Waar geluidspanelen plaatsen voor streamen op Twitch?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 12:11
Waar kan ik het beste geluidspanelen plaatsen voor mijn streamingsetup? De monitoren op het plaatjes zijn beeldschermen. Ik heb geen muziekboxen. Ik draag een koptelefoon. Het enigste geluid die de panelen moeten opvangen is mijn stem voor de mic. (Audio Technica AT2035)

Ik heb een plaatje toegevoegd van mijn kamer. Ik hoop dat deze een beetje duidelijk is

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/x74g7ja.jpg

Dank!!

PS Dit is geen discussie over hoe de gemiddelde twitch viewer over geluid denkt of een discussie hoeveel verschil in kwaliteit een geluidspaneel maakt in audiokwaliteit voor je stem in een mic dit is beide zeer suggestief. Svp ontopic blijven. Tnx again!!

[ Voor 51% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 20:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met monitor? Je beeldscherm of een luidspreker om jezelf terug te luisteren? Als het luidsprekers zijn dan moeten de panelen tegen de wand achter je.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Zbt5sk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hangt ook nog eens van de microfoon af. Welke microfoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
sypie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:27:
Hangt ook nog eens van de microfoon af. Welke microfoon heb je?
Een Audio Technica AT2035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dat is een cardiod microfoon. Dat betekent dat het meeste geluid van de zijkant en voorkant wordt opgevangen. Je zult hierdoor de panelen zeker achter je neer moeten zetten/hangen.
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-rDi7CyDNuAQ/T4Cl4QbGcaI/AAAAAAAAABI/hqCbFKj-fBE/s400/patterns.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Dank. Ik zat ook nog aan achterkant van de kamer te denken en het plafond boven mijn stoel. Zou dat overkill zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Heb je ook bronnen die geluid produceren zoals speakers? Of neem je het geluid met een stuk software zodat het de computer niet uit hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
sypie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:32:
Heb je ook bronnen die geluid produceren zoals speakers? Of neem je het geluid met een stuk software zodat het de computer niet uit hoeft?
Ik draag een koptelefoon. Dit produceert geen geluid. Het gaat echt alleen om mijn stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07 16:38
Wat is de reden dat je denk demping nodig te hebben, heb je last van veel galm oid tijdens het streamen?

Heb je al eens geprobeerd om gewoon een (dik) gordijn op te hangen achter je? Misschien dat dat al helpt, ben je ook een stuk goedkoper uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:31
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:11:
Wat isbde reden dat je denk demping nodig te hebben, heb je last van veel galm oid tijdens het streamen?

Heb je al eens geprobeerd om gewoon een (dik) gordijn op te hangen achter je? Misschien dat dat al helpt, ben je ook een stuk goedkoper uit ;)
Als je het gordijn knalgroen maakt heb je gelijk je greenscreen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:11:
Wat isbde reden dat je denk demping nodig te hebben, heb je last van veel galm oid tijdens het streamen?

Goede vraag. Veel is subjectief. Het is een optelsom. Het staat ook op mijn agenda om ooit de Audio Technica AT2035 om te ruilen voor een Shure SM7B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:11
Waar heb je last van dat je panelen wilt installeren?

Kan je niet gewoon een goede compressor nemen, die de pieken van je stem, en eventueel achtergrond geluiden wegfiltert?
Compression for Voiceover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
The_Vice schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:16:
Waar heb je last van dat je panelen wilt installeren?

Kan je niet gewoon een goede compressor nemen, die de pieken van je stem, en eventueel achtergrond geluiden wegfiltert?
Compression for Voiceover
Goede vraag. Het is een optelsom. Het staat ook op mijn agenda om ooit de Audio Technica AT2035 om te ruilen voor een Shure SM7B. De compressors in OBS heb ik goed staan. Bootjunkies video over panels lijkt me wat meer van toepassing. ( ik ben daar via jouw link terecht gekomen dank) YouTube: Quick and Easy super effective DIY acoustic treatment panels for voi...

