Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Klepperende terugslagklep afzuiging

Pagina: 1
Acties:

• Anman
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-02 13:55
Hallo,

Sinds een paar maanden is onze nieuwe keuken opgeleverd. De afzuiging (AEG) gaat recht omhoog door het platte dak. Wat nu opvalt is dat de gemonteerde terugslagklep erg vaak kleppert. Zowel met harde wind (zoals de afgelopen dagen, dan kleppert hij meerdere keren per minuut) als met weinig wind en bij het openen van deuren naar de keuken toe.

Nu zijn er volgens mij een paar oplossingen mogelijk:
1. Een andere klep laten plaatsen die stiller is. Als ik op internet rond kijk dan zie ik wel wat luxere alternatieven maar er wordt niet echt met stil geadverteerd.
https://www.ventilatiesho...n-ventilatiekanaal-150mm/
https://shop.aeg.nl/Koken...BEgIVgfD_BwE&gclsrc=aw.ds
2. Een andere kap op de uitgang plaatsen. DIt is nu een paddestoel type en zorgt misschien voor teveel trek.
https://ibb.co/grdybLD

Hebben jullie nog tips of suggesties?

Alvast bedankt,

Anman

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:03

Saven

Administrator

eentje met schuimrubberen ringen er tegenaan en je hebt nergens last meer van gok ik

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik had hezelfde probleem; heb hier eentje tussen gezet met schuimrubberen ring zoals @Saven zegt. Die kleppert waarschijnlijk nog steeds, maar ik hoor 'm in ieder geval niet meer

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:04
Harrie_ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:12:
Ik had hezelfde probleem; heb hier eentje tussen gezet met schuimrubberen ring zoals @Saven zegt. Die kleppert waarschijnlijk nog steeds, maar ik hoor 'm in ieder geval niet meer
Ik heb er momenteel ook last van, dat klepperen is tot daar aan toe. Ik heb meer last van de buitenlucht die op deze manier de kamer in komt. Hier hebben jullie geen last van?

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:39
Ik heb een paar jaar geleden bij mijn nieuwe keuken zelf een vlinderklep vlak boven de afzuigkap geïnstalleerd. In de vlinderklep heb ik toen een gaatje geboord en daar doorheen een boutje+moertje gedaan. Door het gewicht blijft hij nu deze langer dicht zitten bij tegenwind. :)

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
sander121 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:54:
[...]
Ik heb er momenteel ook last van, dat klepperen is tot daar aan toe. Ik heb meer last van de buitenlucht die op deze manier de kamer in komt. Hier hebben jullie geen last van?
Nee daar merk ik helemaal niets van. Voel je trek of kou, of beide?

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:04
Harrie_ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:04:
[...]

Nee daar merk ik helemaal niets van. Voel je trek of kou, of beide?
Beide

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb het hier voornamelijk wanneer de wind op de noordkant van de wooning staat en er windstoten zijn. Komt zo weinig voor dat ik er niets aan doe.
Als ik er echt veel last van heb dan los ik het op door de deur naar mijn gang dicht te doen of boven de ventilatie roosters aan de noordzijde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Anman
Bedankt voor de reacties.

Ons klep is al voorzien van een schuimrubberen rand, maar kleppert nog steeds erg hard. Ik heb het idee dat dit komt omdat bij het landen op het schuimrubber het metaal klappert om de rotatie pal die in het midden zit.

Misschien moet de klep inderdaad verzwaard worden. Of zijn er nog andere mogelijkheden. Zonder terugslagklep lijkt me ook niet echt een oplossing...

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Misschien vervagen voor een elektrische klep. Afzuigkap aan -> klep open.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:12
sander121 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:54:
[...]

dan is er iets anders aan de hand, en heb je hoogst waarschijnlijk geen werkende terugslag klep
met een terugslag klep is dit onmogelijk.
Dan zou je immers luchtstroom van buiten naar binnen hebben en gaat de klep dicht
open zuigen doordat er onderdruk in de buis ontstaat door overwaaiende wind kan hij wel gaan klapperen.

• MzKzM73
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 10:33
Hetzelfde "probleem" had ik ook ontzettend last van, later hier dus een thermobox toegevoegd. Klappert nu bijna niet meer (bijna? Ja, met de storm van vandaag heb ik hem wel een peer keer geoord maar stukken beter dan voorheen.

• Wokker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:40

Wokker

De avond wokkel

Nielson schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:57:
Misschien vervagen voor een elektrische klep. Afzuigkap aan -> klep open.
Heb deze geprobeerd te zoeken maar niks goeds gevonden. Heb je een linkje? :)

Het oneindige X 0

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

MzKzM73 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:15:
Hetzelfde "probleem" had ik ook ontzettend last van, later hier dus een thermobox toegevoegd.
Kende het niet, interessant ding. Eigenlijk nooit gekeken naar het warmte verlies.

DukeBox wijzigde deze reactie 10-02-2019 22:15 (9%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Anman
https://www.luchtafvoer.b...kap-thermobox-150-mm.html

Zijn dat de systemen waarop jullie doelen? Klinkt erg interessant, maar werkt dat ook voor andere merken zoals AEG?

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:12
Die is voor een muurdoorvoer (althans dat staat er bij) je moet iets hebben voor een dakdoorvoer.
Misschien even langs bij warmteservice met je probleem, fotootje en de diameter van de buis. waarschijnlijk hebben ze wel een oplossing
een randje schuimrubber doet ook wonderen.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True