Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 22:49

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Topicstarter
t'Gebeurd niet snel dat ik hulp/info vraag maar nood breekt wet.
Ik heb hier een:
i5 2320
ASRock H61M-DG3/USB3
2x4Gb G.Skill @1333
Coolermaster GX 650W
systeem dat bij opbouw prima werkte.
Na 2 dagen begon het probleem, bij het aanzetten sloeg de pc 1 seconde aan om vervolgens weer uit te gaan, en dit blijft zich herhalen.
Dus uitzetten via de psu was/is de enige optie.
Na zo'n 2/3 minuten weer ingeschakeld en vervolgens start de pc wel normaal op,alles werkt dan prima.
Na het normaal afsluiten (in windows) komt de bootloop bij inschakelen (geregeld) terug.
Nu 4 dagen verder blijft het in een bootloop en weigert hij verder te gaan.
Heb alle overbodige hardware al los gekoppeld (hdd's, dvd, graka, rams individueel geprobeerd en zelfs de outtake fans)
Probleem blijft zich voordoen.
Wat mij vandaag opviel was dat nadat ik de bootloop beeindig door de psu uit te schakelen (0) er nog 1x een opstart poging komt, en dit met de psu op 0.
Ik heb morgen pas kans om een andere voeding te proberen, maar misschien zijn er tweakers met simulaire ervaring die mij bij voorbaat al kunnen zeggen dat het niet de voeding is maar ..............

ADMIN!!! :F
Excuus , heb de foute fora geklikt :$

thx Br00ky , my hero 8)

[ Voor 3% gewijzigd door evilweed op 09-02-2019 17:59 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Vaak voeding of mobo

• evilweed

evilweed

Topicstarter
Voeding was ook mijn eerste gedachte, mede omdat hij na uitschakelen toch nog ergens de power heeft om 1 bootloop te maken.
Of is het normaal dat er spanning "achterblijft" ?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:26
Moederbord en alles buiten de kast opbouwen, daar kan ook nog een probleem mee zijn. Op de juiste plekken afstands buisjes gebruikt ?

• evilweed

evilweed

Topicstarter
Dat zal maandag gebeuren (althans als blijkt dat morgen een andere psu geen oplossing bied)
4 Afstand buisjes op het bord gemonteerd en alle 4 in gebruik,het rare is dat het de eerste 2 dagen prima functioneerde

Edited:
En zal meteen een set andere rammetjes meebrengen om dat ook uit te sluiten :P

Edited Update:
Vanmorgen dapper met een andere voeding geprobeerd, zelfde effect. |:(
Toen maar de ram bankjes vervangen voor een ander setje, en toen werd het interresant. :D
De pc wou in 1x starten met de melding new ram detected, load opt. default or press F2.
Gemaks halve heb ik load opt. defaults gekozen en de pc startte daarna netjes op zonder bokken. :)
Eenmaal in windows zag ik dat het geheugen op 1066Mhz(1:4) draaide, dus gereboot en in de bios het geheugen op 1333Mhz gezet, hierna was de same ol' boot loop weer aanwezig. |:(
Toen maar bios gereset en defaults weer geladen, en daar schijnt de euvel te zitten. :9
Heb de "originele" ram terug geplaatst en wederom defaults geladen, werkt ook zoals het hoort.
Om 1 of andere reden zit de mem controller te kloten met 1333Mhz.
Afin, het draait , dank aan de mededenkers _/-\o_

Edited Update 2:
En we zijn weer bij de bootloop :( plezier van korte duur, systeem bokt alweer :'(
Morgen maar even buiten de kast bekijken. }:|
word vervolgd :X

Edited Update final:
Gisteren alles buiten de kast opgebouwd en de bootloop verdween als sneeuw voor de zon.
Bij nader inspectie viel mij op dat een schroef van de socket retention nogal ver uit stak, dus vervangen voor een kortere exemplaar en alles weer ingebouwd.
Geen bootloops meer gehad en het geheugen wil/kan gewoon op 1333mhz zonder issue's draaien.
Waarschijnlijk stak de schroef dusdanig ver uit dat het de case raakte (of bijna zo goed als), en er een vorm van case intrusion plaats vond.
Afin, eind goed al goed :)

[ Voor 97% gewijzigd door evilweed op 12-02-2019 11:54 . Reden: Typo ]

Pagina: 1