Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-03 13:34
ik heb sinds gister een sonos playbar toegevoegd, en werkt prima
en ik heb in het hotelmenu van de panasonic tv het geluid ( initial Vol Level ) op 0 gezet zodat de tv als hij aangaat geen geluid meer geeft, dit gaat ook goed.
tevens heb ik de afstand bediening unpaired met de tv zodat ik alleen de KPN settopbox kan bedienen.

maar nu het probleem , als ik de tv aanzet via de aan uit knop ( dus niet de de standby toets ) springt het beeld niet naar hdmi1 van de settopbox maar kijkt naar de analoge kabel die ik allang niet meer heb.
oplossing is dan wel de av toets van de orginele afstandbediening indrukken en dan heb ik gelijk beeld van de hdmi 1 maar dit is wel lastig

initial input staat op hdmi 1
initial pos staat off
inital vol staat op 0

alle tips zijn welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40
Ik zet de Pana altijd eerst met de ab op stand-by en daarna pas echt uit met de knop achterop de tv. (Schijnt ook beter te zijn voor de electronica). Als ik daarna de tv weer aanzet met de knop achter op de tv gaat deze eerst weer in stand-by. Met de afstandsbediening zet ik dan de tv daadwerkelijk aan en gaat dan automatisch naar HDMI1, zoals ik in het hotelmenu heb ingesteld. Zo werkt het bij mij tenminste, misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markovitch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:57
In het hotel menu kun je bij mijn Panasonic ook het maximale volume instellen. Die heb ik ook op 0 gezet en dan kun je de KPN afstandbediening wel instellen op Panasonic, zodat je de av-knop kunt gebruiken voor je televisie.

Wel zet ik net als sonsan eerst de tv op standby en daarna pas echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
In het hotelmenu kan je ook het ingangskanaal vastzetten, zoals hdmi 1. Dat werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar als hij het goed doet als je enkel in standby hem zet, waarom hou je het dan niet daar op? Dan is je probleem ook opgelost. En ja, ik weet dat alle kleine beetjes helpen, maar het standby verbruik van een beetje moderne TV is echt verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
ga dat even proberen met de standby toets alleen te gebruiken.
kijken of hij dan naar laats gekozen input terug springt.

maar ik had gehoopt dat ik met 1 afstandbediening zowel de settopbox en de sonos playbar kon bedienen
dat gaat dus nu ook, maar nu heb ik ook de originele tv afstand bediening nodig om de input bron te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik gebruik de Logitech Harmony, een uitkomst!
Ik zet de tv na de standby stand wel gewoon uit. Na het opnieuw inschakelen komt de tv eerst weer in de standby stand waarna bij het aanzetten met de Harmony netjes de hdmi ingang wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn oude G20-plasma kon ik ook via het hotelmenu automatisch laten starten op een specifieke HDMI-ingang. Het maakt niet uit of het ding fysiek uit was of alleen standby. Wellicht bij jouw toestel hetzelfde?

Edit: ik zie dat je het al geprobeerd hebt. Geen idee waarom hij niet op die setting reageert. Welk type heb je?

[ Voor 21% gewijzigd door willemd op 09-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
th-46pz80 dacht ik, maar het vreemde is het werkt al 8 jaar prima, totdat ik vandaag in het hotelmenu zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
het is opgelost met wat Markovitch zij ,de maximale vol level van 63 ook terug naar 0 brengen.
wel vreemd dat als je dat overslaat dat hij dan zijn input signaal kwijt is.

maar mannen bedankt voor de tips
Pagina: 1