Ik heb sinds kort een Huawei Mate 20 Pro met de mogelijkheid tot dualsim. Ik heb ook een tweede simkaart aangeschaft om hier gebruik van te maken. Wat mij eigenlijk tegenstaat is dat ik bij elke oproep moet kiezen via welk nummer ik een contactpersoon uit mijn lijst wil bellen. Kan ik niet instellen dat hij bijvoorbeeld bij mijn partner mij altijd met mijn privenummer bel en mijn zakelijke contacten via de zakelijke nummer?
Vraag
Alle reacties
Je kunt naar mijn weten per elk contact instellen welke SIM je wilt gebruiken. Mocht dat niet lukken met de standaard bel app van je telefoon kun je in de Play Store zoeken naar alternatieven.
Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen
Ik kan de optie nergens vinden. Of ik moet er echt overheen gekeken hebben. Zijn daar apps voor ja? Toevallig iemand een idee welke ik daar het beste voor kan gebruiken?adoy schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:23:
Je kunt naar mijn weten per elk contact instellen welke SIM je wilt gebruiken. Mocht dat niet lukken met de standaard bel app van je telefoon kun je in de Play Store zoeken naar alternatieven.
Instellingen - netwerk en internet - geavanceerd - dubbele sim.
Hierin kun je instellen wat je voorkeur is qua bellen en data. Bv sim 1 voor te bellen en sim 2 voor data.
Per contact heb ik nog nooit gezien en ik gebruik dual sim al een tijd. Maar eerlijk gezegd ook nooit naar gekeken.
Hierin kun je instellen wat je voorkeur is qua bellen en data. Bv sim 1 voor te bellen en sim 2 voor data.
Per contact heb ik nog nooit gezien en ik gebruik dual sim al een tijd. Maar eerlijk gezegd ook nooit naar gekeken.
Bij het aanmaken van je contact (ook bij het bewerken) kun je aangeven op welk account/sim het moet. Op deze manier kan je een zakelijk en privé sim creëren. Heb je geen alternatieve apps voor nodig in principe. Dit heeft mijn vriendin namelijk op haar dual sim.
Dual Sim Selector Pro.
Daar kan heel veel mee; individuele nummers, groepen, keuze per keer, backup/restore, etc.
Daar kan heel veel mee; individuele nummers, groepen, keuze per keer, backup/restore, etc.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@Sunri5e je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het verplicht om eerst wat eigen inzet te tonen, voordat je een topic opent.
Nu is je vraag inmiddels al opgelost, maar let erop bij het aanmaken van een eventueel volgend topic.
Nu is je vraag inmiddels al opgelost, maar let erop bij het aanmaken van een eventueel volgend topic.
Sinds een week heb ik een Huawei Mate 20 Lite, ook dual sim. Door dit topic heb ik de Dual Sim Selector Pro geïnstalleerd, maar ik zie nog steeds nergens een mogelijkheid om per contact in te stellen welke SIM ik wil gebruiken. Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe dat moet?
Voor mijn update naar Android 10 kon ik gewoon bij een contact aangeven dat ik een bepaalde Sim kaart kon selecteren voor het bellen. Na de upgrade naar Android 10 lijkt dat niet meer te werken. Erg vreemd

Hoe kom jij aan Android 10 op de Mate 20 pro?jpstairs schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:04:
Voor mijn update naar Android 10 kon ik gewoon bij een contact aangeven dat ik een bepaalde Sim kaart kon selecteren voor het bellen. Na de upgrade naar Android 10 lijkt dat niet meer te werken. Erg vreemd
Heb ik ook al een maand of 2. Gewoon officiële update via OTA.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Bij simcard management onder mobiel netwerk, moet je bij bellen geen simkaart selecteren. Het toestel zal dan vragen met welk simkaart gebeld moet worden. Ik gebruik Android 10, mate 20 pro.jpstairs schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:04:
Jamesbond007uk
Hier niets.... Kun je dat pushen?Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:08:
Heb ik ook al een maand of 2. Gewoon officiële update via OTA.
Je kan het via de pc proberen met HiSuite, maar het is niet zeker dat dat werkt. Er is volgens mij wel een manier om het er handmatig op te zetten, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe dat bij de mate 20pro werkt. Je zou even op XDA kunnen kijken. Daar is het zeker te vinden.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Heel vreemd. Via HiSuite geeft hij ook aan dat ik de meest recente update heb (wat dus niet het geval is).Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:37:
Je kan het via de pc proberen met HiSuite, maar het is niet zeker dat dat werkt. Er is volgens mij wel een manier om het er handmatig op te zetten, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe dat bij de mate 20pro werkt. Je zou even op XDA kunnen kijken. Daar is het zeker te vinden.
Pagina: 1