Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Is dit een goede PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben van plan om mijn oude gaming pc te upgraden en heb volgens dit gevonden, maar dan is de vraag is dit goed voor gaming?
Specificaties:
CPU: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
MOEDERBORD: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4
SSD: Crucial MX500 m.2 500GB
RAM: G.Skill Aegis F4-2133C15D-8GIS
GPU: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC / MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
BEHUIZING: Kolink Observatory ATX Mid Tower RGB LED Tempered Glass Gaming PC Case - Black
Specs die ik al had en mee wil nemen:
HDD: Toshiba DT01ACA050 HDD
VOEDING: Corsair VS450

Ik speel games zoals: CSGO, ARK, Dead by Daylight, GTA V, Black Ops 4, Destiny 2 en af en toe nog wat Fortnite

Dan is de vraag kan hij deze games mooi draaien (dus ongeveer op high settings met 60fps?) en past het allemaal in/bij elkaar?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,
Mark Auf der Haar

Alle reacties

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik zou die voeding meteen vervangen, is niet geschikt voor deze hardware.

Iets beters is:
product: BitFenix Whisper
product: BitFenix Formula Gold
product: Corsair RMx (2018)
product: be quiet! Straight Power 11
pricewatch: Gigabyte G750H

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:48
Daarnaast, neem sneller geheugen en bij voorkeur gelijk 16GB.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/671721;1159937/

XFX kaart heeft een betere koeler en is nu in de aanbieding.
pricewatch: XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+

Ik zou persoonlijk ook een gewone SATA SSD nemen, dan hou je de M2 sloten vrij voor een upgrade naar een sneller NVME exemplaar in de toekomst.

Verder prima setup voor de genoemde games en settings.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3000 CL15 kit
Idd sneller en meer geheugen ryzen, is erg gevoelig voor traag geheugen.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Is er ook een specifieke reden voor dat die voeding niet geschikt is volgens jou? Een echte uitblinker lijkt het niet te zijn, maar er is ook weinig spannends aan de rest van het systeem.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
dcm360 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:26:
[...]

Is er ook een specifieke reden voor dat die voeding niet geschikt is volgens jou? Een echte uitblinker lijkt het niet te zijn, maar er is ook weinig spannends aan de rest van het systeem.
Afgezien van de matige kwaliteit, voor €45,- koop je al iets beters, is de voeding gebruikt. Met name de levensduur van zo'n goedkope voeding is niet gegarandeerd. Ook een niet spannend systeem verdient beter.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:48
dcm360 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:26:
[...]

Een voeding met groepsregulatie is niet geschikt voor nieuwe hardware omdat de spanning erg onstabiel is tijdens crossloads, wat heel regelmatig voor komt in systemen vanaf 2013. In dergelijke systemen kan het voor komen dat er 0A van de 5V of 12V gehaald wordt en daar kan een groepsgereguleerde voeding niet mee overweg. Een goed voorbeeld is http://www.jonnyguru.com/...e-600w-230v-power-supply/

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
Ik zou voor gpu even een tweedehands halen voor rond de 80 euro, beetje zonde om nu bijna 200 euro te betalen voor een rx570 naar mijn mening. Zou ik een rx470 tweedehands halen voor rond de 90 euro is dezelfde videokaart.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34

D4NG3R

kiwi

:)

d22wth schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:14:
Ik zou die voeding meteen vervangen, is niet geschikt voor deze hardware.
Leuk statement, onderbouw vervolgens dan ook waarom. Kan de TS in de toekomst zelf een betere keuze maken. ;)
De TS heeft hier een samenstelling welke nog geen 300W uit de muur trekt, om daar nou een 750W, net zo matige, voeding voor in de plaats terug te zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2019 01:35 ]

Komt d'r in, dan kΓΆ-j d’r oet kieken

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:48
D4NG3R schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:30:
[...]

De TS heeft hier een samenstelling welke nog geen 300W uit de muur trekt, om daar nou een 750W, net zo matige, voeding voor in de plaats terug te zetten?
Blijkbaar ken je die voeding niet gezien je reactie.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:48
D4NG3R schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:30:
[...]
Net zo matig?
https://www.overclockers.ua/power/gigabyte-gp-g750h/
http://www.f14lab.com/201...-vs450-450w-2018.html?m=1
(even google laten vertalen)

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 10-02-2019 12:22 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34

D4NG3R

kiwi

:)

Uszka schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:50:
[...]

Blijkbaar ken je die voeding niet gezien je reactie.
Matig is misschien iets te afkrakend, bij de release van die voeding las ik veel negativiteit over de goedkope LLC resonant converter implementatie.

Maar goed, een 750W voeding blijft fikse overkill bij een systeem van dit kaliber - het haalt het hele nut van de gold standaard ook weg omdat de voeding idle niet in de buurt komt van 20% PSU gebruik en onder load ook niet in de buurt komt van 50%. En dat zijn nou juist de punten waarop een gecertificeerde voeding zuinig hoort te zijn.

Komt d'r in, dan kΓΆ-j d’r oet kieken

• noguru
Dat valt eigenlijk nog best mee die VS450. De caps zijn nu beter. Ik zou hem nog steeds niet kopen vanwege de crappy Yate Loon fan die na 2 jaar geheid herrie gaat maken maar voor een simpel PCtje zonder externe videokaart en toestanden kan dit nog.

Er is echter een grote maar, het is nu Taepo maar dat was ooit CapXon.

https://www.hardwareinsights.com/corsair-vs450-review/4/

En de echte fabrikant was toen CWT, nu HEC haal ik uit de Vietnamese review. Dus een aantal jaar terug was de Corsair vs-450 een compleet andere voeding.......

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@noguru Je bedoelt waarschijnlijk het verschil tussen

pricewatch: Corsair VS450
pricewatch: Corsair VS450 (2018)
pricewatch: Corsair VS450 (80Plus)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 10-02-2019 14:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• noguru
Dat is heel goed mogelijk. Maar welke heeft de topicstarter? Ik vermoed de oude. Weg ermee!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> DAA

2) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Sowieso, een vraag dumpen en dan >24u niet van je laten horen terwijl anderen zich voor je inzetten is erg weinig kansrijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.