Het zit zo
Ik heb 6 groepen users
Elke user moet een eigen Z: drive hebben voor zijn eigen savewerk
en een Y: voor de programs die zijn groep moet gebruiken.
nu heb ik de onderstaande script gemaakt..vrij simple nog:
echo off
rem net use z: /home /y
net use y: \\Server\programs /y
net use o: /delete
-----------
Nu mijn vragen..
1)Waarom werkt de eerste regel niet( z: home /y)
De z: drive wordt niet naar zijn eigen share dir gemapped. Nu moet ik dus voor elke user handmatig in de useraccount de z: aanvinken en dan de map linken..
2)Hoe moet ik een regel toevoegen in de script zodat Mijn documenten naar z:/mijn document linkt en niet naar c:/mijn documenten.
3)kan ik ook Mijn favorieten en History voor elke user op zijn eigen z: drive opslaan?? en met welke commandregel doe ik dat?
dus elke x dat ze inloggen weer dezelfde info hebben op welke computer ze ook maar inloggen...
bij voorbaat dank..
/edit
de server draait op win2k server
en de clients win2k pro
Ik heb 6 groepen users
Elke user moet een eigen Z: drive hebben voor zijn eigen savewerk
en een Y: voor de programs die zijn groep moet gebruiken.
nu heb ik de onderstaande script gemaakt..vrij simple nog:
echo off
rem net use z: /home /y
net use y: \\Server\programs /y
net use o: /delete
-----------
Nu mijn vragen..
1)Waarom werkt de eerste regel niet( z: home /y)
De z: drive wordt niet naar zijn eigen share dir gemapped. Nu moet ik dus voor elke user handmatig in de useraccount de z: aanvinken en dan de map linken..
2)Hoe moet ik een regel toevoegen in de script zodat Mijn documenten naar z:/mijn document linkt en niet naar c:/mijn documenten.
3)kan ik ook Mijn favorieten en History voor elke user op zijn eigen z: drive opslaan?? en met welke commandregel doe ik dat?
dus elke x dat ze inloggen weer dezelfde info hebben op welke computer ze ook maar inloggen...
bij voorbaat dank..
/edit
de server draait op win2k server
en de clients win2k pro