Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderenzo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 23:06
Ik heb al een devolo 1200+ wifi ac starter kit in huis die goed werkt. Wil nu een extra adapter om boven ook betere wifi te hebben. De losse adapters zijn alleen relatief duur terwijl marktplaats vol staat met tweedehands starter sets. Daarom de vraag of het mogelijk is om uit een andere starter kit alleen de losse adapter te gebruiken?

Beste antwoord (via rens-br op 10-02-2019 17:13)

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41
Ja.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderenzo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 23:06
Kijk dat is een duidelijk antwoord. Ik ga ervoor, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1201720

Hallo Sanderenzo,

ik overweeg omwille van de prijs ook een tweede Devolo (500 of 550) starter kit te kopen ipv een individuele uitbreiding. Kan je me zeggen of het je ook gelukt is de hoofdadapter van de tweede set (deze die normaal verbonden is met de router) te integreren in je netwerk?

Bedankt en groeten, Joris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 05:31
Je kan perfect meerdere sets gebruiken op voorwaarde dat de technologie hetzelfde is.

Bv de 85mbps werken net met de 1200mbps.
Maar 2x 1200mbps sets kan perfect samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1201720

OK, bedankt. Ik ga het proberen!
Groeten, J.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

belrpr schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:19:
Je kan perfect meerdere sets gebruiken op voorwaarde dat de technologie hetzelfde is.

Bv de 85mbps werken net met de 1200mbps.
Maar 2x 1200mbps sets kan perfect samenwerken.
Niet helemaal waar. Binnen de HomePlug AV standaarden is er backwards compatibility. Een AV 2.0 MIMO set ("1200Mbps") kan prima communiceren met een AV 1.0 SISO ("85Mbps") set. Maar dat gebeurt uiteraard op de laagste geemenschappelijke specs. Bovendien is het een gedeeld medium: als je met de tragere set traag communiceert, is er minder tijd beschikbaar om snel te communiceren met de snelle set.

Net zoals elk andere technologie waarbij je met verschillende standaarden op zelfde medium *kunt* werken geldt dat het een erg slecht idee is en altijd slechter presteert.

G.hn is niet backwards/sidewards compatible met HomePlug AV, ongeacht welke.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 05:31
Ik vertel maar wat de devolo support mij ooit verteld heeft. Ik mixte ooit een compatibele kit. Dacht de 500 en 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

belrpr schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:26:
Ik vertel maar wat de devolo support mij ooit verteld heeft. Ik mixte ooit een compatibele kit. Dacht de 500 en 1200.
Support zijn ook maar (onderbetaalde, vaak zelf slecht ondersteunde) mensen ;)

Plus: verhaal ophangen van hoe het echt zit met als conclusie: "TLDR niet doen" duurt lang, gewoon "niet doen" leidt tot kortere afhandelingstijd, en betere salesconversie (verkoop nieuwe units) :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1