Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Win10] Kan geen Administrative tools meer starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:52

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb pas mijn Windows 10 opnieuw geinstalleerd. Nadat ik via Ninite mijn tools als Chrome en dergelijke had geïnstalleerd, werkte mijn internet niet meer. Ik kreeg steeds Resolving DNS te zien. Na onderzoek bleek dat ik de Cryptographic Service in Services.msc moest wisselen naar System Account ipv Use this account. Toen werkte internet weer normaal en snel. Nu krijg ik alleen de volgende melding te zien als ik iets als services.msc of device manager wil openen:"
error

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Enterprise 1809
Kaspersky Anti Virus 2019
Google Chrome (laatste versie)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelfs na een complete herinstallatie loop ik hier weer tegen aan. Ik krijg steeds hetzelfde issue met het DNS verhaal en ik kan dat alleen oplossen door te wijzigen naar System Account bij de service Cryptographic Services. Als ik mijn built-in Administrator account activeer via een Command Prompt en daarmee inlog, werkt het wel. Ik heb mij als user verwijdert en een nieuwe aangemaakt maar ook daarmee krijg ik dezelfde melding als in het plaatje. Ik ben natuurlijk lid van de Administrators groep. Ik word langzaam een beetje cranky hiervan. |:(

i7 4790K @4.8GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 34" Dell Alienware AW3481DW @120hz.

Alle reacties

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Legale Windows? En ontstaat het probleem meteen na de Windows installatie? Of pas als je extra software geinstalleerd hebt?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
pas als ik extra software installeer. ik heb mijn windows nog niet geactiveerd. hij is verder helemaal legaal.

Edit:
Ik kan met mijn Admin account nu niet meer terugswitchen naar Use this account in bij de Cryptographic Service in Services.msc. Apply is greyed-out

;(

Techno Overlord wijzigde deze reactie 10-02-2019 12:34 (42%)

i7 4790K @4.8GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 34" Dell Alienware AW3481DW @120hz.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou even contact zoeken met je systeembeheerder? Als je Azure AD en ADFS hebt, gaat er de laatste tijd soms iets niet goed met device registrations.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:33:
[...]

Zou even contact zoeken met je systeembeheerder? Als je Azure AD en ADFS hebt, gaat er de laatste tijd soms iets niet goed met device registrations.
Ik ben zelf beheerder. Ik log normaal in met een Microsoft account. De PC is niet domain joined. Dus geen connectie met Azure AD of Federation Services whatsoever. Gebruik deze Volume License key al jaren.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Techno Overlord schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:32:
pas als ik extra software installeer. ik heb mijn windows nog niet geactiveerd. hij is verder helemaal legaal.
Dan ligt het dus aan die extra software. Gewoon alles 1 voor 1 installeren en na elke installatie controleren of het probleem terug is.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Het lijkt mij niet dat het aan Chrome ligt of aan Kaspersky. Zonder Kaspersky heb ik het probleem namelijk ook. Ik ben nu een nieuwe ISO aan t downloaden van WIndows 10 Pro. Kijken of dit helpt. Ik snap het anders ook niet meer.

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Als je met een microsoft account inlog ben je dus automatisch geconnect aan azure.

Low Key Gaming

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
NLKornolio schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:57:
Als je met een microsoft account inlog ben je dus automatisch geconnect aan azure.
Normaal gezien, bij mijn oude installatie (met dezelfde ISO en key), log ik nadat ik alles heb geinstalleerd in met mijn Microsoft Account. Dan ben je helemaal niet geconnect met Azure. Dit heeft er volgens mij ook helemaal niets mee te maken. De Microsoft Account gebruik ik voor mijn OneDrive. Ik connect helemaal niet met Azure.

• NLKornolio

NLKornolio

Techno Overlord schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:05:
[...]

Normaal gezien, bij mijn oude installatie (met dezelfde ISO en key), log ik nadat ik alles heb geinstalleerd in met mijn Microsoft Account. Dan ben je helemaal niet geconnect met Azure. Dit heeft er volgens mij ook helemaal niets mee te maken. De Microsoft Account gebruik ik voor mijn OneDrive. Ik connect helemaal niet via "Azure".
Wat is onedrive dan of outlook ? Jouw ms account doet de authenticatie met azure naar onedrive en outlook. Het heeft alleen een andere naam.
Azure is marketingnaam voor het datacenter en de infrastructure van MS.

NLKornolio wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:11 (5%)

Low Key Gaming

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
"onder water" misschien ja. Maar pc is niet azure ad joined na het inloggen met MS account. Ik gebruik die puur voor mijn onedrive. Deze pc is mijn thuis pc en heeft verder niets met mijn werk te maken.

• NLKornolio

NLKornolio

Techno Overlord schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:12:
"onder water" misschien ja. Maar pc is niet azure ad joined na het inloggen met MS account. Ik gebruik die puur voor mijn onedrive. Deze pc is mijn thuis pc en heeft verder niets met mijn werk te maken.
Hoe weet ms dan welke onedrive en welke email box die moet gebruiken ? Het zijn allemaal maar namen maar techniek erachter werkt allemaal iedem.
Maak anders een lokaal account aan en test het.

Low Key Gaming

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik kom niet eens tot aan het punt om met mijn MS account in te loggen. Daarvoor spelen de problemen al.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

Brahiewahiewa

boelkloedig

Techno Overlord schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:26:
... Nadat ik via Ninite mijn tools als Chrome en dergelijke had geïnstalleerd, werkte mijn internet niet meer...
en als je handmatig je tools installeert, heb je dan hetzelfde probleem?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:46
Techno Overlord schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:51:
Het lijkt mij niet dat het aan Chrome ligt of aan Kaspersky.
Je gebruikt dat "Ninite" toch niet enkel voor die 2 programma's neem ik aan?
downtime schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:48:
[...]
Gewoon alles 1 voor 1 installeren en na elke installatie controleren of het probleem terug is.
Dit dus, en wellicht gooit die Ninite zelf wel roet in het Enterprise eten.

Misery and hate will kill us all.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb nu een Windows 10 Pro licentie gekocht en die gebruikt en géén Ninite gebruikt. Tot op heden geen enkele problemen. Ik ga het in een VM testen of het aan Ninite ligt. Ik heb Ninite al ontelbaar vaak gebruikt zonder problemen, ook op Enterprise versies van Windows. Kan natuurlijk altijd een falende installatie tussen zitten. Maargoed, ik ben weer blij dat ik nu verder kan zonder irritaties.

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True