Microfoon van headset doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb zojuist een nieuwe headset gekocht. Toen ik deze wilde aansluiten werkt mijn microfoon niet bij games of discord. Maar krijg wel geluid binnen via mijn headset

Mijn computer vind hem wel en het staat als standaard geactiveerd. Hij geeft niet aan met groene balkjes dat hij geluid binnen krijgt en als ik hem wil configureren zegt het "Windows Spraakherkenning is niet beschikbaar voor de huidige weergave staal".

Als ik naar Microfoon --> eigenschappen --> luisteren ga en naar dit apparaat luisteren aan klikt kan ik wel mezelf horen. Ik heb mijn headset ook aan mijn laptop en mobiel aangesloten en daar doen ze het allbei.

Mijn headset kan ik aansluiten met USB, 3,5 mm connection kabels of via een jack kabel. Via de USB kan mijn computer hem helemaal niet vinden en via de kabels krijg ik het probleem wat ik hierboven beschrijft.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en kan mij hierbij helpen. Al vast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 23:00
Heb je dit probleem ondertussen kunnen oplossen? Ik heb namelijk identiek hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Type koptelefoon zou wel handig zijn om te weten wat voor aansluitingen er aan hangen, of er drivers beschikbaar zijn, noem maar op.
Dit klinkt namelijk als een gevalletje ontbrekende drivers, of een 4 polige jack in een 3 polige aansluiting steken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
De topicstarter is na deze post te plaatsen al 3 maanden niet meer online geweest, dus ik denk niet dat we op een reactie hoeven wachten ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik had precies hetzelfde probleem op Windows 10. Zowel via jack als USB heb ik het niet aan de praat kunnen krijgen. Toen ik aan het testen was, deed ik dit onder mijn account met beperkte rechten. Onder het administrator-account bleek alles wel te werken...

Uiteindelijk herinstallatie van Windows uitgevoerd, probleem opgelost, zowel jack als USB. Hiermee ook gelijk wat andere issues opgelost die niet hieraan gerelateerd waren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hahn schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:11:
De topicstarter is na deze post te plaatsen al 3 maanden niet meer online geweest, dus ik denk niet dat we op een reactie hoeven wachten ;)
Misschien wel van degene die het na een half jaar opgegraven heeft omdat hij hetzelfde probleem heeft :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1