FN-toetsen werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
Hallo,

Ik heb zojuist Windows 10 op mijn laptop (ASUS K53SV) geïnstalleerd. Ik merk alleen nu dat mijn FN-toetsen het niet werken. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Drivers downloaden: https://www.asus.com/Laptops/K53SV/HelpDesk_Download/

Edit: Geen drivers voor Win 10. Al is die k53sv al een oudje.. Probeer die voor 7 of 8 eens te installeren.

[ Voor 44% gewijzigd door RaZ op 09-02-2019 19:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:53
Daar moet je nog een setje drivers voor installeren. Waarschijnlijk gewoon te vinden op de website van Asus voor je specifieke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Specifiek voor Windows 10 staan er geen drivers beschikbaar. Of moet ik de Windows 8 drivers hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
Je kunt eventueel Googlen naar de keyboard drivers icm je typenummer. Zo heb ik ze laatst gevonden voor mijn 6 jaar oude asus laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nickdw7 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:45:
Specifiek voor Windows 10 staan er geen drivers beschikbaar. Of moet ik de Windows 8 drivers hebben?
Afbeeldingslocatie: https://ci.memecdn.com/6680641.jpg

Waarom vragen en niet proberen? Je krijgt vanzelf een error als het niet werkt 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 09-02-2019 19:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Is toch niet handig om zomaar iets te proberen?

Heb het geprobeerd, nu werken de F9 t/m F12 knoppen het namelijk wel goed. Maar alle knoppen daarvoor niet. Iemand daar een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nickdw7 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:55:
Is toch niet handig om zomaar iets te proberen?

Heb het geprobeerd, nu werken de F9 t/m F12 knoppen het namelijk wel goed. Maar alle knoppen daarvoor niet. Iemand daar een goede oplossing voor?
Bedoel je nou dat de F-toetsen (zoals F1 voor Help) niet werken of bedoel je dat de secundaire features zoals het regelen van volume, helderheid van je scherm etc, niet werken?

Je hebt het wel in combinatie met de Fn-toets getest, right?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Room42 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Bedoel je nou dat de F-toetsen (zoals F1 voor Help) niet werken of bedoel je dat de secundaire features zoals het regelen van volume, helderheid van je scherm etc, niet werken?

Je hebt het wel in combinatie met de Fn-toets getest, right?
Ik bedoel inderdaad de FN-toetsen. De secundaire toetsen. Die werken nu nog niet helemaal lekker.. Brightess naar beneden lukt bijvoorbeeld niet, idem dito voor omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@nickdw7 De tip van iAdema in "FN-toetsen werken niet" al getest? Je kunt ook zoeken naar het type moederbord of zelfs specifieke hardwareonderdeel of er via een andere fabrikant nog werkende drivers voor te krijgen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 09-02-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Room42 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:01:
@nickdw7 De tip van iAdema in "FN-toetsen werken niet" al getest? Je kunt ook zoeken naar het type moederbord of zelfs specifieke hardwareonderdeel of er via een andere fabrikant nog werkende drivers voor te krijgen zijn.
Het gaat om een standaard keyboard van mijn laptop, geen externe keyboard dus zonder aparte drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

nickdw7 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:03:
[...]

Het gaat om een standaard keyboard van mijn laptop, geen externe keyboard dus zonder aparte drivers
Dan heb ik nieuws voor je.
Je toetsenbord heeft wel degelijk drivers nodig.

Dus wat heb je al gevonden met het zoeken op je typenummer?

[ Voor 9% gewijzigd door True op 09-02-2019 20:08 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nickdw7 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:03:
[...]

Huh? Wat gek joh! Waarom wordt er dan ATKACPI-drivers en tools aangeboden door Asus? ;)

Try this: zoeken bij google naar 'k53sv windows 10 hotkeys', wellicht vind je hier dan je oplossing: https://www.drivereasy.co...-asus-laptop-not-working/ Scratch that, zoek even verder ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 09-02-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Ik ben een leek, weet ik. Daarom heb ik jullie hulp nodig.

https://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/

Deze zojuist geprobeerd, werkt nog steeds niet. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Probeer snappy driver installer eens. Ook wel sdi genoemd.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Dit ook geprobeerd: https://www.drivereasy.co...y-asus-laptop-not-working

Werkt ook niet... Lijkt er op dat het niet te redden valt, of toch wel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Ik heb toevallig die driver voor die laptop van mij nog wel ergens, als je me even een pb’tje stuurt dan herinner je me eraan dat ik hem morgen even voor je op zoek, nu niet zo scherp meer ;) die is wel specifiek voor Win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mijn vader heeft precies dezelfde laptop, na installatie Win10 exact hetzelfde probleem.
Deze helpt gedeeltelijk:
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Alleen de Fn-audio volume up/down hebben we niet werkend gekregen, dus als iemand een oplossing heeft horen wij dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
iAdema schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:22:
Ik heb toevallig die driver voor die laptop van mij nog wel ergens, als je me even een pb’tje stuurt dan herinner je me eraan dat ik hem morgen even voor je op zoek, nu niet zo scherp meer ;) die is wel specifiek voor Win10
Welke laptop heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Een zenbook, maar die drivers zijn asus generiek, heb alleen lang gezocht naar de Win10 versie.

EDIT: hier zijn ze te downloaden: https://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/

[ Voor 16% gewijzigd door iAdema op 10-02-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
iAdema schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:41:
[...]

Een zenbook, maar die drivers zijn asus generiek, heb alleen lang gezocht naar de Win10 versie.

EDIT: hier zijn ze te downloaden: https://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/
Die had hij dus al geprobeerd, maar die werken volgens hem niet:
nickdw7 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:10:
Ik ben een leek, weet ik. Daarom heb ik jullie hulp nodig.

https://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/

Deze zojuist geprobeerd, werkt nog steeds niet. Heel vreemd.
Ik zal die van de week eens op mijn vaders laptop uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Oh dat had ik even gemist :P Gaat wel om het ATK-package, die is voor het keyboard. Maar ik ga er vanuit dat hij die zelf inderdaad al geprobeerd had. Voor mijn 6 jaar oude Asus werkte het uitstekend. Kon eindelijk de backlight van het toetsenbord weer bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al gevonden of geprobeerd?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

De ATK-package van Asus is helemaal niet zo laptop-specifiek hoor.

Ik gebruik altijd deze website: https://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/ want ik heb ook een laptop (RV500VD) die qua eigen drivers maar tot Windows 7 en 8 gaat.

Werkt perfect, en ook de nieuwste smart gesture daarvan werkt prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1