Mijn vraag
Dag Tweakers,
Ik heb aantal weken terug nieuwe hardware gekocht. o.a. een MSI Z370 SLI Plus met daarbij dit geheugen: https://tweakers.net/pric...x-cmk16gx4m2b3000c15.html
Ik krijg de geheugen snelheid NIET hoger dan 2133MHZ. Ik heb XMP aangezet in de BIOS en die laat zien dat het geheugen op 3000MHZ moet draaien, wat die dus niet doet.
CPU-Z en taakmanager laten ook zien dat die op 2133MHZ zit. > zie afbeelding
De bios laat ook zien dat die op 2133MHZ draait, maar wel op een 1.350V voltage als ik XMP enable
EDIT:
Ik heb geen flauw idee wat ik verkeerd doe of wat er niet goed gaat en daarbij vraag ik om jullie hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z370 SLI Plus + Corsair vengeance 16 GB @3000mhz
MSI Command center (laat ook 2133mhz zien)
CPU-Z
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios update naar laatste versie (E7B46IMS.A60)
Op internet & youtube al veel dingen afgezocht zonder succes (iemand zei bios update, maar dat werkt niet)
geheugen zit in slot 2 & 4
Dag Tweakers,
Ik heb aantal weken terug nieuwe hardware gekocht. o.a. een MSI Z370 SLI Plus met daarbij dit geheugen: https://tweakers.net/pric...x-cmk16gx4m2b3000c15.html
Ik krijg de geheugen snelheid NIET hoger dan 2133MHZ. Ik heb XMP aangezet in de BIOS en die laat zien dat het geheugen op 3000MHZ moet draaien, wat die dus niet doet.
CPU-Z en taakmanager laten ook zien dat die op 2133MHZ zit. > zie afbeelding

De bios laat ook zien dat die op 2133MHZ draait, maar wel op een 1.350V voltage als ik XMP enable
EDIT:

Ik heb geen flauw idee wat ik verkeerd doe of wat er niet goed gaat en daarbij vraag ik om jullie hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z370 SLI Plus + Corsair vengeance 16 GB @3000mhz
MSI Command center (laat ook 2133mhz zien)
CPU-Z
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios update naar laatste versie (E7B46IMS.A60)
Op internet & youtube al veel dingen afgezocht zonder succes (iemand zei bios update, maar dat werkt niet)
geheugen zit in slot 2 & 4
[ Voor 10% gewijzigd door silverchaoz op 10-02-2019 13:52 ]