hmm, ja ik bedoel dus niet inpluggen en proberen maar hoe los je dat normaal op met riskante internetaankopen?
tja dat kan je waarschijnlijk nooit weten... tenzij je hem komt ophalen ofzo en hem dan in werking ziet...
voor de rest blijft het denk ik gewoon het resico van 2ehands kopen via internet
voor de rest blijft het denk ik gewoon het resico van 2ehands kopen via internet
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Verwijderd
Dat zijn nou van die dingen die ik nooit 2e hands zou kopen.
Ten eerste weet nooit wat er mis is (als er iets mis is)en kun je er nergens mee naar toe wanneer je dat ontdekt of wanneer problemen zich gaan voordoen.
En ten tweede, de schijven van vandaag kosten ook geen fortuin dus . . .
Ik zou gewoon een nieuwe halen
Ten eerste weet nooit wat er mis is (als er iets mis is)en kun je er nergens mee naar toe wanneer je dat ontdekt of wanneer problemen zich gaan voordoen.
En ten tweede, de schijven van vandaag kosten ook geen fortuin dus . . .
Ik zou gewoon een nieuwe halen
je kan natuurlijk al even kijken of er geen krassen op zitten (tekens van gooien enz) kijk of op de stikkers geen opmerkingen staat of kruisjes door dingen heen
Maar helemaal goed is dit natuurlijk niet je kan het beste gewoon ding echt aansluiten en luisteren en ook wat testen of zo
Nieuw zijn ze ook niet zo duur joh zo een ibm ding is niet zo heel duur
Maar helemaal goed is dit natuurlijk niet je kan het beste gewoon ding echt aansluiten en luisteren en ook wat testen of zo
Nieuw zijn ze ook niet zo duur joh zo een ibm ding is niet zo heel duur
Sommige mensen....
Ik zou het niet gokken. Je weet nooit wat ermee is gebeurt! Straks maak je backup op die schijf en crashed deze of heb je bad sectors!
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Gewoon openschroeven en goed naar de platters kijken of er geen beschadigingen opzitten.
Op dinsdag 24 juli 2001 15:41 schreef Rico het volgende:
Gewoon openschroeven en goed naar de platters kijken of er geen beschadigingen opzitten.
Nee man gewoon opschroeven waar de verkoper bij staat. En dan wel een heel serieus gezicht houden natuurlijk.
Moet je ze dan zien kijken....
Durf te wedden dat sommige je ook gewoon laten gaan als je maar serieus genoeg kijkt.
Moet je ze dan zien kijken....
Durf te wedden dat sommige je ook gewoon laten gaan als je maar serieus genoeg kijkt.
Verwijderd
eerst in een oude pc douwen en norton disk doctor een surface test laten doen (of in ieder geval in een systeem zonder andere hd)
Formatteren in DOS, kan je meteen zien of er bad sectoren op zitten. Ik had een 3.2 Gb schijf met 96 Mb aan bad sectoren, wanneer ik 'm in DOS formatteerde begon ie over z'n bad sectoren, wanneer ik 'm Windows formatteerde had ie ineens geen bad sectoren meer. Windows Format lijkt wel een soort van Quick Format. Kijk gewoon hoe ie er een beetje uit ziet, geen deuken en krassen en dan in DOS formatteren.
De schijf ophalen bij diegene thuis. Dan kan je de harddisk door de ramen gooien als ie defect blijkt
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
Op donderdag 26 juli 2001 11:24 schreef Metzie het volgende:
De schijf ophalen bij diegene thuis. Dan kan je de harddisk door de ramen gooien als ie defect blijkt
Yep gewoon ophalen en testen als die goed is ik verkoop ook wel eens hd's laat ik ze altijd testen (deze zijn wel nieuw)
Maarja iedereen kan zeggen nieuw en geseald maarja wie heeft er tegenwoordig niet zo'n seal geval gewoon testen als die werkt en zeggen dat ik garantie als bon van winkel heeft als die geen bon heeft gewoon zeggen ik wil garantie via jou ! als die kapot is wil ik meteen een nieuwe van jou. en niet via de fabriek als je em zelf naar de fabriek enz moet sturen grote kans als ze gejat zijn he. En als hd gejat is bij winkel ofzo en winkel heeft alle type no's in de pc opgeslagen. 1 Tel. naar maxtor of wie dan ook en ze staan geregistreerd als gestolen
Maarja iedereen kan zeggen nieuw en geseald maarja wie heeft er tegenwoordig niet zo'n seal geval gewoon testen als die werkt en zeggen dat ik garantie als bon van winkel heeft als die geen bon heeft gewoon zeggen ik wil garantie via jou ! als die kapot is wil ik meteen een nieuwe van jou. en niet via de fabriek als je em zelf naar de fabriek enz moet sturen grote kans als ze gejat zijn he. En als hd gejat is bij winkel ofzo en winkel heeft alle type no's in de pc opgeslagen. 1 Tel. naar maxtor of wie dan ook en ze staan geregistreerd als gestolen
Verwijderd
Whoohoo, gebruik eens leestekens dude!!Op donderdag 26 juli 2001 16:37 schreef -AuTnoR- het volgende:
Yep gewoon ophalen en testen als die goed is ik verkoop ook wel eens hd's laat ik ze altijd testen (deze zijn wel nieuw)![]()
Ontopic:
Artikelen die je via internet koopt hebben gewoon standaard garantie hoor. Een probleem wordt het als je iets 2e hands koopt en het via de post krijgt opgestuurd. Het voordeel weegt meestal niet op tegen de ellende die je op je hals kunt halen. Ik zou maar oppassen daarmee!
