PSA: reinig je filters en elementen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
Bij deze een PSA (public service announcement) in navolging van mijn antwoord op de "wasdrogers - condens of warmtepomp?" thread.

Ze maken geen grapjes als ze in de handleiding zeggen:
  • "Reinig vijf tot zes keer per jaar het filter van de afvoer."
  • "Reinig voorzichtig elke maand het element van de warmtepomp met een borsteltje."
Doe je dit niet, dan loopt je apparaat keihard vast. Ik heb net twintig liter water de trap afgezeuld omdat de afvoerpomp vastliep op een dikke klont haren, lofertjes en zowaar een kleurvangerdoekje. 8)7

Twee maanden geleden liep ook de warmtepompdroger vast. Ik had netjes elke paar droogbeurten het volledige stoffilter schoongemaakt, maar had me niet gerealiseerd dat ook het element van de warmtepomp schoon moest worden gemaakt. En dat blijkt een HEEL gevoelig klusje te zijn, aangezien het uit haardunne aluminium plaatjes bestaat. Als je doodleuk met de stofzuiger daar langs krabt om al het stof los te krijgen, gefeliciteerd! Dan heb je net je hele warmtepomp vernaggeld! Als die bladen dichtbuigen, kan je het verder vergeten aangezien de airflow volledig wordt geblokkeerd.

Dus wees voorzichtig met je warmtepomp! En reinig die filters! :*)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Er bestaan speciale kammetjes, daarmee kun je die flinterdunne plaatjes wel weer deels recht krijgen.