Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Starten met een smarterhome

Pagina: 1
Acties:

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:05
Dit jaar ga ik een start te maken met de implementatie van een slimmere woning. Om te beginnen ga ik een kamer voorzien van een slim licht systeem waar nu 1x E27 en 1x E14 lamp staat. Primaire reden voor mij is het precies kunnen afstellen van zowel de intensiteit als witbalans van het licht. Onderstaand een lijstje wensen:

- Alle lampen moeten dimbaar en aanpasbaar zijn van ~2500K naar ~5500k (geen rgb)
- Zo min mogelijk colour cast (groen/magenta)
- Bestaande schakelaars voor aan/uit. (dus geen gebruik maken van software aan/uit)
- Onthouden wat de vorige state was van de lamp en deze gebruiken na een off/on power cycle.
- Apple Homekit, Alexa en Google Assistant compatible.

Welk systeem sluit het best aan op deze wensen?

Flickr

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Volgens mij doen de producten van Philips Hue al heel veel dingen die je opnoemt. Check even https://www2.meethue.com/nl-nl

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Behalve dan de bestaande schakelaars voor aan/uit als ik mij niet vergis.

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:05
Boinkie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:03:
Behalve dan de bestaande schakelaars voor aan/uit als ik mij niet vergis.
Waarschijnlijk was ik niet duidelijk genoeg. Het gaat er dus om dat ik gewoon helemaal de spanning er af haal via mijn bestaande schakelaar hier moet het systeem goed mee om kunnen gaan.

Flickr

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Wat is de toevoeging van Smart dan? Dan kun je ook een normale dimmer installeren? :P

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:44
Spanning er af = smart lamp ook geen spanning.

Toevoeging: Koogeek schakelaars/dimmers, werken met alle drie de oplossing. Maar vervangen wel je huidige schakelaars. Mocht dat ook een probleem zijn, kijk dan eens naar Fibaro.

Rgerr wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:29 (72%)

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:05
Furfoot schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:22:
[...]

Waarschijnlijk was ik niet duidelijk genoeg. Het gaat er dus om dat ik gewoon helemaal de spanning er af haal via mijn bestaande schakelaar hier moet het systeem goed mee om kunnen gaan.
Volgens mij kan Hue alles wat jij opnoemt, alleen snap ik zelf nog niet helemaal wat je wilt?
Lamp heeft toch spanning nodig... Verder kun je de schakelaars er gewoon tussenuit laten bij Hue en Hue schakelaars gebruiken. Ook onthoud de lamp de status die hij had na een off/on cycle (gedrag na off/on is instelbaar).

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Furfoot schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:22:
Onderstaand een lijstje wensen:

Welk systeem sluit het best aan op deze wensen?
wat heb je zelf al gevonden, en wat zijn daar de voor- en nadelen van ?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True