[ Voor 24% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:15

Mikayu

.srt

Als je niet weet wat je denkt te verbeteren met panelen zou ik het gewoon niet doen. Teveel demping kan ook nadelig werken, wanneer je bijvoorbeeld een keertje niet recht in de mic spreekt horen je viewers amper wat je zegt.

Buiten dat denk ik dat de gemiddelde Twitch viewer niet al teveel waarde hecht aan hifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Mikayu schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:24:
Als je niet weet wat je denkt te verbeteren met panelen zou ik het gewoon niet doen. Teveel demping kan ook nadelig werken, wanneer je bijvoorbeeld een keertje niet recht in de mic spreekt horen je viewers amper wat je zegt.

Buiten dat denk ik dat de gemiddelde Twitch viewer niet al teveel waarde hecht aan hifi
Dit is geen discussie over de gemiddelde twitch viewer of een discussie hoeveel verschil in kwaliteit een geluidspaneel maakt in audiokwaliteit voor je stem in een mic dit is beide zeer suggestief. Svp ontopic blijven. Ik post dit ook in de main post.
PS op de site van bootjunkie staat bij elke setup voor voiceoverstudios geluidspanelen vermeld. https://kit.com/mikedelgaudio

[ Voor 8% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Het ding is, die panelen hebben een bepaalde functie en dat is om reflecties tegen te gaan maar als je daar al weinig tot geen last van hebt dan krijg je dus ook niet opeens magisch een beter klinkende opname als je een paar van die panelen tegen de muur plakt.
Als je niet eens kan vertellen wat het of zelfs dat er überhaupt een 'probleem' is kunnen mensen je ook niet verder helpen natuurlijk. Mensen proberen je juist te helpen met de goede oplossing te vinden voor een ¿probleem? dat jij probeert op te lossen maar dat kunnen ze pas doen als jij vertelt wat dat is of wat je wilt bereiken.

Maar wat is ontopic in dit geval als het je niet om de kwaliteit opname gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:55:
Het ding is, die panelen hebben een bepaalde functie en dat is om reflecties tegen te gaan maar als je daar al weinig tot geen last van hebt dan krijg je dus ook niet opeens magisch een beter klinkende opname als je een paar van die panelen tegen de muur plakt.
Als je niet eens kan vertellen wat het of zelfs dat er überhaupt een 'probleem' is kunnen mensen je ook niet verder helpen natuurlijk. Mensen proberen je juist te helpen met de goede oplossing te vinden voor een ¿probleem? dat jij probeert op te lossen maar dat kunnen ze pas doen als jij vertelt wat dat is of wat je wilt bereiken.

Maar wat is ontopic in dit geval als het je niet om de kwaliteit opname gaat? :?
Nogmaals of iemand ergens (volgens jou van reflecties) weinig tot geen last heeft of omgekeerd hier een probleem mee heeft is dit suggestief. Nogmaals deze discussie ga ik niet houden hier plus laat ik me geen woorden door jou in de mond leggen. Plus als je indirect of direct vraagt hoeveel ik er last van of niet heb krijg je geen antwoord. Wat denk je zelf? Naast dat dit een domme vraag is zorgt deze vraag voor veel ruis en begint het irritant te worden. Ontopic svp. dank.

[ Voor 72% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Als niemand weet wat jij nou probeert te bereiken kunnen ze jou toch ook geen advies geven?! |:(
Er is een reden waarom men je deze vragen dus stelt. Kun je wel blijven roepen dat je geen discussie over het een en ander wil hebben maar beantwoord dan gewoon die ene essentiële vraag: Wat probeer je te bereiken met het plaatsen van die panelen? / Welk probleem heb je qua audio dat je probeert te verbeteren met de panelen?

Als je eigenlijk geen hulp wil houd niemand je verder tegen om die muur vol te plakken met whatever je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:14:
Als niemand weet wat jij nou probeert te bereiken kunnen ze jou toch ook geen advies geven?! |:(
Er is een reden waarom men je deze vragen dus stelt. Kun je wel blijven roepen dat je geen discussie over het een en ander wil hebben maar beantwoord dan gewoon die ene essentiële vraag: Wat probeer je te bereiken met het plaatsen van die panelen? / Welk probleem heb je qua audio dat je probeert te verbeteren met de panelen?

