Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opel Astra J raampjes zakken zelf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:48
Ik heb een Opel Astra J hatchback. Ik stel van tijd tot tijd vast dat de achterste (manuele) raampjes een klein beetje open zakken. Ik vind met google wel wat instructies om de binnenpanelen eraf te halen om bij het mechanisme te komen maar geen instructies voor het bijstellen van het raam zelf (alleen voor de elektrische). Weet er iemand of dit kan en hoe dit moet of zal me dit toch een tripje naar de garage kosten.

Alle reacties

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:42
Ik heb ooit gehoord dat je dan de hendels om moet draaien, zodat ze niet door de zwaartekracht naar beneden zakken.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
In principe kan je ook af met alleen het loshalen en verzetten van de hendels.
Waarschijnlijk staan de hendels nu zo dat doormiddel van zwaartekracht hij kan zakken als het raam dicht zit.
Zet de hendel zo dat hij juist op de dichte stand niet naar beneden zakt.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• D3nnisd
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:52
vuurtjih schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:43:
Ik heb ooit gehoord dat je dan de hendels om moet draaien, zodat ze niet door de zwaartekracht naar beneden zakken.
Dit ja. Dit heeft bij mijn polo geholpen.

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:48
Ik had eerder iets verwacht van haal de bekleding van de deur er af en er zit een veer die je wat moet aanspannen maar dit is wel eenvoudiger. Het proberen waard.

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Bij auto's die ik gezien heb werd het schuivend gedeelte bewogen door een ijzerdraad welke over een katrolletje heen liep maar een tandwiel en een heugel zou ook kunnen.
YouTube: Opel Astra Window Regulator Repair Kit
Mechanisch zijn ze niet zo heel ingewikkeld als je de binnenbekleding eraf krijgt wijst het zich vanzelf. De raamslinger zat bij een van de vorige auto's met een veerclipje vast.
YouTube: Quick Tip - How to Remove Manual Window Crank With No Special Tools
Toch mooi dat youtube.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True