inruilen van een zelf geimporteerde auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709661

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik ben van plan om zelfstandig een occasion uit Duitsland te halen.

Nu vroeg ik me af, wat jullie ervaring is met nadien weer inruilen van deze auto in Nederland.

Heeft de auto een markt conforme waarde of is de auto lastiger in te ruilen met een lagere inruilwaarde vandien?

Hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt

mvgr Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:01
Een niet Nederlandse auto is over het algemeen minder gewild i.v.m. mogelijk onduidelijk historie etc. Jij wilt de auto neem ik aan ook importeren omdat deze goedkoper is, toch?

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als je de onderhoudshistorie er bij hebt maakt het weinig uit lijkt me

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 08:20
Heb je een importauto om in te ruilen, krijg je er minder voor, want import. "We weten het verhaal niet meneer, kunnen niets controleren meneer, misschien dubieuze achtergrond, tellerstand niet gegarandeerd want geen NAP etc etc."

Het werkt echter andersom ineens in hun voordeel: import, weinig gelopen, Duitsers onderhouden hun auto goed, juiste opties, veel frisser dan een NL-auto!

Conclusie: inruil kost je altijd geld, een importauto mogelijk iets meer maar je pakt ook 'winst' bij de aankoop. Koop vooral een auto die je nu wil hebben en maak je nog niet te druk om de waarde bij inruil. In dit geval kun je beter een auto van 500 euro kopen, dan schrijf je sowieso weinig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 709661 Als je geld wilt verdienen moet je nooit inruilen, Import of niet.
Als jij een geschikte auto uit Duitsland kunt halen, zeker niet laten staan. Er zijn in Nederland extreem veel Import auto's, dus maak je niet gek. Particulier verkoop is vaak beter dan inruilen. En misschien vind je je volgende auto wel weer buiten de Nederlandse grens. Succes ;)

Scheckheft gepflegt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.