Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn vraag
Ik wil graag weten of er nog meer/andere manieren zijn om de Galaxy Watch te verbinden met Galaxy Watch Designer, want het lukt me niet, wat ik ook probeer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64-bit
Tizen 4.0.0.1
SDBoverBT 160523
GWD 1.6.2 beta
SDB 2.3.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Manier 1: aangeraden door Samsung, via wifi op het zelfde netwerk, Bluetooth uit, foutopsporing aan.
Manier 2: aangeraden door Samsung, via bluetooth; telefoon in foutopsoring modus, SDBoverBT geinstalleerd, telefoon via USB aan PC. SDBoverBT geeft aan dat er connectie is met watch en PC. Telefoon wordt in GWD gevonden, maar niet de watch. Verschillende reboots hebben geen effect gehad.
Manier 3: Ook via wifi; in de commandprompt; SDB kill-server; SDB connect 192.168.178.xxx (watch IP), SDB devices; dan komt er een melding dat 192.168.178.xxx verbonden is. Gaan we vervolgens naar GWD, weer device niet gevonden.

Mijn ideeën zijn een beetje op :)

Curiousity is a bitch

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJWatch
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-11-2024
Ook ik ervaar dat de verbindingen met de Galaxy Watch Designer (GWD) op zijn zachtst gezegd moeizaam verlopen.

Dit zijn mijn ervaringen.

Windows 10 64-bit, Tizen 4.0.0.1, SDBoverBT 160523 GWD 1.7.0 Beta (er zijn alleen maar betas???) SDB 2.3.0
GW is verbonden via Bluetooth met je telefoon.
GW Ontwikkelaarsopties zijn ingeschakeld.

Je hebt al een Author and Distribution certificate aangemaakt
Start de GWD en open een project.
Build het project met behulp van de certificates/wachtwoord
Open in GWD Run on Device Window (F9). Hier zie je de connected devices die gevonden zijn.

Ik heb Wifi op de GW uitstaan en connect mijn Android Lenovo P2 telefoon (met debug options enabled) met een kabel met de PC. Ik wacht tot op de telefoon het pop-up scherm met de USB-computerverbinding verschijnt en kies hier voor Media-apparaat (MTP) en onderaan USB foutopsporing (ADB).
Even wachten en sdboverbt verschijnt vervolgens op je telefoon.
Als hier de optie Select device for debugging verschijnt, kies je daar voor: Galaxy Watch (D164)
Vervolgens probeert sdboverbt contact te leggen. Zie je daar SDB port: 7135 en GDB port 0 dan is de connectie mislukt.
Je ziet in het connected devices menu in GWD alleen je telefoon.
Verbreek nu de USB verbinding met de telefoon, wacht een paar tellen en verbind deze weer.
Mijn ervaring is dat er nu verschillende dingen kunnen gebeuren.
1) De Galaxy Watch reboot opeens -> afwachten tot die weer is opgestart, verbonden is met je telefoon en dan alles weer opnieuw herhalen.
2) de GDB port blijft 0 -> trek de USB verbinding weer los en herstel deze weer. Herhaal dit net zo lang totdat deze ongelijk aan 0 is (bij mij iets van 26102 of hoger).
Als er zowel een SDB port als GDB port is gevonden dan staat je telefoon meestal (maar niet altijd) tussen de connected devices.
Als dat niet het geval blijf de verbinding verbreken en herstellen tot deze wel in de lijst staat.
Als dit na een keer of 10 nog niet lukt, reboot de GW dan en probeer het opnieuw.

Het is om gek van te worden maar de aanhouder wint hier. Ik heb nog geen oorzaak of snellere methode kunnen vinden dan dit.

Als de GW in het connected device window verschijnt zie je hem ook opeens verschijnen in de Tizen Studio Device Manager programma.
Tizen studio gaat ook opeens werken als je een verbinding in GWD hebt weten te leggen. Sluit je GWD echter af, dan wordt de verbinding in Tizen Studio ook verbroken.

Succes.