Ik ben op zoek naar een manier om zwarte output te geven op een beamer. Op de betreffende locatie hebben we een scherm met beamer. Zodra het scherm naar beneden gaat, gaat ook de beamer aan. Helaas hebben we niet de mogelijkheid om de beamer apart te schakelen. Wanneer de beamer aan staat, maar geen input heeft zie je dit op het scherm. Nu zouden we graag de beamer 'zwarte' output op het scherm willen laten projecteren. We hebben een VGA en HDMI aansluting. Wat VGA betreft lijkt het mij mogelijk om de beamer te laten denken dat er output is, maar geen beeld uitsturen door middel van een pin te verbinden met de ground. Doordat de kleur-pinnen niet verbonden zijn lijkt mij dat er 'geen' output is op de beamer en dit dus zwart is. HDMI lijkt mij doordat dit digitaal is lastiger. Ik mijn gedachtegang geprobeerd te googelen maar ik kom deze 'hack' nergens tegen. Is dit mogelijk? Zo ja, op welke pinnen zouden dan verbonden moeten worden? Andere oplossing is uiteraard om er iets tussen te zetten wat zwart beeld uitstuurt, maar dat klinkt in mijn oren als 'overkill'
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?