Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows7 en XP Dualboot. Beide OSjes online... Gaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jackbax
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11-02 16:17
Ik wil even weten (verstandig is het niet maar ik ben gewoon stro...eigenweiz) of het mogelijk is om in een Dual-boot opstelling mogelijk is om met WinXp een internet verbinding aan te maken, naast de al bestaande (win7).

Nu weet ik dat óf het ene óf het andere online kan zijn. Maar Xp geeft aan, ondanks dat er aansluiting is, dat er "een netwerkkabel niet aangesloten is". Umm.. dus kan deze versie a) niet registreren (als dat nog gaat) en b) niet on line activeren vanuit het systeem omdat er geen verbinding is. Met de wizard kom ik niet verder, dus moet ik het handmatig aan de gang krijgen...

Hoe was dat ook al weer in Xp?

Greetz!

De meeste computerfora zijn keien in het niet geven van antwoorden...

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

Je hebt dus gewoon een netwerk(driver)-probleem onder XP? Fix dat. ;)

Exclusief op Tweakers V&A: Simplify3D te koop!

• Jackbax
Dat is geen antwoord. Da's gewoon een opmerking.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:56
Jackbax schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:55:
We zitten hier op Tweakers, we verwachten eigen inzet. Evanescent heeft je een goede tip gegeven; zoek de juiste drivers.

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06:45
Eigenlijk is dat wel een antwoord want met dual-boot start je gewoon XP op en als je de netwerkdriver installeert zou je netwerkkaart gewoon moeten werken. Net als dat hij onder 7 doet als je boot naar windows 7.

Je hebt nu gewoon de drivers nog niet geinstalleerd. Windows XP bevat lang niet zoveel drivers als Windows 7 en nieuwer. Je moet de meeste dus echt zelf installeren.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gooi XP ook in Virtulbox ofzo; net als je Win98 van de week?

Sowieso, XP is zo lek als een mandje; dat wil je toch helemaal niet op internet aansluiten?

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:05

HKLM_

www.cloud23.nl

Jackbax schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:55:
Hij geeft gewoon aan dat je je drivers moet installeren. Het is trouwens nog maar de vraag of er nog wel drivers te vinden zijn voor deze oude meuk...

HKLM_ wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:01 (16%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HKLM_ schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:00:
[...]

Het is trouwens nog maar de vraag of er nog wel drivers te vinden zijn voor deze oude meuk...
Vast wel mits de hardware maar oud genoeg is maar @Jackbax heeft nog niet weten te posten welke hardware er in gebruik is ;)

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Jackbax
MAX3400 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:00:
Gooi XP ook in Virtulbox ofzo; net als je Win98 van de week?

Sowieso, XP is zo lek als een mandje; dat wil je toch helemaal niet op internet aansluiten?
Dat weet ik... Maar als ik Xp in de VB gooi zal ik een schakeling moeten maken naar mijn Soundblaster en de Terratec. Weet niet of VB dat slikt.

*knip* Vragen naar de bekende weg

JackSparrow wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:55 (18%)

• Jackbax
MAX3400 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:04:
[...]

Vast wel mits de hardware maar oud genoeg is maar @Jackbax heeft nog niet weten te posten welke hardware er in gebruik is ;)
Oh wacht: Dat gaat over de Realtek RTL8139/810 Family Faste Ethernet NIC adapter.
Daaronder hangt de Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)

Ik heb inmiddels een driverpack gevonden... Kijken of Xp het lust.

Dit zijn de win7 instellingen:
http://oi65.tinypic.com/bf4dqh.jpg

Zoiets moet dus ook ik XP eruitzien, dacht ik...

Jackbax wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:49 (11%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

Jackbax schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:13:
[...]

Oh wacht: Dat gaat over de Realtek RTL8139/810 Family Faste Ethernet NIC adapter.
Daaronder hangt de Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)

Ik heb inmiddels een driverpack gevonden... Kijken of Xp het lust.

Dit zijn de win7 instellingen:
[Afbeelding]

Zoiets moet dus ook ik XP eruitzien, dacht ik...
Goed bezig, dat heb je heel zelfstandig opgepakt! d:)b Jij hebt aan een woord genoeg! ;) Is het je opgevallen dat je zelfs de driver gewoon vanaf de site van de fabrikant kunt krijgen? Ik ben wel benieuwd wat voor 'driver pack' jij gevonden hebt. Dat soort 'packs' waren in de XP-tijd vaak een bron van virussen en malware, dus wees voorzichtig.

Exclusief op Tweakers V&A: Simplify3D te koop!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Evanescent schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:47:
[...]

Goed bezig, dat heb je heel zelfstandig opgepakt! d:)b Jij hebt aan een woord genoeg! ;) Is het je opgevallen dat je zelfs de driver gewoon vanaf de site van de fabrikant kunt krijgen? Ik ben wel benieuwd wat voor 'driver pack' jij gevonden hebt. Dat soort 'packs' waren in de XP-tijd vaak een bron van virussen en malware, dus wees voorzichtig.
http://driverpacks.net/driverpacks/windows/xp/x86/lan ? O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:14
Jackbax schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:29:
a) niet registreren (als dat nog gaat) en b) niet on line activeren vanuit het systeem
mbt het registreren.
De activatieservers van Windows xp zijn al offline, activeren kan je vergeten, *knip*

JackSparrow wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:56 (31%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Jackbax
Ik heb deze gevonden bij Realtek: >LAN_allXP_5.774_PV_RTL< Ondanks dat het een official driver pack is, gaat er wel eerst even een grondige scan overheen natuurlijk.

Wat het activeren betreft denk ik een workaround te hebben gevonden... Beetje values modden in de map WPAevents bij de OOB timer in de krochten van XP... Ik heb die sleuteltjes in ieder geval niet meer teruggezien bij de klok...

ADD: Ik ben waarschijnlijk de grootste OEN ever! Ik had nog een PCI netwerkkaart in de kast zitten... Geen wonder dat ik de melding kreeg "een van de netwerkkabels is niet aangesloten". 8)7 Ik heb met Xp verbinding... Nou nog de boel dichttimmeren,..

Jackbax wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:04 (25%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True