Versterker voor Kef R700 speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikv.h.
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik sta op het punt om twee prachtige Kef R700 speakers te kopen.

Dit is de eerste keer dat ik écht goed ga inversteren in een mooie geluids set.

Ik twijfel alleen of ik er een Surround Versterker moet nemen of een Stereo versterker.

De winkel waar ik de speakers koop verkopen zelf alleen stereo versterkers en raden me aan ook voor een stereo versterker te gaan en dat een Surround versterker flink duurder is als je voor dezelfde kwaliteit wilt gaan.

Zelf heb ik al twee eenvoudige JBL LSR 305 speakers die ik dan eventueel als 3e en 4e speaker voor een surround setup zou willen gebruiken.

Ik ga er zowel films mee kijken als muziek luisteren.

Wat zou een goede Stereo versterker zijn die deze twee speakers goed kan aansturen?

En wat zou een goede surround versterker zijn die om en nabij dezelfde audio kwaliteit zal leveren?

Ik hoop dat iemand mij hier van meer info kan voorzien want ik heb lang online gezocht maar kon moeilijk antwoord op deze specifieke vraag krijgen:P

Groet!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vooral zelf luisteren en het liefst bij je thuis, want de acoustiek verschilt erg t.o.v. de akoestiek in de winkel, waardoor het geluid erg kan verschillen tussen de verschillende ruimtes.
Iedereen heeft andere smaak en/of eisen.
Alleen jij kan horen wat jijzelf mooi vindt.

“Goed” en “slecht” zijn trouwens meer van toepassing op de bouwkwaliteit van een versterker of luidspreker.
Het geluid is echt subjectief en dus niet als goed of slecht te kwalificeren.

Kies in ieder geval een set waar de muziek die je nu veel draait, lekker op klinkt.
Laat je niet verleiden om alleen maar speciale test-muziek van de winkel te luisteren, want dat draai je thuis normaal gesproken ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door sssensss op 08-02-2019 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

erikv.h. schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:11:
Ik sta op het punt om twee prachtige Kef R700 speakers te kopen.

Dit is de eerste keer dat ik écht goed ga inversteren in een mooie geluids set.
Gefeliciteerd. Je zult er vast veel plezier van hebben.
Ik twijfel alleen of ik er een Surround Versterker moet nemen of een Stereo versterker.

De winkel waar ik de speakers koop verkopen zelf alleen stereo versterkers en raden me aan ook voor een stereo versterker te gaan en dat een Surround versterker flink duurder is als je voor dezelfde kwaliteit wilt gaan.
Integendeel. Surround versterkers zijn mainstream momenteel en stereo is (relatief) niche. Dat zie je ook in de prijzen terug. Je krijgt bij surround versterkers heel veel waar voor je geld, omdat ze in grote aantallen gemaakt worden, en je levert (voor dezelfde prijs) eigenlijk niks in.

Zelf heb ik wel voor stereo gekozen omdat ik surround versterkers onnodig complex vindt en liever wat meer uitgaf voor een apparaat met alleen functionaliteit die ik ook echt gebruik. Dat is eigenlijk niet een rationele keuze maar keuzes rond muziek en audio-apparatuur zijn niet altijd rationeel.
Zelf heb ik al twee eenvoudige JBL LSR 305 speakers die ik dan eventueel als 3e en 4e speaker voor een surround setup zou willen gebruiken.
Ben benieuwd. Verschillende merken en types mengen levert vaak niet een goed resultaat op.
Ik ga er zowel films mee kijken als muziek luisteren.

Wat zou een goede Stereo versterker zijn die deze twee speakers goed kan aansturen?
Eigenlijk elke versterker wel. Technisch zit er niet bijster veel verschil tussen de verschillende merken en types. Elke goed ontworpen versterker zal wel goed klinken.
En wat zou een goede surround versterker zijn die om en nabij dezelfde audio kwaliteit zal leveren?
Ook allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:23
De JBL LSR 305 zijn actieve luidsprekers, de meeste surround versterkers verwachten passieve speakers als surrounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

martyw schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:52:
De JBL LSR 305 zijn actieve luidsprekers, de meeste surround versterkers verwachten passieve speakers als surrounds.
Mooiste oplossing is dan kijken naar een device met Pre Outs voor de Surround Kanalen. Anders wordt het werken met High - to Low Level Converters.

