Nieuwe muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-01 13:13
Ik zoek een?
Mechanisch toetsenbord en een muis voor gaming.

Wat is je budget?
Voor het toetsenbord maximaal 150 euro en voor de muis tussen 50-80 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt me niet zoveel uit. Als het maar goed spul is!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het gebruiken voor gaming. Nu ik weer een beetje FPS begin te spelen merk ik toch wel dat ik met mijn huidige muis en toetsenbord toch hier niet optimaal van kan genieten.

Zelf heb ik al gekeken naar de volgende producten:
Keyboard:
HyperX Alloy Elite
Aukey mechanisch RGB toetsenbord (amazon.de)
Corsair K70

Muis:
Logitech G502 Proteus Spectrum (deze wordt m ook denk ik)

Ik hoop dat jullie mij goed kunnen adviseren :)

Alle reacties

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Toetsenbord: Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown)
Muis: Logitech G502 Proteus Spectrum

heb zelf de Strafe RGB met MX Brown en de G502. Bevallen mij erg goed! :D Zeker met FPS games als CS:GO/Fortnite/Apex Legends

[ Voor 10% gewijzigd door d22wth op 10-02-2019 16:39 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• change1001
Bedankt voor de tip! Zal er eens naar kijken. Hoe kom ik er eigenlijk het beste achter welke switches is het fijnste vind? Ik game soms bij een vriend en die heeft blue switches, heel fijn, maar ik woon ook nog met andere mensen die willen slapen :P . Ik hoorde dat Red switches erg fijn zijn voor FPS?

Verwijderd

change1001 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Bedankt voor de tip! Zal er eens naar kijken. Hoe kom ik er eigenlijk het beste achter welke switches is het fijnste vind? Ik game soms bij een vriend en die heeft blue switches, heel fijn, maar ik woon ook nog met andere mensen die willen slapen :P . Ik hoorde dat Red switches erg fijn zijn voor FPS?
Je hebt winkels waar je de switches kan uitproberen ;)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

change1001 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Bij Brown voel je een soort 'bump', soort feedback. Bij rood voel je niks en is net wat sneller in te klikken.
Je zou naar de MediaMarkt kunnen gaan om verschillende switches te testen. Is uiteindelijk maar net wat je fijn vindt (kan daarover niks aanraden eigenlijk :p)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• change1001
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:45:
[...]

Je hebt winkels waar je de switches kan uitproberen ;)
Ik wist dat dit antwoord zal komen. Maar de enige winkel bij mij in de buurt die enigszins nog een beetje mechanische toetsenborden had is laatst failliet gegaan.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Als je zijn blue switches fijn vindt, maar juist ze stil wil hebben zijn brown switches iets voor jou. Volgens mij dezelfde switch zonder het extra clickie.

Heb ze zelf in een Logitech g710+ geloof ik. Erg fijne switches.

gametag: estruqiarixs

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:22

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dit iets?
pricewatch: Cooler Master MasterKeys MK750 (Cherry MX Red) Qwerty US

Ik heb denk ik zijn voorganger:
pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)

Met Cherry Red, mijn eerste mechanische toetsenbord. Heb de witte variant op kantoor. (Witte LED's that is. Toetsenbord zelf is zwart.)

Met deze muis ben ik ook nog altijd heel gelukkig:
pricewatch: Logitech G602 Wireless Gaming Mouse

Gaat echt een half jaar mee op een set batterijen.

Ah, dit lijkt de S variant die ik heb, maar dan zijn moderne broertje:
pricewatch: Cooler Master MK730 - Red Switch (Qwerty US)

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 10-02-2019 19:51 ]

NΓ‘ Scaoll. - Don’t Panic.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
Eventueel kun je ook nog kijken naar een corsair toetsenbord met silent (red) switches. Heb ik zelf en scheelt wel in het geluid. Heb zelf de Corsair Strafe als toetsenbord, en als muis de Corsair Scimitar, een vriend van mij heeft de Corsair m65 als muis en is daar ook erg tevreden over! Valt ook beiden binnen je budget.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:50
Ik wil na mijn roccat kova echt nooit meer een andere muis top polling rate van 1000 hz en in totaal meer als 22 knoppen combinaties (iedere knop op 1 na 2x te binden zelfs de standaard knoppen en het muiswieltje).

tenzij ze een verzie uitbrenngen met nog 2 extra knoppen ter vervanging van de 2 grote knoppen aan de voorkant.

pricewatch: Roccat Kova Zwart

Echt een top muis maar ze hebben nog veel meer modellen die je misschien beter aanstaan dit is een neutrale versie.
De software is ook top je kan heel veel macros maken en aan knoppen binden od simpelweg keyboard knoppen aan een muisknop binden zodat het compatible is met elke game en ook kan je per game profielen maken die automatisch activeren als je de game opstart met daarin aangepaste dpi waardes led belichtings kleuren en je macros.

toetsenborden weet ik niet veel van want ik gebruik nog altijd een dome toetsenbord omdat ik de prijs en feel van mechanisch prehistorisch vind.

• change1001
Heb in ieder geval de muis (Logitech G502 Proteus ) aangeschaft. Verder neig ik nu wel naar de HyperX Alloy Elite RGB van Alternate. Volgens internet een prima bord en bij alternate krijg je er nog gratis een setje doorzichtige keycaps bij!
Pagina: 1