Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Btw-aangifte niet-geïntegreerde zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11 08:02
Beste Tweakers,

Eigenlijk een korte vraag, ik wil de BTW terugvragen voor mijn zonnepanelen.

Ik heb inmiddels de brief met inlognaam en wachtwoord ontvangen en mijn rekeningnummer ingevuld.

Echter zie ik nergens het formulier om mijn BTW teruggaaf in te vullen. Komt deze later of moet deze er direct staan? (En zoja, waar staat deze dan precies?)

EDIT (Zodat dit direct voor iedereen duidelijk is):
Voor de mensen die ook aangifte moeten doen, net gesproken met belastingtelefoon. Ze geven aan dat je pas aangifte kunt doen in de laatste week van het kwartaal. Dus dat de aangifte pas zichtbaar wordt in die laatste week.

[ Voor 28% gewijzigd door JustMyOpinion op 24-05-2019 18:38 . Reden: Zodat dit direct voor iedereen duidelijk is ]

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Alle reacties

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
De eerste drie resultaten in DuckDuckGo van de zoekterm "BTW teruggave zonnepanelen stappenplan":
https://www.zonnepanelen.net/btw-zonnepanelen-stappen/
https://www.belastingdien...igenaren_van_zonnepanelen
https://www.milieucentraa...zonnepanelen-terugvragen/

Op welke stap ben je precies vastgelopen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• JustMyOpinion
Ik heb de stap "wijzigen rekeningnummer" uitgevoerd. Vervolgens zou ik dus de daadwerkelijke BTW aangifte moeten invullen. Deze zou op het hoofdscherm moeten staan bij "in te vullen", maar daar staat niets. Enkel dat ik mijn rekeningnummer heb gewijzigd.

Ook bij Overige Formulieren staat niets.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• Lezparanza
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11 23:59
Als je per kwartaal aangifte moet doen, dan komt de aangifte pas beschikbaar rond het einde van het kwartaal.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Even een ander stappenplan:
https://www.eigenhuis.nl/...en.pdf?sfvrsn=74d9d696_12

Je hebt het formulier "Opgave zonnepaneelhouders" ingevuld en opgestuurd?

Daarna kan je gewoon de BTW aangifte doen zoals beschreven in dat stappenplan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• JustMyOpinion
Ja heb alle stappen gedaan, ik heb alleen niet een link naar een formulier om btw aangifte te doen.

Hadden jullie na inloggen wel direct een link?

Bel anders maandag de belastingdienst wel even.

• JustMyOpinion
Voor de mensen die ook aangifte moeten doen, net gesproken met belastingtelefoon. Ze geven aan dat je pas aangifte kunt doen in de laatste week van het kwartaal. Dus dat de aangifte pas zichtbaar wordt in die laatste week.

Dus ik moet nu tot eind maart wachten voor ik het kan afronden...

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
JustMyOpinion schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:20:

Dus ik moet nu tot eind maart wachten voor ik het kan afronden...
ook wij hadden de brieven met de gebruikersnaam en wacjtwoord binnengekregen en rekeningnummer ingevuld.

Heb mij een breuk gezicht en kwam dit topic tegen, dus we moeten wachten tot de laatste week van juni eer dat het formulier zichtbaar wordt?

Raar dat je dat overigens nergens vindt/ziet staan

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• JustMyOpinion
Ja, dat klopt. Inderdaad erg vervelend dat dit niet duidelijk wordt gemaakt.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:43
Gezien bovenstaande zou ik moeten wachten tot laatste week van juni daar ik op mijn eerste schrijven van de belastingdienst per kwartaal het dien aan te geven c.q. terug te vragen, melding gedaan d.d. 6 mei.

Aankoop is gedaan in maart, en op bijgevoegd in te vullen formulier "aangifte omzetbelasting" is periode 14-03 t/m 31-03-2019 vermeld. En de vermelding dat het voor de 15e juli binnen moet zijn.

Inmiddels de brief met wachtwoord en de andere met gebruikersnaam ontvangen, en afgelopen maandag het rekening nr doorgegeven via deze inlog procedure.

Ik vraag me af waarom het aangifte formulier met antwoord enveloppe erbij is gedaan, tegenwoordig doen we toch alles digitaal?
Of zie ik dit te kort door de bocht?
Pagina: 1