Werkt de 144Hz functie van deze monitor met elke GPU soort?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooletijdgast
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-03 21:46
Mijn vraag is hoe werkt deze monitor, want er staat dat deze monitor 144Hz heeft, maar het heeft geen Freesync of G sync. Dus ik vroeg me af of het met elke soort videokaart werkt, ik heb zelf een 1060 6gb van gigabyte, en ik wil graag een monitor met een hoge refreshrate.

Ik kon ook zo gauw niks op Google hierover vinden, hoe het werkt en of het uitmaakt met welke videokaart je het gebruikt, het lijkt me dat het niet uit maakt maar wil het toch wel zeker weten dat het niet uitmaakt.

Beste antwoord (via Cooletijdgast op 07-02-2019 23:49)

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07 15:44
Het maakt inderdaad niet uit welke grafische kaart je hebt. Met je 1060 6GB kan je gewoon 144Hz krijgen op je monitor. Het enige is natuurlijk wel dat je in een game 144 FPS moet krijgen om er goed gebruik van te kunnen maken.

G-Sync is een extra feature zoals hierboven benoemd. Wanneer je bijv. geen 144 FPS haalt in een game dan kan er screen tearing ontstaan (Wikipedia: Tearing). G-Sync gaat beter om met screen tearing.

Je moet waarschijnlijk wel je scherm nog wijzigen van 60 naar 144Hz. Dit kan je op de volgende manier doen:

1) Klik met je rechtermuisknop op je bureaublad en ga naar "beeldscherminstellingen"
2) Ik weet niet of je 2 monitoren gebruikt maar klik in ieder geval op het juiste beeldscherm
3) Scroll iets naar beneden en klik op "Geavanceerde beeldscherminstellingen"
4) Klik in dit scherm op "Eigenschappen van beeldschermadaptar voor beeldscherm 1 (of 2, 3 etc). Er wordt nu een nieuw schermpje geopend
5) Ga in dit scherm naar het tabblad "Beeldscherm"
6) Vervolgens zie je daar de optie "Vernieuwingsfrequentie" staan. Verander de aantal Hertz naar 144 en klik op toepassen.

Als het goed is zou je het verschil met het bewegen van de muis gelijk moeten zien. Succes!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Je kan het gebruiken op AMD kaarten en op Nvidia kaarten.

Freesync / Gsync is een handige tool voor andere dingen, maar dat staat buiten de 144hz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 14:53

MrMonkE

★ EXTRA ★

Volgens mij elke kaart die op 144hz uit kan sturen op die resolutie.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07 15:44
Het maakt inderdaad niet uit welke grafische kaart je hebt. Met je 1060 6GB kan je gewoon 144Hz krijgen op je monitor. Het enige is natuurlijk wel dat je in een game 144 FPS moet krijgen om er goed gebruik van te kunnen maken.

G-Sync is een extra feature zoals hierboven benoemd. Wanneer je bijv. geen 144 FPS haalt in een game dan kan er screen tearing ontstaan (Wikipedia: Tearing). G-Sync gaat beter om met screen tearing.

Je moet waarschijnlijk wel je scherm nog wijzigen van 60 naar 144Hz. Dit kan je op de volgende manier doen:

1) Klik met je rechtermuisknop op je bureaublad en ga naar "beeldscherminstellingen"
2) Ik weet niet of je 2 monitoren gebruikt maar klik in ieder geval op het juiste beeldscherm
3) Scroll iets naar beneden en klik op "Geavanceerde beeldscherminstellingen"
4) Klik in dit scherm op "Eigenschappen van beeldschermadaptar voor beeldscherm 1 (of 2, 3 etc). Er wordt nu een nieuw schermpje geopend
5) Ga in dit scherm naar het tabblad "Beeldscherm"
6) Vervolgens zie je daar de optie "Vernieuwingsfrequentie" staan. Verander de aantal Hertz naar 144 en klik op toepassen.

Als het goed is zou je het verschil met het bewegen van de muis gelijk moeten zien. Succes!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii