Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 installeren op oude Windows 7 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nickdw7
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-04 10:37
Hallo,

Ik ga binnenkort mijn oude HDD schijf upgraden naar een nieuwe SSD in mijn ASUS k53sv. Het idee is om ook gelijk het nieuwe Windows 10 er op te zetten en lekker met een schone lei te beginnen.
Drie vragen:
  • Hoe kan ik het nieuwe Windows 10 Home er op installeren? Clean. Ik hoef geen back-up te maken van mijn oude HDD. Alles mag weg!
  • Moet ik het nieuwe Windows 10 aanschaffen voor 150euro? Lijkt me dat dit ook wel anders kan?
  • Kan ik mijn legale, oude, Windows 7 productkey gebruiken voor Windows 10?
Hoor graag wat het makkelijkst mogelijk is, en het voordeligst.

Nickdw

Beste antwoord (via nickdw7 op 08-02-2019 20:29)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:24

HKLM_

www.cloud23.nl

nickdw7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:25:
Klinkt super gemakkelijk! Maar volgens mij mis ik nog wat stappen?
1. Op oude Windows 7 met HDD schijf Windows 10 downloaden via Mediacreation?
2. Mediacreation USB stick bootable laten maken. Hoe groot moet de USB stick zijn? Kan dit ook op een DVD/CDROM?
3. Nieuwe SSD in m'n laptop zetten?
4. Laptop aanzetten met USB/DVD er in?
5. Windows 10 installeren en oude Windows 7 key gebruiken. Waar vind ik mijn oude Windows 7 key? Kan ik die ergens achterhalen?
1 ja
2 minimaal 8GB
3 ja
4 ja
5 ja meestal onder de batterij

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Alle reacties

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Je download via de Windows mediacreation tool Windows 10 home. Laat deze tool direct je USB stick bootable maken. Installeer Windows 10 geef je Windows 7 key op en je bent klaar 😀

*Ja Windows 7 keys worden nog geaccepteerd door Windows 10

HKLM_ wijzigde deze reactie 08-02-2019 17:14 (17%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• nickdw7
2. Mediacreation USB stick bootable laten maken. Hoe groot moet de USB stick zijn? Kan dit ook op een DVD/CDROM?
5. Windows 10 installeren en oude Windows 7 key gebruiken. Waar vind ik mijn oude Windows 7 key? Kan ik die ergens achterhalen?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
meestal zit je licentie stikker bij je accu verstopt.. :)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• nickdw7
De stappen zoals ik hierboven heb beschreven kloppen die?

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eerst de USB tsick met Windows 10 installatie bestanden er in en dan pas de laptop weer inschakelen anders start de laptop niet vanaf de USB stick. Een USB stick moet volgens mij minimaal 8GB groot zijn. De licentie sticker kun je over het algemeen onder op de laptop terugvinden.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

nickdw7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:25:
1 ja
2 minimaal 8GB
3 ja
4 ja
5 ja meestal onder de batterij

• nickdw7
Hoi Tweakers,
Ik probeer op dit moment Windows 10 op de nieuwe SSD te installeren via een bootable USB. Helaas werkt dit niet.
Ik krijg twee opties:
- Upgrade (huidige Windows versie upgraden naar Windows 10) kan niet omdat er geen Windows op staat (waarschijnlijk)
- Aangepast (Windows 10 installeren) lukt ook niet, geen idee waarom.

Ik zie dat mijn SSD plotseling uit 2 partities bestaat: 1 van 550mb (zo iets) en de ander 249,5gb. Zodra ik alles geïnstalleerd lijk te hebben start de laptop opnieuw op en krijg ik weer hetzelfde riedeltje..... dat ik Windows moet installeren

• nickdw7
Bootable USB zat er nog in... opgelost dus!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True