Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• roadbike83
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14-02 16:46
De 'Seven Ineffective Coding Habits of Many Programmers' talk van Kevlin Henney heeft me aan het denken gezet;

Hoe en op welke manier zorg ik ervoor dat mijn studieproces en aansluitende programmeerwerk, projecten zo effectief mogelijk worden?

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zeer algemene vraag krijgt zeer algemeen (maar wel waar) antwoord: Effectief leren doe je door alle stappen van de leercyclus van Kolb te doorlopen.

• M. Cannibale
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:03
De vraag is er eentje waar bibliotheken vol over geschreven zijn. Ik permitteer mezelf daarom ook om je een bloemlezing te presenteren.
Als ik zou antwoorden in de gedachte van de oude Grieken, moet je met je leraar over een plein lopen discussiëren over de oorsprong van de wereld, wiskunde en afwisselend op wastabletten grammatica te oefenen met gratis stokslagen als je een fout maakt. Daarna ga je met een steen in je mond tegen een heuvel oplopend een voordracht oefenen.
;)
Maar iets moderner is om een mentor te zoeken (die niet slaat) en leerdoelen te bedenken voor jezelf. Bespreek met je mentor welke kleine stappen je kunt nemen om over 1 jaar je doelen te hebben bereikt.
Dit forum zit vol met eventuele mentoren, dus als je iets concreets noemt...

• shadvet
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-04 12:38
Je leert het beste van je fouten, zoals je docenten waarschijnlijk ook zullen zeggen.
Kijk terug naar je code en probeer te achterhalen of je zelf nog snapt wat je geschreven hebt.
Misschien dat je je in Design Patterns kan verdiepen, of volg een cursus clean-coding.
Probeer test-driven development eens uit.

Feedback is het belangrijkste (en een open houding voor feedback!)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True