Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MrGab
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:03
Ik zoek een?
Ik zoek een streamer/ pre-amp DAC in 1 apparaat omdat we een kastje minder willen.
Het apparaat moet makkelijk te bedienen zijn middels Android en iOs devices. Daarnaast luisteren we ook graag naar radio. Internetradio dient dus aanwezig te zijn.

Wat is je budget?
maximaal 1500, liever richting 1000.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek af te spelen, Spotify, Tidal en Qobuz support. Daarnaast mn collectie welke op Synology 213+ staat afspelen. Hier staat vanalles van 24bit tot en met flac en ook wat mp3. Verder dient de pre-amp,dac streamer XLR uitgangen te hebben. Dit ivm de eindversterker van amphion - amp500.
Verder wordt er een tv en een ps3 op aangesloten. Tv middels toslink en ps3 kan zowel toslink als digital uit

Wat heb je zelf al gevonden?
Twee spelers, beide van Cambridge Audio, de CXNV2 en de 851N
Heb nu de pre-amp dac 851D van Cambridge Audio en die bevalt wel prima.

Welke vragen heb je hier nog over?
[/i] welke spelers zijn er nog meer in de markt die aan de eisen voldoen en hebben een redelijk neutraal geluid[/]

MrGab wijzigde deze reactie 11-02-2019 15:33 (17%)

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-02 22:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga dr even vanuit dat het ding alleen stereo hoeft te doen.
Je XLR uitgangseis zou ik laten vervallen. Kun je prima verloopjes voor krijgen en dan heb je een stuk meer mogelijkheden.
Veder: marantz ND8006 een optie? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrGab
Klopt enkel stereo, is meer dan voldoende.
Liever geen verloopjes, wil geen kwaliteitsverlies oid

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

MrGab schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:01:
Klopt enkel stereo, is meer dan voldoende.
Liever geen verloopjes, wil geen kwaliteitsverlies oid
Ik wilde je een Yamaha WXA-50 / WXC-50 voorstellen maar als je persé aan XLR connectoren vast wil bijven hangen zónder verloop dan houd 't eigenlijk al weer op.

XLR / DIN aansluitingen kom je op moderne apparatuur bijna nergens meer tegen.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:38 (8%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12:59
De 851N wordt door een doorgaans betrouwbare bron geadviseerd.

• MrGab
martyw schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:41:
De 851N wordt door een doorgaans betrouwbare bron geadviseerd.
Thanks, had de review ook al gelezen maar wil andere spelers niet uitsluiten in de zoektocht.

MrGab wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:23 (12%)

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-02 22:43
Bluesound node 2 wanneer xlr niet per se nodig is. Je hebt geen verloopjes nodig, er zijn gewoon cinch naar xlr kabels.

Met xlr: nad c658 of m51

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:01

DaMarcus

DaModerator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by 

De M51 is enkel een DAC, geen streamer.

Ik denk dat je met de Cambridge 851N of de NAD C658 een goede keuze maakt. Welke beter of mooier is, kunnen wij niet voor je bepalen :)

• MrGab
DaMarcus schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:31:
De M51 is enkel een DAC, geen streamer.

Ik denk dat je met de Cambridge 851N of de NAD C658 een goede keuze maakt. Welke beter of mooier is, kunnen wij niet voor je bepalen :)
Klopt de M51 heeft geen UTP aansluiting voor de NAS.

Tsja, dan moet ik maar gaan luisteren denk ik.

De C658 is - volgens mij - overigens nergens nog onder handen genomen.

Mocht iemand nog een andere speler weten, dan hoor ik het graag.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04:14
wimmel_1 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:09:
[...]
XLR / DIN aansluitingen kom je op moderne apparatuur bijna nergens meer tegen.
XLR is iets heel anders dan DIN. DIN aansluitingen zijn inderdaad iets van het verre verleden. XLR komt uit de professionele audiowereld en maakt juist de laatste pakmbeet 10,15 jaar opgang in de betere home audio.

XLR biedt namelijk aanwijsbaar kwaliteitsvoordeel boven klassieke cinch aansluiting. Niet vanwege de connectie an sich maar omdat XLR balanced audio mogelijk maakt wat voor minder storingen vanuit de omgeving op het signaal door de kabels zorgt. Bij professionele audio met lange kabels (o.a. voor microfoons in studio of podium) is dat onmisbaar en dus standaard. Bij home audio is het de vraag of het in praktijk voldoende hoorbaar verschil maakt maar het kan wel en het is dan geen "elven-verbetering". Bij cinch-naar-XLR kabels is balanced audio niet mogelijk en levert geen (theoretisch) kwaliteitsvoordeel meer t.o.v. cinch-naar-cinch.

