Zoek een kleinere kast voor ATX moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:22
Ik heb zelf nu een behuizing waar ik niet helemaal tevreden over ben. Ik heb hierbij het volgende in mijn kast:
ATX moederbord.
2 sata SSD
I7 7700 non K
en een ATI 480 strix van asus die gewoon 30 cm lang is..
pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING

En daar zit het hem in.... Ik wil een kleinere kast maar wel met een kleine window er in. Goede airflow en cable management. Wat is een leuke kast die zo klein mogelijk is met toch die 3 knelpunten? Ojah en een standaard maat voeding ;)

Mijn budget? hmm misschien niet meer dan 120 euro. En de watercooling ga ik vervangen voor aircooling. Tenzij je een erg leuke kast voor kan schotelen waarbij ik door de ruimte beter een watercooling kan gebruiken. En het mag een staande of een liggende kast zijn. DVD speler hoeft er niet in.. (wie gebruikt dat nog...)

Nu heb ik loze ruimte in de plek aan de voorkant van de harde schijven kant maar kan geen kast vinden waarbij die rack vol schijf uit de kast is gehaald.

OF... zouden jullie zeggen... koop een beter kleinere videokaart en dan een nieuwe kast?

Voorbeelden wat ik welke richting ik wil opgaan:

http://www.fractal-design...es/define-series/define-c
Fractal Design Core 1100 Series Micro ATX Case - Black/Pearl

Die kanten op.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Die FD Core 1100 gaat dus niet passen want zoals de titel al zegt is dat een microATX behuizing. Maar kleiner in welk opzicht, want je hebt wel behuizingen die wat lager zijn maar dan bijvoorbeeld wel behoorlijk diep? Wat heb je verder nog gevonden, want het uitkiezen van een behuizing is heel erg smaak gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Wat voor kast heb je nu? Als merk/type lastig is evt de afmetingen.
De Define C bijvoorbeeld, is absoluut geen kleine kast. (53x29x48cm)
Uszka schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:29:
[...]
Waar heb je die afmetingen vandaan? Volgens specs is het 44x21x40cm.
Oepsie.. Dat waren de Package Dimensions, niet de kast zelf. Is overigens nog steeds geen 'kleinere' kast imo. Maar gelukkig is dat aan de TS.

Maargoed, om je toch op weg te helpen een filter in de PW met kasten geschikt voor ATX, met window, past een GPU van 30,5cm in en gesorteerd op volume:
categorie: Behuizingen

[ Voor 21% gewijzigd door Crahsystor op 08-02-2019 22:05 . Reden: Uszka had een fout(je) gespot. Scherp! ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
  • Laatst online: 27-08 13:22
@Nielson Ik vind de fractal kasten erg mooi dus heb je al mijn smaak. Het is gewoon simpel, degelijk en niet al te duur. Hij mag wel iets groter zijn maar niet veel groter dan de 1100. Hij mag ook liggend zijn.

@Crahsystor Nu heb ik https://www.megekko.nl/pr...1vpA2lEAYYASABEgKGxfD_BwE

Maar ik vind hem te breed. De fractal bijvoorbeeld is veel smaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jnggroot pricewatch: Phanteks Eclipse P400 - Zwart
deze heb je nu, dan kijk je bij de behuizingen naar smallere kast. afmetingen kun je instellen
categorie: Behuizingen

Fractal categorie: Behuizingen

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 08-02-2019 17:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:42
Crahsystor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:27:

De Define C bijvoorbeeld, is absoluut geen kleine kast. (53x29x48cm)
Waar heb je die afmetingen vandaan? Volgens specs is het 44x21x40cm.

@jnggroot een behuizing voor een ATX moederbord heeft al snel een afmeting van minimaal 40x20x40cm, ook als je naar een HTPC kijkt. De videokaart moet er namelijk ook nog in passen en aangezien de stroomaansluiting meestal aan de zijkant van de kaart zit is daar ruimte voor nodig. De Define C is een prima behuizing. Veel kleiner ga je niet vinden voor een ATX bord. Misschien is pricewatch: Thermaltake Core G3 een optie voor je maar daar heb je een SFX voeding voor nodig en misschien is je AIO bruikbaar in deze behuizing. Welke AIO heb je?
Pagina: 1