Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1180192

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een pc HP 6300 MT pro voorzien van Win 10, 320 w voeding (HP) I5 3470, 128 gb ssd, 500 gb hdd, 3x2 gb interne geheugen 1333mhz en een 710 videokaartje.
Op de ssd verse Windows 10 home geïnstalleerd.

Als de PC uit staat en ik start hem op dan heb ik binnen een paar seconden het inlogscherm van Windows. Zo ver goed. Maar als ik de PC via Start opnieuw wil gaan opstarten dan gaat hij uit Hij sluit Windows zoals het hoort. Dan valt ie stil voor 2 minuten (Fans draaien wel ) Dan zie ik het keyboard/muis/scherm oplichten en heb ik weer binnen no time het Windows inlogscherm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios upgrade naar 2018
batterij vervangen moederbord.
Hardware opnieuw geplaatst.
Mem test
Hd (ssd) test
Wil nog andere voeding proberen maar HP gebruikt andere stekkers. Dat verloopje heb ik inmiddels besteld.
Aanvulling: Zit ik in de Bios en doe save and exit dan start windows ook snel op.

Iemand een idee .....Bedankt alvast :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1180192 op 10-02-2019 16:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:08

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Probeer eens fast startup uit te zetten: https://www.windowscentra...e-windows-10-fast-startup

[ Voor 32% gewijzigd door Mrlten op 10-02-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fast startup heb ik uitgezet ...helaas niet geholpen. Maar bedankt voor de tip..Leuk artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:19

jgj82

Ja, maar = nee

@Anoniem: 1180192 kun je in het Bios komen?
Waarschijnlijk doet hij bij echt rebooten een zeer uitgebreide zelftest. In het bios heet dat fastboot of oid. Kijk ook naar iets als bootdelay.

Zoals hij nu ingesteld staat gaat de machine niet echt uit, maar in een deepsleep. De data in het RAM blijft beschikbaar of wordt weggeschreven naar een temp file en bij het starten weer teruggeschreven.

[ Voor 47% gewijzigd door jgj82 op 10-02-2019 17:32 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Doet de PC er ook lang over om af te sluiten? Dan kan er een Windows proces blijven hangen en is het niet langzaam opstarten, maar langzaam afsluiten.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 14:30

mvz

muziek verslaafde

Disable embedded security device in Bios, dan is het opgelost (tpm)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties .
#Jgj82 In de Bios heb ik wel zoiets als Post mode --Quick boot ... Dit kan ik veranderen naar full boot of clear memory. Getest maar geen effect.
Bootdelay staat ook disabled of 0.

#Bregweb Windows sluit heel snel af en start ook snel op als de pc hier aan begint ;)

#mvz Embedded security stond al op disabled.
Os management of embedded security device stond op enabled. Heb ik op Disabled gezet maar helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:19

jgj82

Ja, maar = nee

@Anoniem: 1180192 boot from network vooraan in de bootpriority? Anders weet ik het ook ff niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 22:07
Enige randapparatuur aan je PC hangen? HDDs/optische drives/ ...

Indien ik mijn 3 externe HDDs aan mijn pc laat hangen bij het opstarten, moet eerst iedere schijf actief worden (bij mijn oudere duurt dat eventjes) vooraleer die doorstart, ongeacht het feit dat de bootdrive als eerste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
is er in de eventviewer iets te zien van die vertraging?

koude start vs herstart vergelijken

[ Voor 26% gewijzigd door Tens op 11-02-2019 11:46 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1