VPN Verbinding op routerniveau maar wel apparaten uitsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis een asus router rt-ac87u waar je een VPN profiel op kunt instellen. Ik wil het op de router installeren zodat alle apparaten via een VPN-verbinding gaan. (computers, tablets, telefoons, NAS).

Apparaten waar het niet zo voor boeit zijn domotica en speakers.

Ook heb ik een smart-tv. En ik wil de TV uitsluiten. Is dit überhaupt mogelijk? Ik gebruik een VPN-dienst van NordVPN, waar ik heel erg tevreden over ben. De iOS app en de Mac app zijn erg makkelijk te gebruiken en de snelheid is vrij hoog. Alleen ik wil het graag op de TV uitsluiten zodat ik gewoon Netflix kan gebruiken. Anders moet ik alles uit doen en een halfuur wachten voordat ik weer normaal verbinding kan maken met Netflix.

Is dit mogelijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinBency
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 20:56
Ik zoek daar ook naar, al iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Makkelijkste is de VPN apparaten verbinden aan je router, en de niet-vpn apparaten verbinden aan je modem. Ik ga

Waar je rekening mee moet houden is dat je ac87 maar beperkte cpu kracht heeft om de vpn te decoderen, dus je maximale snelheid beperkt is. En dat als je 2 netwerken gebruikt je apparaten misschien niet altijd lekker met elkaaar communiceren

[ Voor 16% gewijzigd door 3x3 op 03-05-2020 08:24 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

ja dit kan. Ik sluit bijvoorbeeld de chromecast en Smart tv uit omdat Netflix helaas mijn VPN herkent.
Router is een a86u met genoeg cpu, speciaal voor vpn gekocht. Er staat Merlin Firmware op waarmee je bypasses van de VPN tunnel kunt maken.
Als je zoekt zul je vast wat instructies kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Het begrip wat je zoekt heet policy-based routing. Het zal vast kunnen op je Asus apparaat, maar ik denk niet zonder Merlin firmware, en zeker niet zonder in de command line te duiken.

De command line van de Merlin firmware is gelukkig wel vrij open, dus je kunt wel gewoon iptables gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

het kan in Merlin gewoon via de GUI. Onderaan in de VPN client configuratie kun je de rules toevoegen, door het Mac adres van het device te kiezen dat je niet door de VPN tunnel wil laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
BAJansen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:35:
Het begrip wat je zoekt heet policy-based routing. Het zal vast kunnen op je Asus apparaat, maar ik denk niet zonder Merlin firmware, en zeker niet zonder in de command line te duiken.

De command line van de Merlin firmware is gelukkig wel vrij open, dus je kunt wel gewoon iptables gebruiken.
Precies dit. Vrijwel iedere router kan dat. Mijn huis-tuin-en-keukenrouter thuis doet dit ook. Op basis van MAC adres wordt bepaald welke device over welke interface (WAN1, WAN2, WAN3, VPN) naar buiten communiceert.

In veel consumentenrouters heet het ook policy based routing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:38
Als het kan zou ik daar een losse IP reeks gebruiken voor de te tunnelen devices, dat maakt de config voor de VPN en de overzichtelijkheid van je Policy based routes veel overzichtelijker.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Pagina: 1