Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dmv vga of hdmi kabel zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Ik ben op zoek naar een manier om zwarte output te geven op een beamer. Op de betreffende locatie hebben we een scherm met beamer. Zodra het scherm naar beneden gaat, gaat ook de beamer aan. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om de beamer apart te schakelen. Wanneer de beamer aan staat, maar geen input heeft zie je dit op het scherm. Nu zouden we graag de beamer 'zwarte' output op het scherm willen laten projecteren. We hebben een VGA en HDMI aansluting. Wat VGA betreft lijkt het mij mogelijk om de beamer te laten denken dat er output is, maar geen beeld uitsturen door middel van een pin te verbinden met de ground. Doordat de kleur-pinnen niet verbonden zijn lijkt mij dat er 'geen' output is op de beamer en dit dus zwart is. HDMI lijkt mij doordat dit digitaal is lastiger. Ik mijn gedachtegang geprobeerd te googelen maar ik kom deze 'hack' nergens tegen. Is dit mogelijk? Zo ja, op welke pinnen zouden dan verbonden moeten worden? Andere oplossing is uiteraard om er iets tussen te zetten wat zwart beeld uitstuurt, maar dat klinkt in mijn oren als 'overkill'

Iemand enig idee?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarnaar heb je gezocht? Als ik zoek naar dummy hdmi load kom ik bijvoorbeeld deze tegen: https://www.amazon.co.uk/...ion-HDMI-2K/dp/B072PV6K8J. Dus de producten zijn er wel. Je zult misschien wat anders moeten zoeken dan je deed.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gerjaknut
Thanks @Room42. Dit is echter exact de andere kant op. Dit is om de GPU te laten denken dat er een monitor aan hangt. Ik wil juist dat de beamer detecteert dat er input is maar dan zonder beeld te laten zien.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gerjaknut schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:22:
Thanks @Room42. Dit is echter exact de andere kant op. Dit is om de GPU te laten denken dat er een monitor aan hangt. Ik wil juist dat de beamer detecteert dat er input is maar dan zonder beeld te laten zien.
Heb je wel eens naar een HDMI-kabel gekeken? Beide einden zijn hetzelfde. Wat gebeurt er als je deze dongel aan de beamer aansluit? Anyway, als je dit zo goed weet, vermeld dan wat heb je wel al gezocht en gevonden hebt. 8)7 Scheelt ons weer dubbel werk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gerjaknut
Room42 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Heb je wel eens naar een HDMI-kabel gekeken? Beide einden zijn hetzelfde. Wat gebeurt er als je deze dongel aan de beamer aansluit? Anyway, als je dit zo goed weet, vermeld dan wat heb je wel al gezocht en gevonden hebt. 8)7 Scheelt ons weer dubbel werk.
Excuus, tussen mijn post en die van jou heb ik op de term 'VGA hack' gegoogled. Via daar kwam ik uiteindelijk op dit soort dongle's uit.
Als ik het goed begrijp emuleert deze een beeldscherm, zodat of een machine geboot kan worden die dat zonder output niet kan, of een machine op hogere resolutie beschikbaar kan zijn via bijvoorbeeld Teamviewer. Ik heb echter nog nooit twee schermen op elkaar aangesloten (wat je met zo'n dongle lijkt te doen) en vraag mij dus af of dit gaat werken. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat het wel zou kunnen werken omdat de andere kant ziet dat er een device aangesloten is op een input. Ik kom de term VGA of HDMI dummy nergens tegen in combinatie met een black-out van een scherm/beamer.