Toon posts:

KEF LSX of losse combinatie met B&W607 en versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een setje voor in de werkkamer. De bedoeling is dagelijks gebruik met vooral streaming via Spotify en Deezer, en af en toe een vinylplaat opleggen op een Teac platenspeler. Het moet een compacte combinatie zijn met bookshelve speakers en de kamer is 4x5 meter.

Ik twijfel tussen de KEF LSX active speakers of een combinatie van speakers met versterker zoals de B&W 607 met bijvoorbeeld een Quad Vena II, NAD C388 of Rega Brio.

Uiteraard ga ik nog luisteren bij de verschillende dealers, maar graag ook jullie mening.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Met die NAD C388 kun je zelf flink veeleisende zuilen prachtig aansturen, dus een dergelijke versterker achter boekenplank speakers in de instapcategorie van B&W zal als een tierelier klinken. Een mindere versterker is daar al klasse genoeg voor. Ervan uitgaande dat je zo'n 2300 euro budget hebt (607 en 388) zou ik eerder eens kijken naar de 700 serie serie speakers in combinatie met de NAD C368. De 707 bijvoorbeeld.

Maar luisteren is altijd het beste natuurlijk! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Linius op 09-02-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:35
De Rega of Quad met de B&W's zitten op een iets hoger prijsniveau als de KEFs, zo'n 1500 EUR, de KEF's op 1200 EUR. Ik zou verwachten dat de KEFs iets beter uit de bus komen, de B&W's zijn instappers, de versterker in de KEF is helemaal afgestemd op deze speaker.

[ Voor 32% gewijzigd door martyw op 10-02-2019 18:45 ]