Toon posts:

65 of 75 inch, help deze twijfelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

[b]Ik zoek een? 65 inch of 75inch samsung

[b]Wat is je budget? 1800 liefst met muurbeugel erbij.

[b]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om voornamelijk televisie en voetbal kijken.

Na 7 jaar naar een Samsung full hd lcd van 46 inch te hebben gekeken is het tijd voor iets nieuws. Aangezien ik gewoon goede ervaringen heb met Samsung gaat mijn voorkeur weer naar dit merk uit. Ik zal mijn situatie even schetsen.
-Kijkafstand 5 meter
-budget 1800 incl. Muurbeugel.
-tv hangt naast een raam

Ik heb een paar maanden geleden een 55 inch samsung ue55nu7090 aangeschaft en gelijk weer teruggebracht. De grote viel me tegen en de beeldkwaliteit vond ik niet veel beter dan mijn huidige 46 inch 100hertz lcd.
Ik heb toen besloten door te sparen. Mijn pijlen waren gericht op de qled qe65q6f. Toen deze binnen mijn bereik kwam en na veel lezen op tweakers begon ik te twijfelen of de qe65q7f geen betere keus zou zijn.
Het no gap systeem en de one cable solution zijn niet perse doorslaggevend voor me aangezien de tv in een zelfgemaakte wand komt te hangen waardoor de muurafstand minder belangrijk is en de kabels zowiezo goed weggewerkt zijn.
Ergens in een topic las ik iets over kijkafstand en het niet meer kunnen waarnemen van beeldkwaliteit. Ik zeg t niet helemaal goed denk ik!!! Het komt erop neer dat ik binnen mijn budget ook voor de samsung nu75eu8000 kan gaan en dan heb ik een enorme lap van een tv. Kortom ik twijfel nogal.
Geduld heb ik wel. En ik hou ook graag wat centen over. Iemand tips voor mij.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-02-2019 16:17)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

De meerwaarde van de duurdere sets is niet alleen HDR.
Ook het normale beeld kan beter zijn.
Daarbij geeft je aan dat je toch een tijdje met je TV wilt doen. Wat er nu niet is (HDR afspelen)
Kan wel in de toekomst.

in de jaar of 7 waar je het over hebt. Kan er veel gebeuren. Er kan een PS5 oid komen.
Netflix gaat meer en meer HDR uitzenden. Je besluit zelf toch wat meer te gaan genieten van films, etc etc.

Ik zou daarom eerder ook wat toekomstgericht kijken.
En persoonlijk eerder een "beter" beeld op 65" kiezen dan een wat "achterhaalde" TV op 75.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
5 meter zou ik niet twijfelen en gewoon voor 75" gaan(zeker als het je woonkamer niet zou overheersen). Heb zelf 55" (Samsung QE55Q6F 2017 model) op 3 meter afstand en begin het alweer te klein te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door skelleniels op 09-02-2019 12:42 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ga ik dan niet enorm op kwaliteit inleveren? Het is wel de bedoeling dat ik even vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Kijk je ook naar OLED? (aangezien je aangeeft kwaliteit erg belangrijk te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sta ik zeker voor open maar wil me wel graag aan het budget houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:47:
Maar ga ik dan niet enorm op kwaliteit inleveren? Het is wel de bedoeling dat ik even vooruit kan.
De enige meerwaarde die de duurdere sets leveren is voor HDR materiaal en aangezien je dat niet kijkt zal de beeldkwaliteit er ook niet vanzelf op vooruit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus precies wat ik bedoel. Voor het "gewone" televisie en voetbal kijken zou een goede led tv voldoende zijn. Tuurlijk kijken wij weleens een film en de kinderen kijken netflix maar die willen alleen maar zo.n groot mogelijke tv. Ikzelf wil een keuze maken waar ik nog een jaar of 7 mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Ik zou zeggen, ga eens gaan zien in een mediamark oid. Niet helemaal 100% hetgeen je bekijkt, maar het geeft een beeld.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Zo groot als je kan betalen, 75" ftw.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Daarbij geeft je aan dat je toch een tijdje met je TV wilt doen. Wat er nu niet is (HDR afspelen)
Kan wel in de toekomst.

in de jaar of 7 waar je het over hebt. Kan er veel gebeuren. Er kan een PS5 oid komen.
Netflix gaat meer en meer HDR uitzenden. Je besluit zelf toch wat meer te gaan genieten van films, etc etc.

Ik zou daarom eerder ook wat toekomstgericht kijken.
En persoonlijk eerder een "beter" beeld op 65" kiezen dan een wat "achterhaalde" TV op 75.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Op 5 meter is een 75" zeker geen overbodige luxe. Wij zitten hier op ~4m met een 65" OLED. En het is groot genoeg, maar inmiddels ook wel zoiets van: "Hm, had best iets groter gekund allemaal Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/s/smile.gif".

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 09-02-2019 14:28 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Ik zou adviseren een 0 bij je budget te zetten en een 77 inch wallpaper tv te halen van LG.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:22:
Kan wel in de toekomst..
Wel benieuwd hoe een Q7 beter beeld gaat geven dan een NU8000 met gewone televisie als bron O-) /SDR materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

apis29 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Wel benieuwd hoe een Q7 beter beeld gaat geven dan een NU8000 met gewone televisie als bron O-) /SDR materiaal
Ik had de oude ks8000 in mijn hoofd.
maar als ik hier kijk.
Zijn er toch wel wat kleine vershillen.

