Thuisnetwerk opzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 22:34
Beste Tweakers,

Eind februari stap ik over naar T-Mobile. Ik krijg dan een 750 Mbit/s internetverbinding. Nu wil ik meteen van alle wifiproblemen af en wil daarom een aantal kabels laten trekken. De woning is een twee-onder-een-kapwoning met drie verdiepingen. Nu wilde ik een wifi mesh systeem aanschaffen op basis van goede reviews op internet. Echter na wat meer verdieping in het onderwerp kan ik toch beter kabels trekken en acces points plaatsen. Nu wordt er op dit forum meermaals de Ubiquiti UAP AC Lite aanbevolen. Hiermee kan ik denk ik geen 750 Mbit/s halen of wel? Is het uberhaupt mogelijk om 750 Mbit/s op WiFi te halen? Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren bij het opzetten van het netwerk. Kan ik gewoon de T-Mobile router gebruiken of moet ik iets van een ubiquiti edgerouter of usg hebben ofso (een SFP aansluiting op de router)?

Alvast bedankt!

Groeten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48

Perkouw

Moderator General Chat
Nu wordt er op dit forum meermaals de Ubiquiti UAP AC Lite aanbevolen. Hiermee kan ik denk ik geen 750 Mbit/s halen of wel? Is het uberhaupt mogelijk om 750 Mbit/s op WiFi te halen?
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WiFi =! Internet :o

Met die AC-Lite haal je overigens ook nooit 750Mbit/s doordat WiFi altijd half-duplex is :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-02-2019 19:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En zelfs een beetjw modern WiFi-kaartje als pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 doet max 867Mbps.

Maar zoals @wimmel_1 aangeeft: WiFi != Internet dus ik begrijp idd niet helemaal waarom je je focust op 750 Mbps.

Maar je begon je topic met "Nu wil ik meteen van alle wifiproblemen af" en dan ga ik je vast helpen: leg dus geen WiFi aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeyluke
MAX3400 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:16:
En zelfs een beetjw modern WiFi-kaartje als pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 doet max 867Mbps.

Maar zoals @wimmel_1 aangeeft: WiFi != Internet dus ik begrijp idd niet helemaal waarom je je focust op 750 Mbps.

Maar je begon je topic met "Nu wil ik meteen van alle wifiproblemen af" en dan ga ik je vast helpen: leg dus geen WiFi aan.
Bedankt voor de tips! Wat betreft wifi heb ik niet veel keus, vanwege de mobiele devices :) Kan ik gewoon het beste de T-Mobile router gebruiken en daar dan de acces points op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeyluke
MAX3400 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:16:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dan ben ik wel benieuwd wat je op die mobiele devices van plan bent dat je 750Mbps nodig gaat hebben. High-res Netflix doet misschien 20Mbps.

Ik zou starten met de tmobile router en op elke verdieping / belangrijke ruimte een eigen A-C lite. APs aansluiten op een POE switch en die met draadje aan de router.

Vermogen van de APs op de laagste stand zetten om te beginnen en dan ophogen indien echt nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door Sethro op 08-02-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeyluke
Sethro schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:26:
Dan ben ik wel benieuwd wat je op die mobiele devices van plan bent dat je 750Mbps nodig gaat hebben. High-res Netflix doet misschien 20Mbps.
Ik zeg niet dat ik het nodig ga hebben, ik vraag gewoon wat er mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kort door de bocht: Je hebt dus niet persé een Gbit WLAN connectie nodig en je bent dus eigenlijk meer op zoek naar een stabiel WiFi netwerk in huis?

Wat levert T-Mobile je als modem/router apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeyluke
wimmel_1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:27:
Kort door de bocht: Je hebt dus niet persé een Gbit WLAN connectie nodig en je bent dus eigenlijk meer op zoek naar een stabiel WiFi netwerk in huis?

Wat levert T-Mobile je als modem/router apparaatje?
Ja inderdaad. https://e.huawei.com/uk/p...d-network/access/ft/hg659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

fakeyluke schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Ik zeg niet dat ik het nodig ga hebben, ik vraag gewoon wat er mogelijk is :)
Met voldoende geld en inzet en kennis: heel veel!

Ga je het gebruiken? Nooit. Heb je veel devices in huis die > 430Mbps kunnen babbelen? Waarschijnlijk niet. Heb je uberhaupt de absolute behoefte om meer dan 500 Mbps op je interne wireless netwerk te babbelen? Gok van niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zag toevallig onderstaande gisteren op TV :P

https://hetklokhuis.ntr.nl/tv-uitzending/4006/Wifi

Pagina: 1