Als je eigenlijk geen hulp wil houd niemand je verder tegen om die muur vol te plakken met whatever je wilt.
ik probeer momenteel zo min mogelijk ruis te krijgen in deze topic zodat ik zo min mogelijk ruis krijg in mijn audio. Helaas ga je op de mute button nu MonkeyJohn. Edit ik zie dat er geen mute button is. Ik wil je vragen om mij geen woorden meer in de mond te leggen met je suggestieve vragen anders rapporteer ik je voor trolling.
Je hebt duidelijk geen beeld over wat ruis is in audio of hier in nonverbale communicatie op het forum. Je verpest mijn hele topic. Mond/vingers houden nu svp.

[ Voor 15% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46

Rmg

Ik zou ze net over je schouder hangen dat ze goed in beeld komen tijdens het streamen, daar hebben ze het meeste nut d:)b

Of achter je aan het plafond dat ziet er ook altijd profi uit

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 08-02-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:17:
[...]

ik probeer momenteel zo min mogelijk ruis te krijgen in deze topic zodat ik zo min mogelijk ruis krijg in mijn audio. Helaas ga je op de mute button nu MonkeyJohn. Edit ik zie dat er geen mute button is. Ik wil je vragen om mij geen woorden meer in de mond te leggen met je suggestieve vragen anders rapporteer ik je voor trolling.
Je hebt duidelijk geen beeld over wat ruis is in audio of hier in nonverbale communicatie op het forum. Je verpest mijn hele topic. Mond/vingers houden nu svp.
Wat is je twitch kanaal?
Dan kunnen we beoordelen of je last hebt van ruis.

Anders wordt het een lastig advies, puur gebaseerd op jouw bevindingen.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:15

Mikayu

.srt

Beta schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:23:
[...]

Wat is je twitch kanaal?

Zo kan iedereen zijn/haar kanaal wel gaan promoten...

Akoestische panelen halen zeker geen ruis uit je mic weg. Een simpele (software) filter is genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Beta schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:23:
[...]

Wat is je twitch kanaal?

Praat svp voor jezelf. Ik ga niet een discussie houden of ik last heb van ruis. Dat staat vast. Als je niet snapt waar geluidspanelen voor dienen nav mijn plaatje houdt het even op voor je. Ik wil je vragen om dan stil te zijn zodat andere mensen kunnen reageren. Daarom moet je trouwens ook niet voor andere mensen spreken. het is agressief en non-communicatief.

[ Voor 100% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Mikayu schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:25:
[...]

Zo kan iedereen zijn/haar kanaal wel gaan promoten...

Akoestische panelen halen zeker geen ruis uit je mic weg. Een simpele (software) filter is genoeg
Ruis is een zeer brede term die zeer suggestief is.

Mensen die dit niet snappen wil ik vragen hun mond te houden omdat ze trollen en voor ruis zorgen. Ik en niemand anders wil je vragen dit te respecteren en even stil te zijn. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
:')
Is goed, ik zal je niet meer proberen te helpen.
Ga ik wel weer verder met bandjes (live) mixen aangezien dat mijn werk is ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:30:
:')
Is goed, ik zal je niet meer proberen te helpen.
Ga ik wel weer verder met bandjes (live) mixen aangezien dat mijn werk is ;w.
Tnx. GL!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:23:
Waar kan ik het beste geluidspanelen plaatsen voor mijn streamingsetup?
Is de betreffende kast een kledingkast? Zo ja, boven je bed op het plafond. Zo nee, achter je kast.

Graag gedaan. Slotje.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Foxl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:32:
[...]

Is de betreffende kast een kledingkast? Zo ja, boven je bed op het plafond. Zo nee, achter je kast.

Graag gedaan. Slotje.
Ik heb je gereport voor je slotje suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Niet online
tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:47:
[...]

Ik heb je gereport voor je slotje suggestie.
Fijn! Heb je mijn advies ter harte genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Foxl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Fijn! Heb je mijn advies ter harte genomen?
Tuurlijk niet wat is dat voor een domme vraag? Ga alsjeblieft weg uit mijn topic.