SDR max brightnes. kijkhoek en reflecties bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn idd wat kleine verschillen maar had de verschillen wel groter verwacht. Met oog op de toekomst lijkt mij de qe65q7f de betere keuze. Gezien de kijkafstand en waarvoor ik de tv op dit moment gebruik zou een goede 75 inch ruimschoots voldoen. Ik ga vandaag maar weer eens kijken bij de MM en morgen bij platte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat zijn echt 'papieren' specs. Enige wat in de praktijk nog een verschil kan maken is de betere anti-reflectie filter van de Q7 (NU8000 zal niet slechter zijn dan de huidige 46"). Piekhelderheid/max helderheid voor SDR ga je never te nooit gebruiken, dat is bij beiden méér dan genoeg.
Qua HDR is het net een stukje meer helderheid en kleurrijk maar het dimming systeem is vrijwel hetzelfde en de beperkingen ervan (bij donkerdere scènes) worden alleen maar meer benadrukt door de hogere helderheid.
The local dimming feature on the TV is bad. Performance is very similar to the NU8000. It focuses on the moving highlights, but the rest of the screen is hardly dimmed. It was a bit noticeable when the highlights were at one edge of the screen.
De beleving van een groot scherm zal (voor sport en films/series) meer meerwaarde hebben dan die kleine verschillen op papier tussen deze qua techniek vrij vergelijkbare tv's (beiden edge-lit met een handvol aan verticale zones). Dan is de vraag misschien wel meer of je zo'n groot object in de kamer wilt hebben ...

Edit: én je moet onthouden dat de test op Rtings van beide modellen van een andere maat is dan hier over nagedacht wordt. De prestaties van het 55" paneel zeggen niet per se alles over die van het 65" in de Q7FN.
Dit bijv. "the color gamut is even wider than the Q8FN. This is not due to panel variance as the two are definitely not the same panel, as shown by the difference in the Q7FN and Q8FN pixel photos." Hoeft niet voor de 65" te gelden. Zal allemaal wel in dezelfde buurt zitten maar kan qua Rtings scores ook weer net een paar tienden uitmaken (motion response kan ook weer net iets verschillen, etc.)

Pak ik een Europese review van de 55" NU8000 erbij dan zie je dat hier ook een zelfde paneel als bij de Q7FN van Rtings in zit (/kan zitten; vaak heb je bij Samsung wel iig twee verschillende panelen voor een tv):In ieder geval (om het af te ronden O-) ): in mijn optiek is een Q7 nauwlijks/niet meer future proof dan een NU8000. Zoals ze nu zijn tenminste, je weet aan de andere kant maar nooit of Samsung een upgrade van de Connectbox gaat aanbieden voor een Q7. Op dat punt kan je wel zeggen dat een Q7 in potentie een heel stuk meer future proof is (aan de beeldkwaliteit zal er wel weinig verbeterd kunnen worden).

[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 10-02-2019 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest even terug denken aan mijn berichtje hier.
5 weken geleden had ik de keuze gemaakt om voor de 65 inch tv te gaan. Om m gisteren vervolgens te verkopen en een 75 inch aan te schaffen. Had ik maar beter geluisterd 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:14:
5 weken geleden had ik de keuze gemaakt om voor de 65 inch tv te gaan. Om m gisteren vervolgens te verkopen en een 75 inch aan te schaffen. Had ik maar beter geluisterd 😅
Welke 75" is het uiteindelijk geworden dan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ue75nu8000 en daarvoor had ik de ue65nu8070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Bij twijfel altijd de grootste nemen; desnoods met een iets opgerekt budget zodat je dezelfde kwaliteit hebt als die kleinere 65 inch.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ow, ik had niet gezien dat het een oud topic was.

Voor de volgende keer weet je het; twijfel --> grootste nemen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Wat was uiteindelijk de reden om de 65" te verkopen en toch voor de 75" te gaan? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:54
Hahn schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Wat was uiteindelijk de reden om de 65" te verkopen en toch voor de 75" te gaan? :)
Ik vermoed toch sterk de grootte... Aangezien beide tv's uit dezelfde 8000- serie komen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vulcan750 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Ik vermoed toch sterk de grootte... Aangezien beide tv's uit dezelfde 8000- serie komen.
En daarom vraag ik het aan hem direct, omdat ik zelf ook vermoedens heb, maar het graag uit eerste hand hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch de grote idd. Tevreden over de tv. Maar na een paar dagen toch spijt dat ik niet groter was gegaan😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:31:
Toch de grote idd. Tevreden over de tv. Maar na een paar dagen toch spijt dat ik niet groter was gegaan😂
Aangezien de grootte het enige echte verschil is, snap ik ook wel dat 'de grootte' de doorslag gaf. Maar wát aan de grootte? Viel de 65" tegen, omdat het minder groot was dan je had verwacht? Had je meer ruimte en kon de 75" toch prima op je meubel passen? Was het prijsverschil toch niet zoveel, omdat je een goede aanbieding had gevonden voor de 75"? Iets anders?

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 24-03-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Budget was ook een dingetje. Kon de 65 vrij goedkoop krijgen en goed verkopen. De 75 was nu ook aantrekkelijk geprijst. Aangezienmijn oude tv 46 inch was dacht ik dat naar 65 een flinke upgrade was. Maar op 5 meter kijkafstand kun je makkelijk voor 75 inch gaan. Mijn meubel had ik aangepast met een steigerhouten wand die ik zo breed kan maken als ik zelf wil dus dan gaat t kriebelen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Verwijderd Heb je geen last van gekraak van de behuizing, schijnt nogal een dingetje te zijn?

Op het forum van Samsung staat een topic hierover, komt bij de NU8000 en duurdere series voor en is blijkbaar niet op te lossen :?

https://eu.community.sams...ng-noise-both/td-p/426860

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog geen problemen mee. En t is mijn tweede nu8000😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Heb de 75" versie van de nu8000 aan de muur hangen en ook nergens last van.
Pagina: 1