MSI K7T Turbo met Raid

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe mamabord (K7T Turbo + raid), geheugen (256 mb) en processor (1.4 ghz amd) aangeschaft. Windows geinstalleerd en toen kwam het probleem, ik wilde drivers installeren tjakka blauw scherm of beschermfout van windows bla bla. Ik heb hem naar de winkel gebracht, daar hebben ze mijn geheugen getest daar was niets mis mee. Vervolgens vertelen ze mij dat het waarschijnlijk aan de combinatie hardware en mamabord is. Mijn vraag is heeft 1 van jullie dit zelfde probleem weleens gehad. Ik hoorfde namelijk van iemand dat het waarschijnlijk een probleem is met de combinatie windows 98 se en athlon.

Greetz,
Romio B-)

Mijn speelgoed

Verwijderd

Post ff waarvoor je welke drivers wil installeren?
Het ligt iig niet aan de combinatie Athlon en W98se.
Pomp als eerste na je verse installatie eerst even de 4.32 VIA drivers in Windows.
Staat op de bijgeleverde CD als het goed is.

• Romio
Dat had ik ook gedaan na de zoveelste installatie van windows. Vervolgens kreeg ik niet meer dat gevreesde blauwe scherm meer maar alleen de beschermfout van windows.

Greetz,
Romio B-)

Mijn speelgoed

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verschillend geheugen of gewoon 1 reep van 256 MB?

20*350ZO45°

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Simpel!

Tis je SB live kaart! Zit een bugje in de 686B chipset als ik me niet vergis. Opstarten in veilige modus en de sb16 emulatie uitzetten. Dan doettie het weer.

Voor zover ik weet is er nog geen betere oplossing.

Sukses,

Makkie

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Richard
  • Laatst online: 09:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 24 juli 2001 09:01 schreef DropDeadGorgeous het volgende:
Simpel!

Tis je SB live kaart! Zit een bugje in de 686B chipset als ik me niet vergis. Opstarten in veilige modus en de sb16 emulatie uitzetten. Dan doettie het weer.

Sukses,

Makkie
IDD goed mogelijk dat die fout hierdoor komt, er zijn genoeg topics hierover. IK heb ze ook gelezen, maar ik weet niet of dat nu wel bij deze mobo was. Enfin, je kan de search gebruiken. Helemaal zeker ben ik niet, want ben zelf 1-tjû met een Terratec :Y)

20*350ZO45°

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb dezelfde config. En ik heb helaas het probleem ook. Gelukkig is de emulatie alleen voor dos spellen nog nodig!

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Romio
Op dinsdag 24 juli 2001 08:52 schreef RDK_NL het volgende:
Verschillend geheugen of gewoon 1 reep van 256 MB?
1 reep van 256. Er is verder niets mis met de geheugen. Ik heb het getest zonder en met de ene reep.

Mijn speelgoed

• Romio
Op dinsdag 24 juli 2001 09:01 schreef DropDeadGorgeous het volgende:
Simpel!

Sukses,

Makkie
Emulator heb ik altijd al uit gehad. Dat is de oplossing ook niet, jammer genoeg.

Greetz,
Romio B-)

Mijn speelgoed

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
naar mijn ervaring helpt het bij 266 FSB proc's op een Turbo bord van MSI om de multiplier vast te zetten en niet op auto. (dus op 10,5 x 133)

• Ekner
  • Laatst online: 07-07 09:17
de VIA problemen met de Soundblaster Live zijn (als het goed is) alleen in comb. met zip-drive. Heb hier toch de geluidskaart vervangen (zie hieronder) en alles draait als een tierelier. De 4 in 1 drivers zijn een aanrader!!!

C'est moi.

Pagina: 1