Ik heb al jaren last van BSOD en met de foutmelding MACHINE_CHECK_EXPECTION, dit speelt zich al jaren af. Ik ben nu op het punt bereikt dat ik hier echt van af wil en wil weten waar nu echt het probleem ligt.
De vastloper speelt zich willekeurig af, soms kan ik uren achter de computer zitten zonder dat het zich voordoet. Het rare is, dat na het opnieuw opstarten na een vastloper van de computer ik er geen last meer van heb. Het doet zich dus altijd voor na de eerste keer opstarten van de computer.
Het verloop is dat tijdens het gamen en/of in windows het beeld begint te haperen samen met het geluid tot uiteindelijk een vastloper tot gevolg.
De afgelopen jaren heb ik wel het één en ander vervangen, het is aannemelijk om te zeggen dat het hier dus niet aan kan liggen.
- Videokaart,
- Geheugen
- Harde schijf
Ik heb Prime95 een 1u25min laten lopen zonder enig foutmelding.
Weet iemand de oplossing of wat ik verder nog zou kunnen doen?
Systeem:
Intel Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
ASUSTeK Computer INC. P6T (LGA1366)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 960 (MSI)
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 ATA Device (SATA)
Corsair Powersupply CMPSU-650TXEU 650W
TSSTcorp CDDVDW SH-S223Q ATA Device
De vastloper speelt zich willekeurig af, soms kan ik uren achter de computer zitten zonder dat het zich voordoet. Het rare is, dat na het opnieuw opstarten na een vastloper van de computer ik er geen last meer van heb. Het doet zich dus altijd voor na de eerste keer opstarten van de computer.
Het verloop is dat tijdens het gamen en/of in windows het beeld begint te haperen samen met het geluid tot uiteindelijk een vastloper tot gevolg.
De afgelopen jaren heb ik wel het één en ander vervangen, het is aannemelijk om te zeggen dat het hier dus niet aan kan liggen.
- Videokaart,
- Geheugen
- Harde schijf
Ik heb Prime95 een 1u25min laten lopen zonder enig foutmelding.
Weet iemand de oplossing of wat ik verder nog zou kunnen doen?
Systeem:
Intel Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
ASUSTeK Computer INC. P6T (LGA1366)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 960 (MSI)
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 ATA Device (SATA)
Corsair Powersupply CMPSU-650TXEU 650W
TSSTcorp CDDVDW SH-S223Q ATA Device