[ Voor 65% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxl
  • Niet online
tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:51:
[...]

Tuurlijk niet wat is dat voor een domme vraag? Ga alsjeblieft weg uit mijn topic.
Kijk je even uit wie je hier trol noemt. Je wil graag geluidspanelen plaatsen, maar niemand, inclusief jijzelf blijkbaar, weet waarom.

Dus, wat is je probleem nou precies? (Behalve mensen die je willen helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
Foxl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:54:
[...]

Kijk je even uit wie je hier trol noemt. Je wil graag geluidspanelen plaatsen, maar niemand, inclusief jijzelf blijkbaar, weet waarom.

Dus, wat is je probleem nou precies? (Behalve mensen die je willen helpen)
Luister Foxl waar ik last van heb is dat je me aanspreekt of ik een of andere primitieve aap ben die je wel even wilt helpen omdat hij hulp nodig heeft. Doe je ook zo in het echte leven? Zo ja hulde.

Ik ga jou niet uitleggen wat ruis is. Als je niet snapt wat voor ruis geluidspanelen weghalen is deze topic niet voor jou bestemd. Nu wegwezen.

[ Voor 36% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus je stelt een vraag, je krijgt een weder vraag om de situatie in te schatten en dan reageer je zo?

Laat die panelen maar, er zit al een bord voor je kop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
hjs schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:12:
Dus je stelt een vraag, je krijgt een weder vraag om de situatie in te schatten en dan reageer je zo?

Nee, dit is geen discussie over ruis. Een bord voor iemands kop is ook een vorm van ruis. Ik heb geen zin in die discussie. maar om je een plezier te doen: Veel wedervragen lokken discussies uit die offtopic zijn. Wat ruis is is een hele brede discussie waar je als je het leuk vind zes jaar of langer een universitaire studie over kan volgen over echt specifiek alleen dit onderwerp.

Je moet het hier doen met ruis waar geluidspanelen voor gemaakt zijn om weg te halen. Als dit Chinees voor je is is het voor jou om uit te zoeken wat voor ruis dit is!!
Als je de vraag stelt wat voor ruis geluidspanelen weghaalt hier in de topic moet je de intelligentie bevatten om in te zien dat je dan offtopic gaat en egoïstisch bezig bent! Toch?? Zoek dit zelf uit!!!! Je bent dan duidelijk niet de gene die genoeg weet over de topic om advies te geven hierover. F sake.

[ Voor 8% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:22

M14

@tombom123, wat ben je kansloos bezig zeg. Iedereen probeert je te helpen, maar het is blijkbaar pas goed als je het antwoord krijgt wat je al in je hoofd hebt.

Ik zeg, heel die ruimte vol purren.

Oh, nog iets: er is niet iets als 'jouw' topic. Als je dat wil, start lekker een eigen forum. Dit is gemeenschappelijk onder Tweakers en iedereen mag hier evengoed reageren. Dat jij het niet wil horen is een you-problem.
hjs schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:12:

_/-\o_ _O-

[ Voor 25% gewijzigd door M14 op 08-02-2019 22:36 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Sorry maar pas na 21 reacties noem je voor het eerst het woord "ruis", tot aan dat punt moeten mensen dus maar raden wat je überhaupt bedoelde? En dan noem je ons slecht in communiceren? Sorry maar zo werkt dat niet.

Als je last hebt van ruis vanuit de omgeving (dus als je microfoon een ruis opneemt als het volledig stil is in de ruimte) gaan die panelen helaas niet veel helpen moet ik je vertellen.

Ik weet dat ik niet meer van je mocht reageren, :X sorry!, maar met de manier van hoe jij op anderen reageert kun je denk ik nog weinig hulp verwachten van anderen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
M14 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:33:
@tombom123, wat ben je kansloos bezig zeg. Iedereen probeert je te helpen, maar het is blijkbaar pas goed als je het antwoord krijgt wat je al in je hoofd hebt.

Ik zeg, heel die ruimte vol purren.