Verwijderd
Heel simpel: In ieder geval hebben Maxtor/Quantum en IBM doorgaans 3 jaar goede garantie, die je direct op internet kunt afhandelen (geen leverancier komt hieraan tepas o.i.d.).
Zolang je dus een van deze HDD's aanschaft binnen hun garantietermijn, heb je in ieder geval de tijd om ze grondig te onderzoeken.
In ieder geval heeft Quantum bepaalde proggies (QDPS en Zerofill) waarmee je de schijf echt helemaal doortest. Van Maxtor en IBM lijkt me ook wel dat ze er zijn...maar weenie zeker
Zolang je dus een van deze HDD's aanschaft binnen hun garantietermijn, heb je in ieder geval de tijd om ze grondig te onderzoeken.
In ieder geval heeft Quantum bepaalde proggies (QDPS en Zerofill) waarmee je de schijf echt helemaal doortest. Van Maxtor en IBM lijkt me ook wel dat ze er zijn...maar weenie zeker
Laat ze 'n microfoontje op de disk leggen en het opspingeluid opnemen.
Bij 'n disk die niet lekker is klinkt dat niet zo tof namelijk.
Als ze er dan ook nog 'n leuk Sisoft HD-bench-uitslagje bij doen wat normaal is voor het type disk weet jij dat 'ie in orde is ('n disk die al 'n beetje aan het stukgaan is scoort onder de maat in de benchmark, of heeft 'n vaag opspingeluid).
Bij 'n disk die niet lekker is klinkt dat niet zo tof namelijk.
Als ze er dan ook nog 'n leuk Sisoft HD-bench-uitslagje bij doen wat normaal is voor het type disk weet jij dat 'ie in orde is ('n disk die al 'n beetje aan het stukgaan is scoort onder de maat in de benchmark, of heeft 'n vaag opspingeluid).
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
'k Heb een paar weken terug ook een 2e hands HD gekocht voor een oude P166-MMX die we hier nog hadden staan. Was 'n 8,2 GB schijf van Seagate (meer dan 8 GB kan er toch niet in zo'n oud systeem). Ik heb 'm gewoon op goed geluk gekocht, en hij bleek helemaal in orde te zijn (hij is volgens mij zelfs nieuw ... van een oude restpartij dus). Nu heb ik 'm trouwens wel bij een online PC winkel gekocht die ook 2e hands artikelen verkoopt (ik heb daar overigens ook nog goedkoop wat EDO-RAM kunnen kopen, en wat goedkope SDRAM modules van 32 en 64 MB). Da's toch al iets betrouwbaarder dan zomaar bij één of andere particulier.
Maar goed, ik ben laatst ook flink afgezet met een frontje voor m'n GSM ... dus je moet erg oppassen met 2e hands kopen via Internet.
Maar goed, ik ben laatst ook flink afgezet met een frontje voor m'n GSM ... dus je moet erg oppassen met 2e hands kopen via Internet.
Ik ken die programma's en vertrouw ze niet helemaal. een goede oppervlaktescan duurt veel langer dan een extended(!) test van seagate.In ieder geval heeft Quantum bepaalde proggies (QDPS en Zerofill) waarmee je de schijf echt helemaal doortest. Van Maxtor en IBM lijkt me ook wel dat ze er zijn...maar weenie zeker
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Pagina: 1