Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Webclient service starten op PC via GPO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-04 13:13
Op onze Windows 10 Pro 1809 werkstations moet de Webclient service draaien ivm een drive mapping naar onze Alfresco server. Ik probeer dat te regelen via een GPO ingesteld op een Windows 2016 server (een van onze domain controllers).

Ik heb de laatste Windows 10 ADMX files gedownload en in de Central Store geplaatst op de server in de SYSVOL\domeinnaam\Policies\PolicyDefinitions map. Enige tijd geleden heb ik dat ook gedaan voor Skype for Business en dat werkt.

Probleem is nu dat ik bij de Group Policy Management Editor (ik heb een GPO aangemaakt in de OU werkstations) de Webclient service niet zie staan en het starten er van dus niet kan afdwingen.

Ik doe duidelijk iets verkeerd maar ik weet niet wat. Ik heb iets gelezen over importeren van (register) instellingen maar ik vraag het toch eerst even na.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En "waar" kijk je in je GPO?

Spul zit onder Computer/Policies/Windows Settings/Security Settings/System Services.

En anders kan je toch ook een (minder mooie) GPO maken met een minimaal scriptje met "net start webclient"?

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:24

HKLM_

www.cloud23.nl

Als je in je GPO naar de locatie gaat voor de services dan staat Webclient service daar niet bij?

Is de WebClient service wel beschikbaar op de server 2016? Kan mij ooit eens een register GPO heugen dat de Gpo editor in het locale register keek en ik daar ook de string moest aanmaken. (Tijdelijk) Zou zomaar ook met services kunnen zijn.

HKLM_ wijzigde deze reactie 08-02-2019 10:58 (60%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

HKLM_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:54:

Is de WebClient service wel beschikbaar op de server 2016?
De grammatica in topicstart is idd verwarrend maar hij heeft niet voor niets de Win10-ADMX binnengetrokken om de 1809's te beheren ;)

• be3a18
Inderdaad, als ik bij de System Services kijk staat de betreffende service er niet bij.

"Is de WebClient service wel beschikbaar op de server 2016? Kan mij ooit eens een register GPO heugen dat de Gpo editor in het locale register keek en ik daar ook de string moest aanmaken. (Tijdelijk) Zou zomaar ook met services kunnen zijn."

Ik ga hier even naar kijken.
.

be3a18 wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:00 (48%)

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

be3a18 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:58:
Ik lees nu ergens dat door de installatie van de Webdav client de Webclient service erbij komt op de server. Is dat een optie?
Wut? Je wil de webclient-service toch op je Windows 10 machines starten? Waarom moet je dan spul installeren op je server?

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:24

HKLM_

www.cloud23.nl

MAX3400 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:58:
[...]

De grammatica in topicstart is idd verwarrend maar hij heeft niet voor niets de Win10-ADMX binnengetrokken om de 1809's te beheren ;)
Volgens mij maakt dat niks uit omdat de Editor naar de services van de locale machine kijkt (de dc dus) voor wat er beschikbaar is. Staat de gewenste services er niet tussen dan laat die die ook niet zien in de editor :P

HKLM_ wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:02 (11%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

HKLM_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:01:
[...]

Volgens mij maakt dat niks uit omdat de Editor naar de services van de locale machine kijkt (de dc dus) voor wat er beschikbaar is. Staat de gewenste services er niet tussen dan laat die die ook niet zien in de editor :P
Tja, ongetwijfeld enzo. Maar Webclient is, tada, onderdeel van de "full desktop experience" maar @be3a18 vond het recentelijk ook al niet (meer) nodig om daar over na te denken. Natuurlijk moet je je afvragen of het wenselijk is dat"allerlei zut" maar op DC's geinstalleerd wordt.

/edit: normaliter richt je een goede "full fledged" management-server in.

/edit2: HKLM/System/CCS/services/Webclient - DWORD "Start", value 2.

MAX3400 wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:19 (9%)

• be3a18
Ik heb het nu zo geprobeerd. Group Policy Editor lokaal gestart op de Windows 10 PC. Die verwijst ook naar de Central Store. Nu krijg ik de betreffende service wel te zien. Daar heb ik nu een policy voor ingesteld.

Ik ben nu aan het testen.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True