Als bij je home audio opstelling de voorversterker meer dan een meter van je eindversterker(s) staat - bijvoorbeeld bij gebruik van actieve luidsprekers, of mono blocken dicht bij de luidsprekers - dan is XLR serieus te nemen en zeker te overwegen.

• The Eagle

The Eagle

TL;DR: XLR zou wat minder storingsgevoelig moeten zijn. Sure. Gebruik een fatsoenlijk verloopje en desnoods coaxiale CINCH kabels en je hebt waarschijnlijk ook geen storingsprobleem. Maar that's it, meer zou het niet uit moeten maken. En de vraag is sowieso of je het gaat horen en da's idd elvenwerk.

TS heeft een eindbak, dus ik neem aan geen actieve speakers, en dus ook geen monoblokken. Vervelend is dat ze die Amphion 500 slechts alleen met XLR hebben uitgerust. Dus zou je preamp ook XLR moeten hebben; daar sluit je in principe al je bronnen op aan.
Dat TS vervolgens een combi van streaming, preamp (in essentie gewoon volumeregeling en bronselectie) en nog wat andere dingen wil: tsja, soms moet je gewoon consessies doen. Het is gemaakt om een preamp aan te sluiten. Niet voor een alles in 1 apparaat. Ergo: verloopje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• arsimo
The Eagle schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:02:
TL;DR: XLR zou wat minder storingsgevoelig moeten zijn. Sure. Gebruik een fatsoenlijk verloopje en desnoods coaxiale CINCH kabels en je hebt waarschijnlijk ook geen storingsprobleem. Maar that's it, meer zou het niet uit moeten maken. En de vraag is sowieso of je het gaat horen en da's idd elvenwerk.

TS heeft een eindbak, dus ik neem aan geen actieve speakers, en dus ook geen monoblokken. Vervelend is dat ze die Amphion 500 slechts alleen met XLR hebben uitgerust. Dus zou je preamp ook XLR moeten hebben; daar sluit je in principe al je bronnen op aan.
Dat TS vervolgens een combi van streaming, preamp (in essentie gewoon volumeregeling en bronselectie) en nog wat andere dingen wil: tsja, soms moet je gewoon consessies doen. Het is gemaakt om een preamp aan te sluiten. Niet voor een alles in 1 apparaat. Ergo: verloopje.
XLR is minder storingsgevoelig, dat is technisch simpel te bewijzen, het is er rationeel voor ontworpen en gebouwd - niemand die thuis is in professionele audio twijfelt daaraan. Het is een fundamenteel andere manier van signaaloverdracht tussen audioapparatuur en dus geen vermeende hocus-puces zoals bij elvengedoe magisch koper of speciale omhulsels en ander gedroom. Het enige is of in de praktijk casus van de TP het verschil merkbaar zal zijn tussen XLR en cinch.Wellicht niet maar mogelijk wel, is vanuit hier niet te beoordelen.

Er zijn overigens genoeg preamps met XLR aansluitingen, dus als dat een eis/wens is van de TP dan is daar relatief makkelijk aan te voldoen. Al is de keus uiteraard ruimer als de TP die eis niet zou hebben. Maar dat geldt voor alle eisen - hoe minder hoe makkelijker.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:19
Ik zie eerlijk gezegd in thuissituaties totaal niet de meerwaarde van een XLR-aansluiting. Het maakt ook de apparatuur onnodig duur. Zolang je geen microfoons gaat aansluiten om professioneel te zingen, of tientallen/honderden meters moet overbruggen naar de andere apparaten in je audio/videoketen, lijken me HDMI, S/PDIF en RCA in alle gevallen te volstaan. Dat gezegd hebbende heeft @MrGab nu eenmaal de wens om een apparaat met XLR te kopen en dan is de keuze summier (of in elk geval niet groot vertegenwoordigd in de pricewatch).

Voldoet deze misschien ook? https://advance-acoustic....dia-player/144-x-stream-9 kost € 999 bij Stassen.
Wellicht ook even bij iEar rondkijken: https://www.iear.nl/audio...577&pa_526%5B%5D=pav_7029

• PageFault
arsimo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:21:
[...]

XLR is minder storingsgevoelig, dat is technisch simpel te bewijzen, het is er rationeel voor ontworpen en gebouwd - niemand die thuis is in professionele audio twijfelt daaraan. Het is een fundamenteel andere manier van signaaloverdracht tussen audioapparatuur en dus geen vermeende hocus-puces zoals bij elvengedoe magisch koper of speciale omhulsels en ander gedroom. Het enige is of in de praktijk casus van de TP het verschil merkbaar zal zijn tussen XLR en cinch.Wellicht niet maar mogelijk wel, is vanuit hier niet te beoordelen.

