Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cinema 4D animatie workstation en rendering, CPU vs GPU,

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Beste tweakers, hieronder vragen mbt cinema4D systeem.

Cinema 4d animatie, rendering
C4D, ik heb moeite genoeg info te vinden over software vs gpu rendering, maar ik zou het liefst meer investeren in CPU dan GPU omdat de GPU makkelijke te vervangen is voor mij. Bovendien heb je tijdens het maken van je scene veel meer aan de CPU, daarbij vooral single core heb ik begrepen

max 1750 incl btw

Ik neem mee:
2x 500 gb samsung ssd extern T5, 1080p monitor, toetsenbord en muis

Minimum:
6 cores 12 threads of meer CPU, zo hoog mogelijke single core speed, min 500 gb ssd opstartschijf, 32 gb 2400mhz
alles tussen RTX 2060 en 2080 ligt open afhankelijk van hoeveel ik uitgeef aan de CPU

Geen duidelijke merk voorkeur, Intel en AMD is allebei wat voor te zeggen lijkt me momenteel

Stil ivm geluidsopname (doel 2 is muziek productie ivm hobby)

3e doel is kleur correctie en video editing en rendering
Gaming is een extraatje en niet belangrijk in de aanschaf

Beste tweakers, ik ben redelijk geïnformeerd qua basiskennis kennis over PC's. Helaas heb ik moeite om erachter te komen hoe Cinema 4D omgaat met de verhouding CPU/GPU. ik begrijp dat GPU sneller is met BV een externe renderer als redshift. Echter zal ik dat voorlopig niet kopen. Ik twijfel tussen 8700k, 9900K en 1920x, 8700k zou gericht zijn op gpu rendering, 9900K en 1920x meer op CPU rendering[i]

Als laatse hoe presteerd RTX in 3D creatie? En als dat nog niet heel bijzonder is, zijn de verwachtingen er dat het een groot verschil gaat maken?

Kortom CPU vs PU rendering, Single core speed vs multicore, prijs/prestatie RTX raytracing voor rendering, Ervaringen? mbt tot C4D en evt Ableton (plugins Waves ed)

Hebben jullie hier een mening over? Ervaring, hartelijk dank alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door BRBoom op 09-02-2019 00:18 . Reden: Leesbaarheid en slordigheden ]

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou kijken of je uitkomt met een 2950x systeem? Dat geeft dan ook meteen een goede basis om wat met meer gpu's te doen later (qua mobo) Dat is wel allround een fijne workstation cpu voor het geld, speciaal als je veel cpu rendert.. de 12 core en de 1xxx threadrippers zou ik zelf niet meer nemen.

Met de intels heb je wat meer singlecore snelheid en dus met werken nog iets meer oompf maar die 2950x werkt ook prima.

RTX heeft niet speciaal voordeel in vieuwports van 3D apps. Mogelijk krijgen renderapps er support voor en dan zal het raytrace gedeelte een speedboost kunnen geven bij gpu renderen, bijv.

Voor de viewports in cinema 4D hoef je iig niet meteen een hele zware gpu te nemen. Uiteindelijk komt het toch vaak op scene management aan bij zwaardere scenes terwijl je werkt.

C4D is openGL vieuports, een 2dehands quadro zal ook verhoudingsgewijs prima presteren.

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 09-02-2019 10:23 ]

specs

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Bedankt! Goede reactie.

Mijn budget isbtoch wat krapper, dit nu besteld bij alternate. wacht nog op de factuur

2700x
X470 gigabyte aorus ultimate gaming
2*8gb corsair rgb pro 3200 cl 16
Msi rx 580 8gb
Corsair rm 750x
Scythe mugen pgwm
Fractal design.meshify c tg
970 evo plus 500gb
Win 10 pro
Assemblage 99 euro