Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop LCD inzetten als externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Niekleair
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 04:41
Het scherm van de laptop van mijn vrouw is eind vorig jaar overleden. Ik heb een poging gedaan om het scherm te vervangen, maar daarbij heb ik de connector van de powerknop helaas gesloopt. Omdat de laptop al behoorlijk oud was, heb ik daarom maar besloten om die laptop af te schrijven.

Dat houd in dat ik een goed werkend reserve scherm heb liggen. Nu is het uiteraard zonde om die te laten verstoffen, daarom wil ik eens lekker aan de knutsel en het scherm gebruiken om een extern scherm van te maken. Ik ben me aan het verdiepen in de materie, en heb al wat 'universal controller boards' op het oog.

Het scherm dat ik ga inzetten is een LG LP171WP4 TLN2. Dit scherm wordt verbonden met een 30pins LVDS Connector. Nu heeft dit scherm ook een andere aansluiting met 2 draadjes. Op deze e-bay link zie je dat draadje rechts onderin in de bovenste foto.

Waar is dat draadje voor? Power, of gaat power normaal via de LVDS kabel?

[img]error.jpg[/img]

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Backlight. Er zit een ccfl buis in het scherm.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Niekleair
Bedankt, heb gezorgd dat ik een kit met CCFL inverter heb; mijn uiteindelijke keus; van de Chinese groothandel: Wisecoco Universal controller board (wel een versie specifiek voor de LG-LP171WP4 TLN2.

Hopelijk dat ze de goede LVDS kabel erbij hebben gestopt (moet 30 pins 2channel 6 bit zijn). Omdat ik hier geen 12V adapter over heb, was de power adapter met verzendkosten bijna net zo duur als het controller board.

Nu eens dubben of ik een behuizing ga maken van hout of zo iets.

[img]error.jpg[/img]

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-04 07:30
De vraag is hoe zinvol zo'n actie is, een 17" TFT krijg je 2ehands voor de prijs van zo'n Chinese controller. (of voor minder) En dan moet je er nog een losse voeding en behuizing bij fabrieken.

Ik heb ooit met zo'n bordje (van banggood) gestunt ... dat werkt, ietwat. Maar niet 100%

Sine wijzigde deze reactie 08-02-2019 21:41 (3%)

Repareren doe je zo.

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ach ja.... bij de kringloop kan je genoeg 17" schermen vinden voor een 2 tot 3 tientjes.
Maar zo'n bordje is leuk, zeker als je er direct TV mee kunt kijken hoewel vandaag de dag met al die digitale TV boxen je ook niets mer hebt aan een coax ingang.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Niekleair
Sine schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:41:
De vraag is hoe zinvol zo'n actie is, een 17" TFT krijg je 2ehands voor de prijs van zo'n Chinese controller. (of voor minder) En dan moet je er nog een losse voeding en behuizing bij fabrieken.

Ik heb ooit met zo'n bordje (van banggood) gestunt ... dat werkt, ietwat. Maar niet 100%
Goed punt, maar ik doe het niet om goedkoper uit te zijn, ik vind het gewoon leuk om wat met componenten te rommelen. Ik doe dit puur omdat het kan (en ik een goed werkend lcd paneel had liggen).

[img]error.jpg[/img]

• Niekleair
Zijn LVDS panelen eigenlijk min of meer universeel wat schroefgaten etc betreft; of doet iedere fabrikant dit op zijn eigen manier? Ik kan de originele beugels uit de laptop waarschijnlijk wel hergebruiken om het paneel in een custom frame te zetten; maar die beugels zijn niet super stevig; als het een kan gebruik ik daar liever iets anders voor.

[img]error.jpg[/img]

• Niekleair
De spullen zijn binnen gekomen; en ik heb een eerste testje gedaan. Helaas met semi-tegenvallend resultaat. Na alle spullen aangesloten te hebben; gaf het scherm helaas geen beeld bij het aanzetten. Wel was er een kleine flikkering in het scherm zichtbaar; dus de stroomvoorziening lijkt in orde te zijn.

Nu had ik het scherm via HDMI op een minilaptopje aangesloten. Binnenkort maar eens kijken wat er gebeurt als ik het geheel via VGA aansluit. Alleen moet ik dan eerst ergens een VGA kabel vandaan zien te halen; de kabels die ik had zijn met de afgelopen verhuizingen waarschijnlijk ergens blijven hangen. Maar mijn schoonvader even lief aankijken.

[img]error.jpg[/img]

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 04:42
Hij zou het zonder input al moeten doen, de OSD en controller initialiseren het scherm namelijk altijd.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True