Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Beste,

Na het overzetten van de oude pc van mijn ouders in een nieuwe behuizing krijg ik bij het opstarten de melding: Kan windows niet starten dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging.

De enige verandering is echter de behuizing, dus ik snap niet zo goed waarom. Als ik naar het boot menu ga en de ssd selecteer waar windows op staat geïnstalleerd start de pc op en werkt alles normaal. Echter als ik dan opnieuw opstart krijg ik weer dezelfde melding.

Ik heb niet zon zin om mijn ouders elke keer wanneer zij de pc opstarten het boot menu in te laten gaan, dus ik vroeg me af of iemand weet wat ik eventueel zou kunnen doen naast windows her installeren, aangezien het hier gaat om een OEM licentie en ik dan een nieuwe zou moeten kopen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via VosStijn op 10-02-2019 13:17)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Koppel alle disken behalve de ssd eens los en probeer het dan nog eens. Wellicht staat er op een andere drive nog een oude installatie?

Carpe Diem

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Koppel alle disken behalve de ssd eens los en probeer het dan nog eens. Wellicht staat er op een andere drive nog een oude installatie?

Carpe Diem

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zit er geen 2de hdd of iets in waar ooit Windows op geinstalleerd stond?

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

In je bios even de bootorder ssd of bootrecord aanpassen. Je zal de ssd wel in een andere poort hebben gestopt ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 10-02-2019 13:14 ]

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Bedankt allen, het is idd een oude installatie van windows die naar voren kwam. Was in de veronderstelling dat ik de boot prioriteit goed had ingesteld maar was dus niet zo. Probleem opgelost iig.