Hallo allemaal, ik ben een tijdje geleden begonnen met het upgraden van mijn computer. Nu ik mijn moederbord, processor en ram heb vervangen wordt het tijd voor mijn videokaart en misschien ook wel mijn voeding. Ik weet alleen niet zo goed wat ik het beste aan kan schaffen vandaar dat ik maar weer eens een topic opstart.
De videokaart moet nog een lange tijd mee kunnen en daarom denk ik haast dat een rx580 net te weinig presteert. Ik wil de kaart gebruiken om op te nemen en natuurlijk de nieuwste spellen met minimaal 60 fps te spelen. Zoals ik al aangaf moet het wel een kaart zijn die toekomstbestendig is. Ik heb vooral naar de vega 56 en 64 gekeken op het moment want ik hoop dat de prijzen gaan zakken nu de Radeon VII uit is gebracht. Ik ben er al achter dat ik dan mijn voeding waarschijnlijk ook moet vervangen. Naast het gamen doe ik ook een opleiding waarin ik veel 3D teken en renders maak de kaart moet op dit gebied ook het liefst goed presteren. (voorbeelden programma's Lumion en Revit)
Ik zoek een?
Videokaart en misschien nieuwe voeding als dat nodig is
Wat is je budget?
tussen de 200 en 300 euro, mag er iets boven liggen aangezien ik de voeding en oude videokaart misschien nog wel kan verkopen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren maar ik sta open voor tweedehands.Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een kaart van amd zodat ik mijn freesync zou kunnen gebruiken.
De videokaart komt in mijn huidige systeem en dat ziet er als volgt uit:
De videokaart moet nog een lange tijd mee kunnen en daarom denk ik haast dat een rx580 net te weinig presteert. Ik wil de kaart gebruiken om op te nemen en natuurlijk de nieuwste spellen met minimaal 60 fps te spelen. Zoals ik al aangaf moet het wel een kaart zijn die toekomstbestendig is. Ik heb vooral naar de vega 56 en 64 gekeken op het moment want ik hoop dat de prijzen gaan zakken nu de Radeon VII uit is gebracht. Ik ben er al achter dat ik dan mijn voeding waarschijnlijk ook moet vervangen. Naast het gamen doe ik ook een opleiding waarin ik veel 3D teken en renders maak de kaart moet op dit gebied ook het liefst goed presteren. (voorbeelden programma's Lumion en Revit)
Ik zoek een?
Videokaart en misschien nieuwe voeding als dat nodig is
Wat is je budget?
tussen de 200 en 300 euro, mag er iets boven liggen aangezien ik de voeding en oude videokaart misschien nog wel kan verkopen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren maar ik sta open voor tweedehands.Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een kaart van amd zodat ik mijn freesync zou kunnen gebruiken.
De videokaart komt in mijn huidige systeem en dat ziet er als volgt uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 155,90 | € 155,90 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
| 1 | Thermaltake Core V1 Zwart | € 43,40 | € 43,40 |
| 1 | BenQ Zowie RL2455 Grijs, Rood, Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | MSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart | € 273,10 | € 273,10 |
| 1 | Roccat Ryos TKL Pro Cherry MX Brown | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Steelseries Sensei [RAW] Rubberized | € 0,- | € 0,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 94,06 | € 94,06 |