Toon posts:

Wie kan me helpen met Logonscripts??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo
Ik heb 6 groepen users
Elke user moet een eigen Z: drive hebben voor zijn eigen savewerk
en een Y: voor de programs die zijn groep moet gebruiken.
nu heb ik de onderstaande script gemaakt..vrij simple nog:

echo off

rem net use z: /home /y
net use y: \\Server\programs /y

net use o: /delete

-----------

Nu mijn vragen..
1)Waarom werkt de eerste regel niet( z: home /y)
De z: drive wordt niet naar zijn eigen share dir gemapped. Nu moet ik dus voor elke user handmatig in de useraccount de z: aanvinken en dan de map linken..

2)Hoe moet ik een regel toevoegen in de script zodat Mijn documenten naar z:/mijn document linkt en niet naar c:/mijn documenten.

3)kan ik ook Mijn favorieten en History voor elke user op zijn eigen z: drive opslaan?? en met welke commandregel doe ik dat?
dus elke x dat ze inloggen weer dezelfde info hebben op welke computer ze ook maar inloggen...

bij voorbaat dank.. :)

/edit
de server draait op win2k server
en de clients win2k pro

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Geef per gebruiker in de usermanager aan waar zijn profile gevonden kan worden en waar zijn standaard (in dit geval Z:) homedir naar gemapt wordt. Voor een goed loginscript wil ik je verwijzen naar http://www.kixtart.org

Ik ga er voor het gemak maar vanuit, dat je met een NT Server werkt.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Je vergeet te melden om welk os het gaat. W9x staat bijvoorbeeld niet toe dat er drive's op de Z gemount worden, omdat hij die zelf gebruikt om de \\server\netlogon te mounten bij het inloggen.

Die verwijzingen naar c:\mijn documenten,favourieten ed, dat zijn registry key's, die moet je dan met je script (eenmalig) aanpassen.

Ik raad je aan bijvoorbeeld KIX te gaan gebruiken om je scripts in te schrijven; dan kun je veel meer dan met alleen batch files.

Handige links:
http://www.kixtart.org/
http://www.robvanderwoude.com/index.html
http://home.wanadoo.nl/scripting/index.htm

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

Xtremelead

powered by E-MU

1) Als ik jou was zou ik rem weg halen.
2) en 3) Dit stelje in in AD Users en Computers bij profile path.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 08:54 schreef FoolZero het volgende:
Geef per gebruiker in de usermanager aan waar zijn profile gevonden kan worden en waar zijn standaard (in dit geval Z:) homedir naar gemapt wordt. Voor een goed loginscript wil ik je verwijzen naar http://www.kixtart.org

Ik ga er voor het gemak maar vanuit, dat je met een NT Server werkt.
please...geen kixtart......ik heb het niet zo op dat proggie :P

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 09:13 schreef kyle_2000 het volgende:

[..]

please...geen kixtart......ik heb het niet zo op dat proggie :P
Dan kan je er vast niet mee werken ;)
dan doe je het in NT batch ofzo..

kijk hier eens

http://itresources.brainbuzz.com/tutorials/categoriesX.asp?pi=S4C14

oow ja werkt dit niet eigenlijk gesharde map aanmaken op server en dan
NET USE Z: \\servernaam\%username% /y
De rest kan je aanpassen in user profile..
moet je wel aangeven dat je een roaming profile gebruikt.Roaming profile volgt de gebruiker maakt niet uit op welke pc hij inlogt !!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
please...geen kixtart......ik heb het niet zo op dat proggie
Bedoel je dat je elke programmeer kennis mist, of heb je het niet op kix?

Ik heb hier een logonsript voor 85 mensen, die allemaal hun eigen icoontjes en drivemappings krijgen. verder regelt het script ook internettoegang, updates, virusscanner updates, instellingen die veranderen, routering en wat je verder maar kunt verzinnen. Werkt fantastisch! ik begrijp jouw weerstand niet. Bovendien is er genoeg over te vinden, en zijn er voorbeeldscript, waar het goed "lenen" is.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 10:42 schreef mboogie2 het volgende:

Ik heb hier een logonsript voor 85 mensen, die allemaal hun eigen icoontjes en drivemappings krijgen. verder regelt het script ook internettoegang, updates, virusscanner updates, instellingen die veranderen, routering en wat je verder maar kunt verzinnen. Werkt fantastisch! ik begrijp jouw weerstand niet. Bovendien is er genoeg over te vinden, en zijn er voorbeeldscript, waar het goed "lenen" is.
Ik heb hier scripts draaien voor ca 350 users, inclusief volledige installatiescripts voor applicaties, maar dat is dan ook noodgedwongen. Je zit namelijk iedere keer met het dikke Kix-doc op je bureau uren te debuggen en te klooien.

Als ik het bij al mijn klanten voor het uitzoeken had, ging zowel NT4 als 2K overboord. Netware 5 met ZENworks for Desktops.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 24 juli 2001 15:26 schreef KayCee het volgende:Als ik het bij al mijn klanten voor het uitzoeken had, ging zowel NT4 als 2K overboord. Netware 5 met ZENworks for Desktops.
Mijn ID... Maar ook mijn klant draait op een 100% NT platform en dan is Kixtart nog zo slecht niet. BTW aantal gebruikers is 5000+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 15:32 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Mijn ID... Maar ook mijn klant draait op een 100% NT platform en dan is Kixtart nog zo slecht niet. BTW aantal gebruikers is 5000+
Hehehe... Even in je profiel gegluurd... Blijkbaar te vroeg geroepen :) (Overigens ook zelf CNE & MCSE)

PS de 70-240 al geprobeerd?

Verwijderd

tja...even omhoog met dit topic...
het lukt maar niet om bij zijn eigen dir te komen..
en voor 500+ user alles handmatig te doen zie ik niet zo zitten.... :(

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 08:59 schreef mboogie2 het volgende:

Die verwijzingen naar c:\mijn documenten,favourieten ed, dat zijn registry key's, die moet je dan met je script (eenmalig) aanpassen.
tja...en hoe moet dat dan?
misschien een betere uitleg graag?
Pagina: 1