Oh, nog iets: er is niet iets als 'jouw' topic. Als je dat wil, start lekker een eigen forum. Dit is gemeenschappelijk onder Tweakers en iedereen mag hier evengoed reageren. Dat jij het niet wil horen is een you-problem.
Ik wil niet door iedereen geholpen worden. Wat ik graag wil is geholpen worden door iemand die weet waar geluidspanelen voor gemaakt zijn en wat voor ruis ze weghalen. Als je dit niet weet wil ik vriendelijk voor de zoveelste keer vragen om even iets te anders te doen en dit topic schoon te houden. Als jij vindt dat dit niet de norm is op Tweakers heb je nogal lage verwachtingen van Tweakers.

Dit is geen gekke eis omdat ik de gene ben die deze topic geopend heeft. Leuk dat je probeert mijn autoriteit te ondermijnen met je ingewikkelde onzin maar dit gaat niet werken. So please IEDEREEN. Graag reageren als je weet waar geluidspanelen voor gemaakt zijn en wat voor ruis ze weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:37:
Sorry maar pas na 21 reacties noem je voor het eerst het woord "ruis", tot aan dat punt moeten mensen dus maar raden wat je überhaupt bedoelde? En dan noem je ons slecht in communiceren? Sorry maar zo werkt dat niet.

Als je last hebt van ruis vanuit de omgeving (dus als je microfoon een ruis opneemt als het volledig stil is in de ruimte) gaan die panelen helaas niet veel helpen moet ik je vertellen.

Ik weet dat ik niet meer van je mocht reageren, :X sorry!, maar met de manier van hoe jij op anderen reageert kun je denk ik nog weinig hulp verwachten van anderen.
Succes.
nee dat bedoel ik niet met ruis. Dat kan je met een simpele gate of Reafir weghalen. Ruis kan ook in een stem zitten. maar genoeg zo plz MonkeyJohn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 22:33
Wat betreft Ruis heb je iig last van een flinke dosis redundantie.. Ook is er redelijk wat Interne Ruis. Ik adviseer je een paneel op je toetsenbord te leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:37:
[...]

Ik wil niet door iedereen geholpen worden. Wat ik graag wil is geholpen worden door iemand die weet waar geluidspanelen voor gemaakt zijn en wat voor ruis ze weghalen. Als je dit niet weet wil ik vriendelijk voor de zoveelste keer vragen om even iets te anders te doen en dit topic schoon te houden. Als jij vindt dat dit niet de norm is op Tweakers heb je nogal lage verwachtingen van Tweakers.

Dit is geen gekke eis omdat ik de gene ben die deze topic geopend heeft. Leuk dat je probeert mijn autoriteit te ondermijnen met je ingewikkelde onzin maar dit gaat niet werken. So please IEDEREEN. Graag reageren als je weet waar geluidspanelen voor gemaakt zijn en wat voor ruis ze weghalen.
Je autoriteit 8)7 8)7 8)7

Wat is je definitie van 'ruis'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tombom123
BasvanS schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:41:
Wat betreft Ruis heb je iig last van een flinke dosis redundantie.. Ook is er redelijk wat Interne Ruis. Ik adviseer je een paneel op je toetsenbord te leggen!
Exactomando Dat probeer ik de hele tijd uit te leggen! Eindelijk iemand die begrijpt wat er met ruis bedoeld kan worden!!!!!!!
Als ik zou wedden zou ik op jou mijn geld zetten dat jij iig snapt dat ik op zoek ben naar iemand die weet waar geluidspanelen voor gemaakt zijn en wat voor ruis ze weghalen!! En dat dit de gene is die hier moet reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
M14 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:44:
[...]

Wat is je definitie van 'ruis'?
Zie mijn antwoord van vrijdag 8 februari 2019 22:45 op BasvanS. BasvanS; het enigste stukje licht in deze duisternis.

[ Voor 6% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:45:
[...]

