Lenovo Ideapad 330 naast HDD een SSD installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-12 10:21
Mijn vraag

Ik wil ik een Lenovo Ideapad 330 een SSD installeren, naast de bestaande HDD,

Relevante software en hardware die ik gebruik

Core I5, 8 Gb geheugen en Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De laptop heeft ruimte om een optical drive te installeren, daar voor heb ik de tray er uit getrokken, maar dit blijkt enkel en alleen een plastic frame te zijn. Ik ben waarschijnlijk nog een bracket nodig om de SSD in te kunnen installeren.

Is dit wat ik nodig ben? https://azerty.nl/product...te-controller-voor-opslag

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nee je hebt een drive caddy nodig voor jouw model laptop.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12 12:01

No one is listening until you fart

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
- Je hebt al gekeken in de ruimte waarin de harddisk ook zit, of daar niet een leeg M2 slot zit?
- en waarom vervang je de harddisk niet door een grote SSD? De prijzen zijn nog nooit zo laag geweest en ze zakken nog steeds ...

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-12 10:21
Een 256 Gb Kingston SSD heb ik hier nog liggen. Mijn ouders zijn overgestapt van een pc naar een laptop. In de pc zat nog een recente SSD.

Ik heb de SSD voor als nog in externe usb 3 behuizing gebouwd, zodat ze hem kunnen gebruiken voor back-up van belangrijke documenten.

Ik heb alleen gekeken of ik in de ruimte voor de optical drive een hdd kon installeren. Verder heb ik de laptop nog niet open geschroefd.

De harde schijf vervangen voor een SSD is een optie, maar doordat de harde schijf veel groter is kan ik deze niet klonen zonder partities te resizen. Schone installatie van Windows was mooi geweest, maar heb geen Windows 10 licentie.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Digitale licentie van W10 misschien?

en verrder zijn er ideapad 330s welke schijnbaar een msata slot hebben.. al heb je daar weinig aan als je een gewone SSD wil plaatsen..

dan heb je een caddy nodig :)

al zal ik wel de HDD in de caddy schuiven, de SSD waar de HDD nu zit en even een verse win10 installeren :)

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 12-02-2019 22:01 ]

404 Signature not found

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:32

OB1

Wat is het exacte type?

Ik heb een 14 inch 330S en hierin is zowel een 2.5" slot, die standaard bezet is, als een M.2 (NVMe) slot aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door OB1 op 14-02-2019 20:29 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Pagina: 1