@erikv.h. Iets meer informatie kan geen kwaad. Wat voor stereoversterker heeft de winkel je aangeraden? Welke surround receivers heb je zelf al gevonden? Welke bronnen wil je aan gaan sluiten? Welke opties wil je hebben (Spotify?)? Wat is het budget? Etc.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 08-02-2019 08:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikv.h.
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
@erikv.h. Iets meer informatie kan geen kwaad. Wat voor stereoversterker heeft de winkel je aangeraden? Welke surround receivers heb je zelf al gevonden? Welke bronnen wil je aan gaan sluiten? Welke opties wil je hebben (Spotify?)? Wat is het budget? Etc.
[/quote]

Als stereo versterker is mij de Cambridge Audio CXA-80 aangeraden om de Kef R700 speakers aan te sturen.

Ik begreep echt dat het belangrijk is dat de versterker krachtig genoeg is om de Luidspekers aan te kunnen sturen maar dat de Watt metingen vaak onbetrouwbaar zijn.

Vandaar dat ik graag een suggestie zou hebben wat voor Surround versterker er bij de KefR700 zou passen:)

Daarnaast goed om te weten wat de mogelijkheden zouden zijn om mijn JBL LSR 305 speakers er ook op aan te sluiten. Ik heb echt veel gelezen erover, maar forums gaan vaak niet verder dan "fabriekanten hebben eigen metingen dus alles is onbetrouwbaar". Vraag experts naar wat ze aanraden per verschillende luidspreker". Vandaar dat ik hier zit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:23
Zoals @FeaR zei zoek je een versterker met pre-outs voor je JBL's, bijvoorbeeld deze Denon zit qua prijs in de buurt van de geadviseerde Cambridge audio en heeft pre-outs, hier is een selectie in Pricewatch met meer modellen die geschikt zijn in die prijsrange.

[ Voor 42% gewijzigd door martyw op 08-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Vrijwel elke versterker 'past' bij elke speaker en vrijwel elke surround versterker heeft een output voor de JBL speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 23:35

Audione0

Strijdt der titanen

erikv.h. schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:08:
[/quote]

Als stereo versterker is mij de Cambridge Audio CXA-80 aangeraden om de Kef R700 speakers aan te sturen.

Ik begreep echt dat het belangrijk is dat de versterker krachtig genoeg is om de Luidspekers aan te kunnen sturen maar dat de Watt metingen vaak onbetrouwbaar zijn.

Ik heb echt veel gelezen erover, maar forums gaan vaak niet verder dan "fabriekanten hebben eigen metingen dus alles is onbetrouwbaar". Vraag experts naar wat ze aanraden per verschillende luidspreker". Vandaar dat ik hier zit:P
Op hoeveel dB wil je spelen thuis?

80dB, 100, 120? :9

Hoe groot is de oppervlakte/inhoud van de luisterruimte?
Hoever zit je van de luidsprekers af?

Een versterker moet versterken en mag geen kleuring of wat dan ook geven. Elke versterker van een beetje merk voldoet in jou geval.

Laat je niet gek maken door fabels, geloofsuitingen en andere sprookjes.

Ga indd vooral thuis luisteren omdat de akoestiek thuis heel anders is dan in de winkel. In de winkel is er voornamelijk over nagedacht en dit is de reden waarom het "daar" altijd zo lekker klinkt en thuis dan ineens zo anders, lees minder sprankelend en wauw.

Grote kans als je terug naar de winkel gaat dat de verkoper dan aan komt met placebo dingen zoals dure kabels (waar het meeste geld aan verdient wordt) terwijl de beste geluidverbetering(en) uit de akoestiek gehaald wordt en wat dan bijzonder goedkoop te realiseren is.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1