Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0118_Guido
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-07-2022
Is het oke om 1 fan te installeren op een 240mm radiator?

Hoi,
Ik heb recent een 240mm radiator gekocht voor mijn game pc. Nu heb ik een redelijk kleine case (fractal design meshify c) en de radiator kan alleen geinstalleerd worden met slechts 1 van de twee ventilatoren. Dit komt doordat de ramslots op mijn mobo redelijk hoog zitten en het ram dus zo zit dat de fan niet geinstalleerd kan worden. Van voren kan de radiator ook niet vanwege een lange videokaart.

Nu vroeg ik mij dus af of je zonder gevaar slechts 1 van de fans kunt installeren zonder dat de cpu overheat.

Mvg

Guido

Pc:
I5 9600k
Asus rog strix z390e
16gb corsair vengeance rgb pro
Nzxt kraken x52
Fractal design meshify c
500gb nvme ssd
2tb hdd
3x corsair ll120 rgb van voren
Corsair rm750x
Asus gtx 1060 strix

Beste antwoord (via 0118_Guido op 08-02-2019 21:34)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik ben niet bekend met alles-in-een WC maar wel met custom loops.
Als je CPU te heet wordt schakelt je PC gewoon (veilig) uit, zou er niet al te huiverig over doen en gewoon proberen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik ben niet bekend met alles-in-een WC maar wel met custom loops.
Als je CPU te heet wordt schakelt je PC gewoon (veilig) uit, zou er niet al te huiverig over doen en gewoon proberen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:30
Je zou kunnen kijken of er een slim fan op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 17:30
Je hebt waterkoeling op een i5.
Zelfs als doe je er geen fans op, dan heb je nog geen probleem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0118_Guido
@RocketKoen Ging er mogelijk nog mee overclocken dus was benieuwd of er dan problemen zich konden voordoen, had ik er even bij moeten zeggen :p. @Bad Brains dankjewel zal het proberen op stock speeds en kijken hoe die reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 17:30
0118_Guido schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:36:
@RocketKoen Ging er mogelijk nog mee overclocken dus was benieuwd of er dan problemen zich konden voordoen, had ik er even bij moeten zeggen :p. @Bad Brains dankjewel zal het proberen op stock speeds en kijken hoe die reageert.
Als je gaat overklokken neem ik aan dat je ook een programma installeert dat je CPU temp in de gaten houdt. Dan merk je het vanzelf :P

Ik denk overigens niet dat je echt prestatiewinst gaat krijgen door die i5 te overklokken. In het systeem dat je post is de processor niet de bottleneck.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
als je gaat overclocken raadt ik toch aan alle fans op die waterkoeling te installeren maar zoals andere al zeiden je gaat geen prestatiewinst hebben met deze i5 als je toch gaat overclocken gebruik een grotere case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0118_Guido
Ik zat idd ook al te denken om misschien toch een grotere case te kopen. Over het overclocken en prestatiewinst heb ik het volgende te zeggen: ik game vooral met mijn pc en speel voor csgo (vooral een cpu intensive spel). Vandaar dat ik misschien wil overclocken om net dat extra beetje uit mijn pc te halen en het lijkt me leuk om een keer te leren. Hij draait nu trouwens goed met maar 1 fan. Op de base clock zit ie rond de 55 graden onder load en 30 op idle.
Pagina: 1