Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vreemde zone in totalcomfort app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• geho
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-02 20:59
Ik heb deze week een evohome geinstalleerd. Zes HR92 en Opentherm met een drietal Rounds om betrouwbaar de temperatuur op te nemen. Dit alles op een Nefit CV (smartline met warmwater voorziening, geen boiler). In de badkamer een RTL die de radiator volgt, evenals een vloerverwarming in gang en keuken. De laatste volgt enige zone die warmte vraagt. Via een HGI80 de koppeling naar domoticz gelegd, dat ging erg soepel. Kan zo mooi de ingestelde en werkelijke temp van zones en de Cv volgen.
Eerste indruk is eenvoudige installatie en goede eerste indruk. Inleren moet duidelijk nog gebeuren (optimalisatie ingesteld).

Mijn vraag is de volgende. In de app zie ik een onbekende zone, met een (constante) gevraagde temperatuur indicatie van 62 graden. Geeft ook geen actuele temp aan. Wat kan dit zijn? Cv zelf, een boiler (zit dus niet in de CV) of veroorzaakt door een van de twee HR92 kranen die samen 1 zone vormen?
(Ik heb niet voldoende karma om een schermfoto te kunnen plaatsen merk ik).

Ik zie op de evohome controller of in domoticz niets terug dat hierop lijkt.

Wie herkent dit en weet wat het is, danwel hoe ik het weg krijg?

Groet

Geert

Alle reacties

• Rimco
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-02 22:46
Kennis van me had dit ook, schijnt een bekend issue te zijn welke met een firmware update verholpen kan worden. Echter moet je wel honeywell expliciet vragen om deze update naar jouwe specifieke controller te pushen. Wordt ook wel iets van ghost zone genoemd, wellicht kan je onder die zoekterm nog meer informatie vinden.

• geho
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-02 20:59
Dank je, zo te lezen (al surfend op ghost zone) inderdaad wat er bij mij aan de hand is. Ga ik melden bij Honeywell. Benieuwd hoe snel dit wordt opgelost.
Is ook geen belemmering voor het gebruik trouwens.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:19
@geho Foto's plaats je door ze op een imagehoster te zetten, zoals bijv. imgur en dan hier de link tussen img tags te plaatsen.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True