Aankoop 4K 40 tot 43 inch tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik zoek een?
4K TV tot 43 inch. Ik heb wel gezocht naar een grote pc monitor maar ze zijn best wel prijzig. Vooral 40 inch/43. Wat mij weer tegenhoudt om niet voor een monitor te gaan is dat ik vaak films kijk op pc en af en toe surf (pauzes :9 ) Vandaar dat ik toch maar voor een tv ga.

Wat is je budget?
Liefst tot 500 euro mag ook iets hoger

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als pc monitor.Verder ben niet een fanatieke FPS-shooter gamer. Heel soms speel ik injustice, forza 4 etc

Wat heb je zelf al gevonden?
LG 43UK6300 en SAMSUNG UE43NU7090.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb lang gezocht bijna 1 week zit ik te staarre naar mijn monitor om een beste deal te vinden. Maar een decente review heb ik niet kunnen vinden. Wel goede reviews alleen zijn het jaar oud. Wat ik heel belangrijk vind aan de tv is HDR en mooie kleuren. Lage input lag mag maar is niet noodzakelijk.

Beste antwoord (via louai op 10-02-2019 20:54)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In dit segment en met jouw budget is échte hdr-weergave niet mogelijk. De kleinere TV's krijgen namelijk niet meer de aandacht, toeters en bellen van de fabrikanten. Vanaf 49'' wel, maar dan begint het bij zo'n €700 pas.

De LG (en andere budget LG's) die je gevonden hebt zou ik je niet aanraden door hun RGBW pixel structuur. Dit betekent simpelweg slechtere kleurweergave en minder scherpte.

De Samsung is voor het geld niet verkeerd. Al zou ik dan voor de NU71xx versie gaan, iets meer aansluitingen, tikkeltje ander design en zelfs goedkoper momenteel. Hier een goede review.

Samsung UE43NU7400 is met jouw eisen en budget ook een optie. Presteert op alle vlakken net wat beter de dan NU7100 serie. Heeft ook een wat groter kleurbereik wat weer gunstig is voor hdr-weergave. Hij komt wel net als alle 'budget' modellen helderheid te kort voor échte hdr-weergave.

Wil je dat laatste wel, dan kom je uit bij de Philips 436M6VBPAB Zwart. Wel boven je budget €599 bij Amazon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Een TV is vaak duurder dan een monitor omdat er extra features op zitten die je niet nodig hebt bij een pc monitor.

Een Pc monitor is er zeker in 43 inch...en prima voor films. UHD op 43 inch, is het nodig?

https://www.coolblue.nl/m...mdiagonaal:1.0795-1.10236

[ Voor 7% gewijzigd door LucyLG op 08-02-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Daar had ik al naar gezocht wat naar voren kwam is dat ze vrijwel prijzig zijn en geen HDR/Freesync/Gsync zijn rond dat prijs.

Ik ga toch voor een TV want het kan zijn dat ik later overstap naar console voor gaming en neem niet weg dat 4K tv's scherp genoeg zijn om als pc monitor te gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In dit segment en met jouw budget is échte hdr-weergave niet mogelijk. De kleinere TV's krijgen namelijk niet meer de aandacht, toeters en bellen van de fabrikanten. Vanaf 49'' wel, maar dan begint het bij zo'n €700 pas.

De LG (en andere budget LG's) die je gevonden hebt zou ik je niet aanraden door hun RGBW pixel structuur. Dit betekent simpelweg slechtere kleurweergave en minder scherpte.

De Samsung is voor het geld niet verkeerd. Al zou ik dan voor de NU71xx versie gaan, iets meer aansluitingen, tikkeltje ander design en zelfs goedkoper momenteel. Hier een goede review.

Samsung UE43NU7400 is met jouw eisen en budget ook een optie. Presteert op alle vlakken net wat beter de dan NU7100 serie. Heeft ook een wat groter kleurbereik wat weer gunstig is voor hdr-weergave. Hij komt wel net als alle 'budget' modellen helderheid te kort voor échte hdr-weergave.

Wil je dat laatste wel, dan kom je uit bij de Philips 436M6VBPAB Zwart. Wel boven je budget €599 bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Dank voor je post.

Ik ga toch voor Samsung en heb ipv de Samsung UE43NU7400 de nieuwere serie besteld: NU8000.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
benbaba schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:19:
Niet elke budget LG maakt nog per se gebruik een RGBW paneel: https://www.lesnumeriques...43uk6500-p50561/test.html (zie onder het kopje 'qualité d'image). De 50" modellen hebben zelfs een VA paneel ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 15-02-2019 13:00 ]

Pagina: 1