Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bijna geen GPS weer in Compact camera's?

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 18:08
heya

heb een Lumix van jaartjke of 7 en zat eens te kijken om te vernieuwen. Wilde weer op Lumix, bevalt me gewoon.
Maar nu valt me op dat heul veul betaalbare compacts geen GPS meer on board hebben. Iets dat voor mij toch wel een must is.
Is dit op een andere manier opgelost? Want ik kan het zo niet vinden en wordt ook niet benoemd.

Had dus deze op het oog ; pricewatch: Panasonic Lumix DC-FZ82 Zwart

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Is dit op een andere manier opgelost? Want ik kan het zo niet vinden en wordt ook niet benoemd.
GPS tracker meenemen en na afloop/eind van de dag de GPS data aan de foto's toevoegen ?

Of bedoelde je dat ze een ander foefje in-camera hebben uitgevonden? In dat geval, nee :+

Gabriël Ryzen

• RegularJohn
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:20
Mogelijk dat ze via bluetooth/wifi de gps van je telefoon kunnen gebruiken.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:04
GPS zit nog wel op enkele Sony camera's zoals de HX400V (de V geeft aan dat er gps in zit). Voor een betere beeldkwaliteit zou ik voor de FZ300 gaan.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Misschien omdat een hoop mensen ook de privacy keerzijde ervan zagen of het niet gebruikten en het dus geen extra verkoop opleverde.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Hielko
  • Nu online
Het is in veel gevallen gewoon niet echt bruikbaar. Je wilt niet een paar minuten moeten wachten voordat je een foto kan schieten omdat je eerst nog een gps-fix moet krijgen...

• maartend
sapphire schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:55:
[...]

GPS tracker meenemen en na afloop/eind van de dag de GPS data aan de foto's toevoegen ?

Of bedoelde je dat ze een ander foefje in-camera hebben uitgevonden? In dat geval, nee :+
Laatste dus, loop al tig-jaar met een GPS als ik wandel, dus dat zou weer kunnen. Zo deed ik het vroeger ook, maar was dus heul blij toe ze in een camera werden geplaatst.
En als dat niet meer bestaat, dan blijf ik bij mijn huidge Panasonic.
Hielko schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:23:
Het is in veel gevallen gewoon niet echt bruikbaar. Je wilt niet een paar minuten moeten wachten voordat je een foto kan schieten omdat je eerst nog een gps-fix moet krijgen...
Gelukkig gaat dat niet zo. Een keer bepalen en klaar weer voor poosje.

maartend wijzigde deze reactie 08-02-2019 18:22 (43%)

• maartend
Duidelijk. Ik denk niet dat ik een andere camera ga aanschaffen

• MindcrimeNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-04 13:58
Simpele redenen waarom niet meer, zoals al gezegd duurde het te lang en het kost teveel accu...

Via de Image App van Panasonic kan je die GPS data via je GSM wel krijgen...

• maartend
MindcrimeNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:20:
Simpele redenen waarom niet meer, zoals al gezegd duurde het te lang en het kost teveel accu...
dat lang duren is dus niet zo, maar gaat dus idd ten koste van de accu. Vandaar dat ik bij mijn compact gewoon 3 accu's heb voor als ik meerdere dagen op stap ben.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Frogmen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:48:
Misschien omdat een hoop mensen ook de privacy keerzijde ervan zagen of het niet gebruikten en het dus geen extra verkoop opleverde.
Wat voor privacy keerzijde? Hoeveel situaties kun jij bedenken waar mensen wel foto’s maken maar dan geheim willen houden waar de foto genomen is?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• maartend
downtime schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:06:
[...]

Wat voor privacy keerzijde? Hoeveel situaties kun jij bedenken waar mensen wel foto’s maken maar dan geheim willen houden waar de foto genomen is?
privacy is veel, maar met het geocachen. kans op spoileren final is groot aanwezig. maar ja, ik hheb een tool om alle exif weg te halen.

Maar verder? Enkel bij stiekeme dingen en dan moet je ze maar weghalen.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
[...]

Het gaat niet alleen om het waar maar ook het tijdstip, voor een kleine groep is het leuk maar de exacte lokatie is vaak minder belangrijk. Het is info soms leuk maar ook heel vaak niet relevant. En de echte fanatiekeling wil ook zijn route etc vastleggen en gebruikt een GPS.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:02
maartend schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:44:
Maar nu valt me op dat heul veul betaalbare compacts geen GPS meer on board hebben. Iets dat voor mij toch wel een must is.
Ik denk dat de smartphones deze markt hebben opgesnoept.

• maartend
jeroen3 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat de smartphones deze markt hebben opgesnoept.
Ben bang van wel, maar die camera's van een GPS zijn volslagen onvergelijkbaar. leuk voor snapshots, meer dan ook niet.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-04 23:12
In ieder geval een: foto's die ik in en om mijn eigen huis neem. :) Begrijp me niet verkeerd, ik heb een GPS module (GP-E2) op mijn camera zitten en die gebruik ik "in het veld" ook altijd, want het is ontzettend handig dat bij de foto's automatisch de locatie wordt opgeslagen. Maar mijn kerstboom wordt zeer bewust niet van een GPS tag voorzien. :)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:08

sapphire

Die-hard pruts0r

@downtime Elke foto waar iets waardevols op staat?
Al meerdere keren mensen op fora met een V&A gedeelte getipt dat ze de GPS tag er even uit moeten halen.
Super handig joh als je kan zien dat iemand net een nieuwe racefiets gekocht heeft van enkele duizenden euro's. GPS locatie in Google maps en hoppa een adres, en zie ik nou een schuur achter het huis met een beschut slopje er achter...kassa!
En dat zie je dus vaker dan je denkt met camera/sport/andere dure Gear ;)

Gabriël Ryzen

• maartend
NMH schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:53:
[...]

In ieder geval een: foto's die ik in en om mijn eigen huis neem. :) Begrijp me niet verkeerd, ik heb een GPS module (GP-E2) op mijn camera zitten en die gebruik ik "in het veld" ook altijd, want het is ontzettend handig dat bij de foto's automatisch de locatie wordt opgeslagen. Maar mijn kerstboom wordt zeer bewust niet van een GPS tag voorzien. :)
Maar, en dan gaat ik even helemaal OT, maar is mijn eigen topic) gebeurd dit dan ook niet bij al die mensen die met hun GSM een foto van de kerstboom met nieuwe TV op FB plempen? En ik bedoel, automatisch?
Zelf geen idee, ik neem praktisch geen fotoos thuis en zeker niet voor FB.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-04 23:12
maartend schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:31:
Maar, en dan gaat ik even helemaal OT, maar is mijn eigen topic) gebeurd dit dan ook niet bij al die mensen die met hun GSM een foto van de kerstboom met nieuwe TV op FB plempen? En ik bedoel, automatisch?
Zelf geen idee, ik neem praktisch geen fotoos thuis en zeker niet voor FB.
Ik zou je het je oprecht niet kunnen zeggen, ik ben zo'n luddiet zonder Facebook. ;) Maar gegeven dat mijn telefooncamera de locatie opslaat (waarschijnlijk alleen als location services aanstaan, want ik zie dat sommige van mijn telefoonfoto's wel GPS info hebben en andere niet) en gegeven Facebooks datahonger kunnen we er denk ik veilig van uit gaan dat het wel het geval is.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True