Vraag

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek (minstens) twee DECT-handsets met waarschijnlijk een DECT-basisstation. Wat ik wil is dat ik bereikbaar ben op mijn vaste nummer, en dat ik bel via de SIM-kaart (bellen via de SIM vanaf 1 handset is voldoende).

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 100 euro.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een Maxcom MM35D duikt vaak op, verder veel van Siemens wat blijkbaar moeilijk leverbaar is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met een SIM-kaart in een DECT-toestel? Of zijn er bv DECT-basisstations waar je een SIM-kaart in kwijt kan? Ik zoek vooral ervaringen, ik vind er verder maar bar weinig informatie over.

offtopic:
Ik hoef geen advies a-la 'waarom geen mobiele telefoon?'

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn grote vraag is: waarom :?
Schakel (op wat voor manier dan ook) je vaste lijn standaard door naar je mobiel en gaan. Dan heb je exact dat wat je zoekt volgens mij. Enige verschil is geen handset maar mobiel.

SIM's zijn ontwikkeld voor mobiele telefonie, niet voor vaste. Spul combineren kan wel, maar dan is dta het makkelijkste via een telefoon en niet via POTS - wat niet voor niks Plain Old Telephony Service heet natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom: kindjes ;)

Ik wil thuis een vaste telefoon op een vaste plek, zodat ze kunnen bellen als het nodig is. Het gaat me om de uitgaande gesprekken, niet de binnenkomende. Nu heb ik een vaste lijn die me 16,50 euro per maand kost (onbeperkt bellen), onbeperkt bellen via een SIM is tegenwoordig stukken goedkoper dan dat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Is een voip provider een optie? Ik zit tegenwoordig bij CheapConnect. 8,95 per jaar, 5 euro voor portering. Daarna prepaid bellen uit een bundel. Ooit eens 10 euro op gezet, is nog lang niet op.

Voip is geconfigureerd in mijn Fritz, uitgaande gesprekken gaan automatisch via Cheap Connect, en ik kan gewoon mijn DECT telefoons blijven gebruiken.