel sites omdat ik zelf het ww ook niet weet :-) )

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Crxtreem schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:05:
Ik kijk net in mijn spambox en zie weer een mailtje staan dat ik gehacked ben.

Hele lap tekst in het engels maar mijn oog valt wel op mijn wachtwoord wat er ook in staat.

Als ik havibeenpwnd kijk heeft mijn adres 2 breached sites.

Volgens de mail die ik kreeg zeggen ze dat ze alle wachtwoorden ook hebben die ik gebruik.

Kan ik nu gewoon mijn wachtwoord veranderen en de mail weggooien, of gaan ze tegenwoordig al verder dan alleen dreigen met betalingen?
Waarom open je 'zulke' e-mails ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:00

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hackus schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:26:
[...]

Waarom open je 'zulke' e-mails ?
Omdat je toch wil weten wat er aan de hand is. Je kan altijd de mail openen in text-only mode om te zien wat er gaande is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Crxtreem
Om te weten of ik m wel weg kan gooien.

Of is een mail openen ook al direct een leesbevestiging of erger?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Crxtreem schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:42:
...Of is een mail openen ook al direct een leesbevestiging of erger?
Dat hangt van je mail client af. Als je mail client plaatjes toont, dan heb je een leesbevestiging verstuurd, ja

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True