Er zijn overigens genoeg preamps met XLR aansluitingen, dus als dat een eis/wens is van de TP dan is daar relatief makkelijk aan te voldoen. Al is de keus uiteraard ruimer als de TP die eis niet zou hebben. Maar dat geldt voor alle eisen - hoe minder hoe makkelijker.
Dat is maar deels correct: XLR is vaak een balanced signaal overdracht, ofwel, naast het signaal en de nul is ook een omgekeerd signaal, zodat je storingen kunt detecteren en wegmoffelen. Deze techniek wordt ook gebruikt met 6,5mm jackpluggen welke balanced zijn aangesloten. Dus de balanced signaaloverdracht, welke minder storingsgevoelig is dan unbalanced (tot zover zit je dus goed) kan uitgevoerd worden middels XLR pluggen of met jackpluggen.

Je kunt dus ook zonder verlies van XLR naar balanced jack gaan. Beide kanten van de audio apparatuur moeten dan wel een balanced aansluiting hebben.

PageFault wijzigde deze reactie 14-02-2019 14:32 (5%)

• arsimo
@PageFault

Ja, balanced kan idd ook via 6.5mm jacks (zeg maar de "grote" stekker van een stereokoptelefoon) en een XLR-ingang/uitgang kan ook zonder het omgekeerde signaal worden geimplementeerd en dus geen balanced signaal transporteren. Alleen dat laatste komt bij mijn weten bij preamps die speciaal een XLR aansluiting leveren niet voor - het is dan namelijk volkomen zinloos.

Balanced jack-aansluiting heb ik trouwens op home audio nog nooit gezien - die zie je nog wel op (oudere) professionele wireless mic units e.d. maar wordt steeds minder toegepast. Ook omdat het verwarrend kan zijn met unbalanced 1 kanaals line aansluiting (die geregeld met twee kanaals 6.5mm jacks worden aangesloten) en uiteraard de reguliere koptelefoonaansluiting (op mixers e.d. voor monitoring)

• PageFault
arsimo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:09:
@PageFault

Ja, balanced kan idd ook via 6.5mm jacks (zeg maar de "grote" stekker van een stereokoptelefoon) en een XLR-ingang/uitgang kan ook zonder het omgekeerde signaal worden geimplementeerd en dus geen balanced signaal transporteren. Alleen dat laatste komt bij mijn weten bij preamps die speciaal een XLR aansluiting leveren niet voor - het is dan namelijk volkomen zinloos.

Balanced jack-aansluiting heb ik trouwens op home audio nog nooit gezien - die zie je nog wel op (oudere) professionele wireless mic units e.d. maar wordt steeds minder toegepast. Ook omdat het verwarrend kan zijn met unbalanced 1 kanaals line aansluiting (die geregeld met twee kanaals 6.5mm jacks worden aangesloten) en uiteraard de reguliere koptelefoonaansluiting (op mixers e.d. voor monitoring)
Home audio heeft meestal geen balanced jack nee, vaak ook geen balanced XLR op enkele dure uitzonderingen na.

Ik denk dat de mini afstanden van home audio ook niet echt heel veel profiteren van balanced aansluitingen. Een fatsoenlijke interlink van 50 cm zal niet veel storen.

• arsimo
@PageFault

Dat laatste is waar, zoals ik al zei binnen een meter zal het niet of nauwelijks merkbaar zijn.

Maar ik gaf twee voorbeelden waarbij het wel kan helpen. Met name bij liefhebbers van de duurdere home audio worden nog wel eens monoblokken gebruikt die dicht bij de betreffende luidspreker staan. Daarbij kan balanced line signaal van pre-amp naar monoblok nog wel eens helpen. Vandaar dat balanced XLR tot nu toe voornamelijk op de wat duurdere versterkers, da-conversieunits e.d. voorkomen.

Sowieso is de balanced techniek heel goedkoop te implementeren en kan met heel redelijk geprijsde kabels gewerkt worden [enkele tientjes max] die dan sowieso beter functioneren dan die idioot dure "elven"-interlinks die over de toonbank gaan. Eigenlijk zou het volkomen logisch zijn om home audio altijd met balanced XLR uit te rusten. Baat het niet dan schaadt ook niet en het verhoogt de kosten niet.

Enige nadeel is dat men er (nog) niet aan gewend is en het ietsje meer ruimte inneemt op de achterkant van een audioapparaat dan cinch/tulp.

• lantaarn
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-02 09:41
Ging dit niet over de aanschaf van een dac / streamer? ;)
De Cambridge op je shortlist is een prima keuze. Doet alles wat je in een streamer/dac zoekt en een degelijk merk.

• The Eagle

The Eagle

Ik zag ook nog de Pioneer NA70 voorbij komen. Heeft alles inclusief XLR. Ik kon alleen niet nagaan of ie ook volumeregeling heeft, wat bij een preamp functie wel en vereiste is.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True