Exactomando Dat probeer ik de hele tijd uit te leggen! Eindelijk iemand die begrijpt wat er met ruis bedoeld kan worden!!!!!!!
Als ik zou wedden zou ik op jou mijn geld zetten dat jij iig snapt dat ik op zoek ben naar iemand die weet waar geluidspanelen voor gemaakt zijn en wat voor ruis ze weghalen!! En dat dit de gene is die hier moet reageren!
Je hebt echt niet door dat zijn reactie zwaar sarcastisch was hè _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombom123
M14 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Je hebt echt niet door dat zijn reactie zwaar sarcastisch was hè _O-
Nee, nee, nee. Hij snapt het. Jij niet. En nu wegwezen met je ondermijnende getroll.

[ Voor 8% gewijzigd door tombom123 op 08-02-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Nee, nee, nee. Hij snapt het. Jij niet. En nu wegwezen met je ondermijnende getroll.
Ok, ben al weg. @BasvanS, ik ben blij dat je snapt wat die jongen nodig heeft en dat jij zijn licht in de ruisende duisternis bent _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:35
Panelen kunnen helpen om reflecties te verminderen. Of om resonanties te verminderen. Het zijn wel totaal verschillende panelen... De laatste soort monteer je bijvoorbeeld onder je bureau of in je PC behuizing als die resoneren.

Met ruis bedoel je omgevingsgeluid van buitenaf? Dat los je niet op met panelen, dan zul je de gehele ruimte moeten isoleren of nog liever een complete doos-in-doos constructie creëren.

Jammer dat je niet duidelijk bent welk probleem je nu precies wilt elimineren. Zo vult je topic zich alleen met ruis, in plaats van behulpzame oplossingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 08-02-2019 23:04 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
tombom123 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:23:
Waar kan ik het beste geluidspanelen plaatsen voor mijn streamingsetup? De monitoren op het plaatjes zijn beeldschermen. Ik heb geen muziekboxen. Ik draag een koptelefoon. Het enigste geluid die de panelen moeten opvangen is mijn stem voor de mic. (Audio Technica AT2035)

Ik heb een plaatje toegevoegd van mijn kamer. Ik hoop dat deze een beetje duidelijk is

[Afbeelding]

Dank!!

PS Dit is geen discussie over hoe de gemiddelde twitch viewer over geluid denkt of een discussie hoeveel verschil in kwaliteit een geluidspaneel maakt in audiokwaliteit voor je stem in een mic dit is beide zeer suggestief. Svp ontopic blijven. Tnx again!!
Het beste is de wand achter je stoel te bekleden,
Omdat jou spraak tegen de wand tegenover je weerkaatst, terug komt op de muur achter je, en dan vervolgens wordt opgenomen door je microfoon.
Hierbij ontstaat een echo-resonatie, welke kan worden waargenomen als soort van ruis.doordat het geluid in deze kleine ruimte 3x in korte tijd langs de microfoon weerkaatst.

Om een vol en warm geluid te krijgen wordt geadviseerd (bij zittende houding) een ruimte van +- 82cm breed, en 148cm hoog niet te bekleden zodat de weerkaatsing gedeeltelijk wordt gedempt, en gedeeltelijk langs jouw lijf terug opgenomen wordt.

Gebruik van een plofkap , en stand van de microfoon zijn ook van belang, zo kun je het beste niet recht in de microfoon spreken maar deze haaks t.o.v. je mond plaatsen zodat je er als het ware langsaf praat

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik ga dit topic sluiten aangezien de goede sfeer hier wel zo'n beetje weg is. @tombom123 het helpt niet echt wanneer gebruikers vervolg vragen stellen om je beter te helpen, deze als off-topic te bestempelen of als dom aan te merken. Andere gebruikers helpen jouw vrijwillig met de beste intenties, maar op die manier verdwijnt alle goede wil natuurlijk al snel. I.p.v. daarvan kun je beter eens naar jouw eigen reacties kijken of je jouw eigen vraag niet van verdere uitleg kunt voorzien. Wellicht is er iets gewoon niet duidelijk. Of anders kun je wellicht normaal uitleggen waarom het volgens jouw niet van belang is.

Helaas komen er nog andere niet bij de discussie betrokken gebruikers enkel wat extra olie op het vuur gooien, ook dat wordt niet gewaardeerd. Reageer dan liever niet en maak een TR aan, of negeer het topic.

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.