Toon posts:

Trinitron naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een mooie Sony Trinitron Multiscan 17sf II staan....17inch dus
maar normaal heb ik 2 horizontale kleine strepen duh..
maar sinds kort ook 2 verticale aan weerszijden...en 1 verticale kromme lijn in het midden....en die stoort behoorlijk bij het CS spelen...weet iemand wat dit is en of er wat aan te doen is?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Magneet in de buurt? Mijn IIyama trekt ook een beetje krom rechts, komt omdat de versterker van de stereo er 10cm vanaf staat.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
2 boxen staan aan weerszijden ...maar die zijn afgeschermd en zelfs als ze er een week niet staan blijft het...we hebben het al met zoŽn vaag rond magneet ding geprobeerd...leverde alleen maar leuke kleurtjes op...

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Magnetische effecten krijg je vaak weg met DEGAUSS, maar die lijnen lijken mij geen magnetische effecten. Eerder een hardwareprobleem van de monitor.

Cruz

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
In mijn boekje van m'n iiyama staat dat bij verschijning verticale strepen ik 'm ff 'n tik moet geven.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

leuk boekje heb jij :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Bij een Diamondtron NF-beeldbuis kan in zeldzame gavallen het openingsrooster verkeerd afgesteld raken als gevolg van een schok of trilling tijdens transport.
Als een zwarte verticale streep op het scherm verschijnt, moet u met uw hand een _lichte_ klap op de zijkant van de monitor geven. Voer de onderstaande procedure uit als het probleem aanhoudt.

1. Geef een volledig wit beeld weer en inspecteer het probleemgebied >:) >:) (was toch al duidelijk)
2. Geef een sterk wit beeld weer dat het probleemgebied bestrijkt, zodat een sterke elektronenstraal wordt gevormd. Laat de monitor enige tijd in deze toestand totdat het probleem verdwijnt.
Mmmmmmmmmmmmmmm volgens het boekje heeft iedere Diamondtron NF-beeldbuis draden /Me dus ook.
Ik zie ze niet, maar als ze aanhoyuden, bel/meel Pyama eens, kijken als ze nog een andere oplossing hebben.
Klopte dus wel van dat klapje :) maar wel een rustige, de monitor hoofd niet in eens aan de andere kant van het bureau te staan >:) >:) >:)

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1