Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine Lada topic

Pagina: 1
Acties:

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:06

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Topicstarter
Er wordt in Nederland (en ook veel andere Europese landen) vaak erg lacherig gedaan over Lada's. Vanwege de ontbrekende populariteit en toegegeven ook voor langere tijd onpopulaire modellen. Ook de politieke situatie en zakelijke onenigheden met menig importeur hielpen daar niet echt bij.

Maar sinds 2014 bezit Renault-Nissan een meerderheidsaandeel van de autofabriek AvtoVAZ (Volzhskiy Avtomobil'nyi Zavod) waar de Lada vandaan komt. Zoals zoveel merken destijds was dit bij de start op basis van Fiat die een deal sloot met in dit geval de Sovjet-Unie in 1966. Men heeft echter wel recentelijk gebroken met het verleden, en de nieuwe modellen zien er behoorlijk beter uit door de invloed van Renault-Nissan. Sinds 2013 is er (helaas) geen officiële importeur meer in Nederland, maar je kan wel je slag slaan bij de oostelijke buren, of te wel de Duitsers bij Hamburg in de buurt.

De Vesta is gebouwd op het Lada B/C-platform, ontwikkeld door technici van AvtoVAZ en Renault-Nissan. Het is een middenklasse personenauto in productie sinds 2015 en werd in korte tijd een van de best verkochte auto's op de Russische markt. In de Vesta serie heeft men dit jaar de Vesta Sport uitgebracht, en dat lijkt mij eigenlijk wel een lekkere auto.

Het is natuurlijk wel een standaard model, dus voorwielaandrijving, 5 zitplekken, een benzine vier cylinder met een 1,6 of 1,8 liter met een standaard verbruik (10,6l/100km stadsverkeer, 6,4l/100km buitenwegen, 7,9l/100km gemiddeld), en 205/50 R17 wielen. Daarnaast nog esp, climate en cruise control, stoelverwaring voor, mediasysteem en natuurlijk camera's (omdat je anders veel mist voor de dashcam verzamel filmpjes op YT).

Advies prijs: 1.050.000 roebels (wat net iets meer dan 14.000 euro is)

Andere modellen:

4x4 5 door

Granta hatchback

Largus wagon

Largus Universal

XRAY Cross

4X4 Bronto

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:53
Leuk! Ik herinner me nog dat ze bij kennissen een 2105 hadden, rood. De standaard grap ging natuurlijk over de achterruitverwarming.

Er schijnt nog een importeur in Groningen te zijn, ooit wat over gelezen. Geen idee of ze nog actief zijn..

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:06

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Topicstarter
Je hebt/had Lada Holland die daar in die regio zitten. Maar die is sinds 2013 geen officiële importeur meer, en deed vanaf 2011 eigenlijk alleen maar onderdelen (volgens mij nog steeds). Dat was de voortzetting van het dealerschap van Gremi die vanaf 1971 de importeur was, tot het in 1999 ter ziele ging (na wat bedrijfswisselingen op het einde).

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-04 23:56
De nieuwe Lada's zien er helemaal niet verkeerd uit, en voor 14.000 euro is die Vesta Sport een zeer goede deal. Echter denk ik dat hij net als een moderne Subaru volledig onbetaalbaar gaat worden door de BPM.

Heb je zelf een Lada gehad? Ik was laatst op het vliegveld van St. Petersburg waar de Kalina stationwagon (2018) stond opgesteld in de terminal. Hij ziet er prima uit, maar helaas was de verfkwaliteit echt om te janken. Helemaal als een sinaasappel, vol met bobbels... Ik vraag me af waarom ze een auto met zo'n slechte verflaag nou op zo'n prominente plek zouden zetten... In verschillende winkelcentra in Rusland zag je die X-Ray ook wel vaak, waar de verf een stuk beter was.

• zwahiel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

zwahiel

Moderator General Chat

Keihard de lekkerste!

Lada 2105 *;

Ik mis mijn Igor nog wel dagelijks stiekem. De simpelheid en gemak van alles wat er vooral niet op zat.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True