Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 12:59
Ik heb een 4K TV gekocht (Samsung NU8070)

Via een reciever (Onkyo HT-R494)zitten al mijn apparaten aangesloten Switch/PS4/ziggo box en Chromecast2018.

Als ik HDMI UHD color inschakel dan geeft de Chromecast paars beeld en geen geluid de rest van de apparaten werkt wel goed. UHD uit en de Chromecast werkt wel. Een eerste generatie Chromecast geeft hetzelfde probleem.

Weet iemand of het dan beter is om een Chromecast Ultra aan te schaffen? Die 4K ondersteuning heeft.

Alles is full HD apparatuur dus snap niet dat die Chromecast moeilijk doet.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Puck

W32.Deadcode.A

Waarom wil je HDMI UHD aanzetten? Ik vermoed dat dat bedoeld is voor apparaten die HDR ondersteunen, en dat doet de Chromecast (2) volgens mij niet niet. Als je dat wilt heb je inderdaad de Ultra versie nodig.

Arrived anxious, left bored

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 12:59
Puck schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:38:
Waarom wil je HDMI UHD aanzetten? Ik vermoed dat dat bedoeld is voor apparaten die HDR ondersteunen, en dat doet de Chromecast (2) volgens mij niet niet. Als je dat wilt heb je inderdaad de Ultra versie nodig.
Omdat de PS4 dat kan, en eventueel toekomstige 4K apparatuur. De switch en ziggo box kunnen het beide niet maar geven gewoon goed beeld. Zal een Chromecast ultra proberen, stuur hem wel terug naar bol als het niet werkt.

En ja de Samsung TV heeft apps maar door een HDMI fout gooit dat ding constant me reciever uit als ik de TV niet aan heb. dus heb HDMI-SEC op gegeven na ieder optie geprobeerd te hebben.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Zit beetje vast met mijn (1st gen) chromecast. Heb factory reset gedaan, en wit lichtje knippert als ik tv op juiste hdmi kanaal zet. Ik zie op scherm ook een nieuwe chromecast-naam staan en die is ook zichtbaar als wifi netwerk. Als ik echter de Google Home app probeer te gebruiken, dan vindt die geen chromecast om toe te voegen. Heb al geprobeerd met ander wifi netwerk, tv aan/uit, app herinstalleren enz maar ik slaag er totaal niet in om de chromecast zichtbaar te maken in de Google Home app. Moet nu wel zeggen dat dit een vrij oude Chromecast is waar nooit een nieuwe firmware is opgezet, maar dan nog zou dit toch moeten werken? Ik heb een iphone en de 'oude' chromecast app is niet meer te vinden.

Iemand enig idee hoe dit te fixen? Of is deze voor de vuilbak?